נערכים ליום שנסראללה יתחיל לירות: כך מתנהל התרגיל הצה"לי הגדול

    קובי פינקלר 3 Comment on נערכים ליום שנסראללה יתחיל לירות: כך מתנהל התרגיל הצה"לי הגדול

    תרגיל חודש המלחמה 'מרכבות האש' מתקיים זה שלושה שבועות בדגש על תימרונים, שילוב זרועות שונות ופתיחת צירים לשינוע | גם הצד השני לא שוקט: לפי הנתונים יש בידי החיזבאללה 45,000 רקטות רק לאורך קו הגבול ובכל יום ישוגרו לכאן 1500 טילים ורקטות

    צילום: Michael Giladi/Flash90
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו בפשיטה על בית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרגיל חודש המלחמה 'מרכבות האש' עמד השבוע בסימן התימרון. האוגדה המתמרנת המרכזית בצבא, אוגדה 162 נפרסה על שטח המדמה עומק של עשרות ק"מ בדימוי לשטחי דרום לבנון.

    מפקד אוגדת 162, תא״ל נדב לוטן

    video
    play-sharp-fill

    6 חטיבות עם עשרות אלפי לוחמים (חציים אנשי מילואים) תרגלו את הלחימה אל מול כח העילית של החיזבללה 'כח רדואן' במגוון תרחישים.

    עצמת האש אדירה. השילוב הרב זרועי מניב פרי בשטח. לא עוד מפות למפקדים. הכל נמצא במחשבון קטן (אול"ר) כולל נתוני מודיעין האמת.

    ראש מחלקת מודיעין השדה, אל״ם ל׳

    video
    play-sharp-fill

    בצה"ל נערכים היטב. כולם מדברים על כך שלחיזבאללה יש מערכת התקפית משמעותית ואותה יש להשמיד בתוך מספר ימי לחימה ראשונים.

    ברור לכולם שבלי תימרון שום קרב לא יסתיים בניצחון. הלקחים מאוקראינה נלמדים כל העת. בלי עורף לוגיסיטי שום דבר לא יעבוד. אי אפשר יותר להסתמך על ה'לאמות' שהובילו ציוד ללוחמים או על הצנחת מזון. האירוע יהיה שונה לחלוטין במלחמה עתידית. מזון, דלק ותחמושת יסופקו בצורה סדירה. העליה בכמות המטרות האיכותיות של הצבא מדהימה.

    הרמטכ"ל כוכבי עם פרשן "קול חי" באוהל הפיקוד בתרגיל

    מאז הקמת מינהלת המטרות גדלה תספוקת ייצור המטרות מ-500 מטרות בשנה למטרות חדשות בכל שבוע. ועדיין הרמטכ"ל כוכבי לוחץ שזה יהיה יותר.

    יכולת הבינה המלאכותית לפענח ולהביא עוד ועוד נתונים מדוייקים, בלתי נתפסת. 'המכונה' כפי שמגדירים זאת בצבא משנה את הכללים. האד"ן (אמ"ן לדרג הנפרש) מאפשר לכל מפקד פלוגה לראות ולקבל את כל נתוני המודיעין בזמן אמת.

    צילום: Michael Giladi/Flash90

    לצד זאת הצד השני לא שוקט. לפי הנתונים יש בידי החיזבאללה 45,000 רקטות רק לאורך קו הגבול ובכל יום ישוגרו לכאן 1500 טילים ורקטות. גם אחרי שרובם יושמדו בידי מערכות ולוחמי ההגנה האוירית, עדיין יהיה נזק. עשרות רבות של מבנים משמעותיים ייהרסו כאן. העורף צריך לדעת זאת. גם בהיבט הנפשי, גם בהיבט ההערכות.

    ציר הצירים

    לא רק לתימרון נערכים בצבא. אחת הסוגיות המשמעותיות שהעסיקו את הדרג המדיני בימי הלחימה בשנים האחרונות היתה סוגיית שינוע כלי הרכב הצבאיים. כבישים פקוקים, חסימות כבישים בידי פורעים ונפילות רקטות. הרמטכ"ל כוכבי הטיל על אגף הלוגיסטיקה בפיקודו של תא"ל פיני בן מויאל לבנות מערך חלופי.

    רח״ט לוגיסטיקה, תא״ל פיני בן מויאל

    video
    play-sharp-fill

    לראשונה כל מערכות התנועה הלאומית שילבו ידיים בפרוייקט ציר הצירים.

    נפרצו מאות ק"מ של מסלולים לכל סוגי הרכב. לכל יחידה יוקצה מסלול. הוקמו גדודים לוגיסטיים שכל ייעודם הוא לשנע ובצורה המהירה והיעילה ביותר את הציוד עד לקו הגבול. "הכל תורגל בכל סוגי הרכבים", אומר תא"ל בן מויאל. המוטו שלהם אחוד וברור. 'ואף על פי כן נוע תנוע'.

    צילום: Michael Giladi/Flash90

    כולם נרתמו למשימה. נרכשו מאות משאיות ומובילי טנקים ולכל אחד יש את ציר התנועה שלו במחשב הגדודי. הכל מותאם לכל סוגי מזגי האוויר, אומרים בצבא ויודעים לומר שכל זה יקצר ב-18 שעות את זמן השינוע.

    "עולם חדש יראה פה", הם מבטיחים. נקווה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      וואאוו מחזיקים לכם אצבעות!
      מעריכים את הפעולות שלכם מאוד !
      תודה

    2. 2

      הקב"ה יפיל את כל אויבנו לפניכם!

    3. 1

      יפול מצדך אלף ורבבה מימינך…אליך לא יגש