'היד הנעלמה' משנה כיוון: משמרות המהפכה במקום מדעני הגרעין

    קובי פינקלר No Comments on 'היד הנעלמה' משנה כיוון: משמרות המהפכה במקום מדעני הגרעין

    החיסול באיראן: מאירוע לאירוע מתברר כי היד הנעלמה שפועלת באיראן החליטה לשנות כיוון ולהתמקד ביעדי חיסול חדשים. על המוקד: אנשי משמרות המהפכה | מי אתה חסן ציאד ח'אדרי שחוסל אתמול בטהרן?

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי אתה חסן ציאד ח'אדרי שחוסל אתמול בטהרן? ככל שנוקפות השעות מתגלות עוד ועוד עובדות על בכיר משמרות המהפכה האיראני שחוסל אתמול בלב טהרן.

    יש שיגידו שרב הנסתר על הנגלה (ובצדק), אבל מניתוח מאמרים בתקשורת הערבית לסוגיה ושיחות עם גורמי ביון במערב עולה תמונה כי דמות החיסול הפעם שונה מקודמותיה וכי היעדים מתמקדים עתה בדמויות מפתח הקשורות יותר לממשל ולמשטר, ופחות לאנשי הגרעין כפי שהיה בעבר.

    לפי הידוע לגורמי הביון המחוסל שהיה בדרגה מקבילה לאל"מ (אלוף משנה) היה מקורב מאד לקאסם סולימני – מפקד המשמרות שחוסל בשנת 2020 ובשליחותו ארגן את תאי התקיפה כנגד בכירים ישראלים בארץ ובחו"ל (מידע שפורסם רק בשבוע שעבר בידי השב"כ) וכן היה אחראי בזמנו על משלוחי הנשק שהגיעו מאיראן דרך סוריה בואכה חיזבאללה. עם חיסולו של סולמאני הוחזר חסן לטהרן ומשם פיקד על ניסיונות החטיפה והפיגועים ברחבי העולם.

    לפי העיתון הכוותי 'אלקבס' חיסולו נחשב לפירצה הביטחונית הגדולה ביותר באיראן לאחר חיסולו של מדען הגרעין הבכיר מוסחן פח'רי זאדה.

    נזכיר שרק לפני חודש היה ניסיון נוסף לפגוע בבכיר איראני הקשור במשמרות המהפיכה. הבכיר, הקולונל חוסין אל מאסי נפצע בניסיון ושומר ראשו נהרג אך האירוע עבר 'מתחת לראדאר' יחסית. רק אתמול, עם חיסולו של חסן החלו לקשור בין האירועים. כך או אחרת, ברור שמי שפועל עכשיו באיראן שם לו למטרה את משמרות המהפכה כיעד המרכזי בימים אלו.

    כזכור, בכיר בכוח קודס האיראני, חסן ציאד ח'דאיארי חוסל אתמול בירי שבוצע על ידי רכב אופנוע ברחוב מוג׳אדין אלאסלאם בטהרן.

    בכיר איראני אמר לאל-ג'זירה כי בעקבות חיסולו של קצין משמרות המהפכה, "יחלו שינויים משמעותיים במשוואת הסכסוך" וכי "הגורמים שעומדים אחרי החיסול ישלם מחירים כבדים מאוד". על פי הדיווח, המחוסל היה האחראי להעברת נשק מסוריה לחיזבאללה ותכנן פיגועים נגד יהודים וישראלים בעולם.



    0 תגובות