למה 'נזכר' הגר"מ יוסף להתנגד לפרסום הקלטות? • האזינו

    אסתי פלד No Comments on למה 'נזכר' הגר"מ יוסף להתנגד לפרסום הקלטות? • האזינו
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' חשף מגיש המהדורה מכתב מאת ישראל באך, עורך דינו של בנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הרב משה יוסף, שבו נאמר כי על פי הפרמטרים המשפטיים – הקניין הרוחני של קלטות הווידאו שפורסמו שבהם נראה מרן הגר"ע במסגרת ביתית, שייכים לבנו הרב משה, והוא כאמור אוסר לפרסמם או לפרסם קלטות אחרות השייכות לו בקניין הרוחני.

    בעקבות כך, התארחו ב'מהדורה המרכזית' העיתונאי עמית סגל, מי שחשף את הקלטות בערוץ 2 ועו"ד ישראל באך המייצג את הרב משה יוסף.

    סגל שלא קיבל את בקשת הרב יוסף אמר כי "ברמה המשפטית יש כאן ענין של זכות הציבור לדעת, והציבור שותף לדרמה בש"ס, ולפרישה של אריה דרעי, ובמקרה שזכות הציבור לדעת, הוא רשאי לפרסם את הקלטות".

    כמו"כ הוסיף סגל ואמר כי "בעניין זכויות יוצרים, הדבר בדרך כלל דן בתשלום עבור החומר, וגם אם זכויות היוצרים יחייבו לשלם עבורם, הם לא יוכלו למנוע את שידורם", לדבריו, "הדבר בכלל מוזר, שהרב יוסף נזכר להתנגד לפרסום רק כעת, הרי כבר מיום ראשון הדברים התפרסמו, אלא שככל הנראה הופעל עליו לחץ גדול לפרסם שהוא נגד פרסום הדברים".

    ועוד פרשנות מבית מדרשו של סגל, "הסיבה שהכי נראית, שבגללה מתנגד כעת הרב יוסף לפרסום הקלטות – היא בגלל סעיף 6 במכתב העו"ד, שבו נאמר כי הוא אוסר לפרסם חומר נוסף, וכנראה שהוא יודע שיש חומר נוסף שעלול להתפרסם, והוא מנסה למנוע זאת כעת".

    על דבריו של סגל השיב עו"ד באך כי "המכתב מבהיר שפרסום הקלטות הוא פגיעה ברכוש פרטי ששייך בקניין רוחני להרב משה יוסף, והתיעוד התקיים במסגרת משפחתית ופרטית, ולא יתכן שבגלל טיעון של 'זכות הציבור לדעת' – ניכנס לבית פרטי ונגנוב חפץ פרטי", לדבריו, "הטיעון הזה הוא הזוי ומגוחך, ואין לו שום אחיזה משפטית".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות