הדור הבא של הרפואה: יתרונות הרפואה הפונקציונלית

    עפר גדנקן No Comments on הדור הבא של הרפואה: יתרונות הרפואה הפונקציונלית

    בשנים האחרונות עולם הרפואה עובר תהליך מרענן של התחדשות. הרפואה הפונקציונלית מבוססת על הסתכלות כוללנית על האדם. ריאיון מקצועי עם ד"ר ציון שלוסברג, מנהל מרפאת "רפואה שלמה' בבני ברק ואחד ממובילי גישת הרפואה הפונקציונלית בישראל.

    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים האחרונות עולם הרפואה עובר תהליך מרענן של התחדשות שבא לידי ביטוי בפתיחות לרעיונות ולנקודות מבט שבעבר היו זרים לרפואה הקונבנציונלית, והכללתם בגישה הטיפולית. היום יש הסכמה רחבה כי הגדרתה של בריאות הוא לא רק העדר חולי, אלא משהו כוללני יותר המורכב מהיבטים פיזיים לצד היבטים נפשיים ותחושת רווחה כללית.

    בעוד שבעבר הרפואה עסקה בטיפול במחלות בהתמקדות בתסמינים הנפוצים ומיטוב מדדים קליניים או מעבדתיים שכיחים, ללא התייחסות מספקת לסיבות השורשיות המובילות להתפתחות המצב הכרוני או המחלה, היום כבר קיים קונצנזוס בקרב אנשי הרפואה כי גישה זו לא מאפשרת מענה יסודי לריפוי כוללני.

    במענה לכך התפתחה גישת הרפואה הפונקציונלית המבוססת על הסתכלות כוללנית על האדם כולו ועל הקשר בין מערכות הגוף השונות שמקיימות מערכת יחסי גומלין מתמדת. לפי תפיסה זו תסמין כדוגמת קשיי הירדמות או עצירות, עשוי להיות רק סמן חיצוני לבעיה עמוקה יותר הקשורה במערכת או מספר מערכות , כגון מערכת העיכול, מערכת העצבים המרכזית ועוד.

    כדי להבין לעומק את הגישה החדשנית פנינו לד"ר ציון שלוסברג, מנהל מרפאת "רפואה שלמה' בבני ברק ואחד ממובילי גישת הרפואה הפונקציונלית בישראל. ד"ר שלוסברג, מומחה לרפואת המשפחה, בל תואר שני במנהל מערכות בריאות (MHA) וחבר סגל המחלקה לרפואת משפחה באוניברסיטת ת"א, שימש במהלך הקריירה במגוון תפקידים ניהוליים בקופות החולים ובתפקידים בכירים בחטיבת הרפואה במשרד הבריאות.

    בשנים האחרונות החל ד"ר שלוסברג להתמחות ברפואה פונקציונלית ועבר השתלמויות מקצועיות בתוכניות הכשרה מקיפות בנושאי רפואה פונקציונלית במכונים בינלאומיים מובילים כדוגמת האקדמיה האמריקאית לאנטי אייג'ינג (A4M) והמכון לרפואה פונקציונלית (IFM), והתמקד בתחום של מחלות כרוניות כגון קדם סוכרת וסוכרת, יתר לחץ דם, בריאות המעיים , בלוטת התריס ועוד.

    היכרותו של ד"ר שלוסברג עם מערכות ושירותי בריאות בארץ ובעולם, לצד ניסיונו הקליני העשיר, הובילה אותו לפתיחתה של מרפאת 'רפואה שלמה', שבה מיושמת גישת הרפואה הפונקציונלית בהתאם לתפיסה הכוללנית-הוליסטית של גוף ונפש, שדוגלת בטיפול באדם בכללותו ושואפת לפתור את שורש הבעיות הרפואיות ולא רק את הסימפטומים שלהן.

    בפתיחת הריאיון שמתקיים במרפאתו שממוקמת ברחוב אשל אברהם בבני ברק, מסביר ד"ר שלוסברג:

    "במרפאת 'רפואה שלמה' ניתן מענה טיפולי למגוון מצבים רפואיים, בדגש על מחלות כרוניות כגון קדם סוכרת, סוכרת, גאוט, יתר לחץ דם, עודף כולסטרול ושומנים בדם, בלוטת התריס, בעיות במערכת העיכול או בתפקוד המעיים ומחלות נוספות. עם זאת, תוכנית 'רפואה שלמה' נותנת מענה לכל אדם המבקש לשפר את איכות החיים באופן כוללני עוד בטרם הופיעו מצבים כרוניים או מחלות, ולצאת לדרך חדשה בכל הנוגע לשמירה על הבריאות".

