סגן או שר • האם נתניהו יאלץ להתפטר ולמנות שרים בבריאות, תקשורת ובחוץ?

    דוד לזר No Comments on סגן או שר • האם נתניהו יאלץ להתפטר ולמנות שרים בבריאות, תקשורת ובחוץ?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתיים הדיון בבג"צ בעתירת מפלגת 'יש עתיד' כנגד מינוי ח"כ יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות במקום שאין שר בריאות בפועל. העותרים ביקשו לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את ליצמן לתפקיד שר הבריאות.

    בהרכב המורחב שדן בסוגיה בבג"צ ישבו חמישה שופטים, אליקים רובינשטיין, חנן מלצר, סלים ג'ובראן וניל הנדלר בראשות הנשיאה מרים נאור.

    על פי החלטת השופטים, ההכרעה בסוגיה תינתן במועד מאוחר יותר.

    במהלך הדיון עלתה דרמה לאחר שהתברר כי בחוק יסוד הממשלה המתוקן ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יכול לשמש כשר מעבר לתפקידו כראש הממשלה אלא במידה ושר נבצר מלשמש בתפקידו – משמעות דרמטית שלכאורה תאלץ את נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר התקשורת ושר הבריאות ולמנות שר החוץ.

    כמו"כ, במהלך הדיון אמר השופט רובינשטיין כי הוא מקווה שליצמן ימשע את רוח השופטים ויתמנה לשר: "אולי הרב יעקב ליצמן ישמע את רוח השופטים, שמעוניינים לראות בקידומו, ויסכים להתמנות לשר ובא לציון גואל".

    בהמשך תמה רובינשטיין, מדוע סגן השר ליצמן נכח בתמונת הממשלה בבית הנשיא, וכי הוא היה סגן השר היחיד שנכח בתמונה, אמר רובינשטיין.

    לאחר הדיון, פרסמה לשכתו של סגן השר ליצמן תגובה: "סגן השר ליצמן ילמד את דברי השופטים וישיב לשאלות שהופנו אליו, בתוך 5 ימים, כפי שנקבע. לאחר מכן, ימתין להכרעת בג"צ בנושא", נאמר בתגובה.



    0 תגובות