    האם תוכל להסביר במילים פשוטות מה מיוחד בגישת הרפואה הפונקציונלית?

    "הגישה הפונקציונלית מתרכזת באבחון יסודי מתקדם, טיפול וליווי במגוון מצבים כרוניים בעזרת כלים מדעיים של הרפואה הקונבנציונלית, לרבות בדיקות מעמיקות במעבדות מתקדמות ברחבי העולם, לצד שימוש בטכנולוגיה חדשנית ושיטות מהרפואה המשלימה".

    כיצד באה לידי ביטוי גישת הרפואה הפונקציונלית במסגרת הטיפול שניתן במרפאה?

    "בסיס הטיפול במרפאה נשען על אבחון מעמיק ומתקדם של המטופל, המצייר תמונה מפורטת של הגורמים השונים התורמים להיווצרות הבעיה, כגון גורמים ביוכימיים, פיזיולוגיים, סגנון חיים ועוד, ובהתאם לכך מתגבשת תכנית טיפול וליווי מותאמת אישית שמובילה לריפוי, בריאות ואיכות חיים".

    מה האמצעים שעומדים לרשותך כדי להבטיח אבחון מעמיק ויסודי?

    "על מנת להעמיק את תהליך האבחון, מקיימת המרפאה שיתוף פעולה מקצועי עם גופי ידע בינלאומיים לצד שימוש בתוכנות ניתוח נתונים ובדיקות מעבדה מתקדמות המאפשרות קבלת החלטות טיפוליות מותאמות אישית, במטרה למצוא את שביל הריפוי לרפואה שלמה".

    מה מיוחד בתהליך האבחון שמבצעת המרפאה בהשוואה לאבחון רפואי סטנדרטי?

    אנחנו משתמשים בטכנולוגיות אבחון חדשניות, כמו למשל בדיקה במכשיר ה-Bio-Well המשקף באמצעות הדמיה האלקטרו-פוטונית את מצב האיברים הפנימיים ומערכות הגוף, במטרה להעריך את תפקודם ברמה האנרגטית ולשלב את התובנות המתקבלות בבניית תוכנית הטיפול והליווי הכוללני , או שימוש בבדיקות מעבדה מיוחדות המשקפות את תפקודן של מערכות הגוף עוד בטרם הצטברות נזק שיתבטא בבדיקות המעבדה המוכרות בקופות החולים".

    מה כוללת תוכנית הטיפול שאתה מציע למטופלים במרפאה?

    "תוכנית הטיפול והליווי מורכבת מהתערבות בכמה מישורים וכוללת בין היתר התאמה אישית של תזונה נכונה ונבונה, הנחיות לפעילות גופנית על בסיס מדידות הרכב גוף, בדיקות מעבדה מתקדמות ושאלונים רפואיים, לצד התאמה מדויקת של תוספי תזונה, מינרלים וויטמינים להשלמת חסרים תזונתיים וטיפול במרכיב המתח המצטבר.  מדובר למעשה בשירות פרימיום שכולל תהליך ליווי מתמשך במסגרת של פגישות פרטיות הנפרסות על פני מספר שבועות"

     האם יש טיפולים ייחודיים שאתה מציע למטופלים במרפאה?

    במרפאת שלנו משתמשים במערכת ביו-פידבק מתקדמת מהמובילות בעולם, המנטרת בזמן אמת פרמטרים פיזיולוגיים שונים ונותנת משוב ויזואלי של רמות המתח והלחץ של המטופל. המערכת מאפשרת לנו ללמד את המטופל לשלוט בתהליכים פיזיולוגיים, במטרה לטפל במתח הכרוני ולייצר תגובת רוגע, שתלווה את המטופל הלאה לשגרת חייו. אנחנו מלמדים את המטופלים לאזן מחדש את החיים".

     האם לתוכנית הטיפול שאתה מציע יש תוצאות ברורות?

    "התוכנית מבוססת על ניטור וליווי רפואי לכל אורך התהליך ומובילה לתוצאות חיוביות בהיבטים של יעילות משק האנרגיה, שמירת המשקל, מיטוב השינה, שיפור מצב הרוח, התמודדות נכונה עם לחצים ושיפור תפקודים נוספים שמטרתם להבטיח למטופלים 'רפואה שלמה'".

     

    למידע נוסף ניתן לפנות למרפאת 'רפואה שלמה'.

    כתובת: אשל אברהם 8, בני ברק

    טלפון: 03-6987628



    0 תגובות