נתניהו הנחה להקים תשתית סלולארית במספר צירים כפרויקט בטחוני

    נכון לדצמבר 2015 ישנם כ-8,844 מוקדי שידור ברחבי הארץ, לעומת 9,723 שפעלו בינואר 2014
    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו הנחה להקים תשתית סלולארית במספר צירים כפרויקט בטחוני
    אנטנה • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    נכון לדצמבר 2015 ישנם כ-8,844 מוקדי שידור ברחבי הארץ, לעומת 9,723 שפעלו בינואר 2014

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דנה היום בנושא מצבן של תשתיות התקשורת הסלולריות בארץ.

    יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר "אנו מרוצים מהמהפך בענף הסלולר. הרפורמה גרמה להפחתה במחיר שכל צרכן מרגיש מידי חודש. ואולם, לצד ההוזלה, ניכרת פגיעה בשירות, בפחות נציגי שירות ובמשך זמן ההמתנה לנציג שירות. לדבריו, יש אזורים רבים בהם אין קליטה. ויש אזורים שאין בהם קליטה בשעות הלילה. חוסר קליטה זה לא רק שירות לקוי, זה כמו מקרר מתקדם ללא חשמל. יש הפקרות בהתנהגות של חברת גולן תקשורת, הם שברו את השוק, ברחו ואף לא הגיעו לדיון. מקלב שאל את מנכ"ל משרד התקשורת, האם אתם מפקחים על החברות? אני מקווה שזה לא בגלל שאין במשרד התקשורת שר במשרה מלאה.

    מנכ"ל משרד התקשורת מר שלמה פילבר השיב, זיהנו את התופעה ואנו מטפלים בה. תשתיות התקשורת מוקמות ע"י השוק הפרטי ואם החברה לא מרוויחה היא לא מקימה אנטנות. תפקידנו לדאוג שהם גם ירוויחו. אנחנו לא יכולים להבטיח את ניהול המערכות אלא את טיב השירות. בעבר, כל אנטנה הייתה מחוללת רווח. בשנים האחרונות השוק התכנס למחירי הכל כלול, ומאותו רגע אין לחברות אינטרס להוסיף תשתיות אלא רק להוסיף לקוחות. פילבר הוסיף ואמר כי בארץ קשה להקים תשתית סלולארית. בעבר להקים אנטנה היה אורך כ-15 חודשים היום זה מגיע לכ-30 חודשים. לדבריו, יש ערים שקבעו מדיניות של עיר נקיה מאנטנות. יזמנו רפורמה של שיתוף רשתות. החברות פרטנר והוט כבר משלימות את המהלך. הענקנו רישיונות לדור רביעי למהירויות גבוהות. ברשת הרביעית יש לחברות עניין להשקיע אבל הם מזניחות את הדור השלישי. פילבר השיב למקלב, השר (רוה"מ) מאוד מעורב וכי המדיניות שלו היא חיזוק תשתיות ומחירי תחרות הוגנים.

    פילבר הוסיף ואמר עקב האירועים הביטחוניים רוה"מ הנחה לטפל בנושא האנטנות בצירים כפרויקט בטחוני. ואנו מחפשים מקור תקציבי לכך. עפ"י התוכנית, הצבא יקים את התורן והחברות יניחו עליו אנטנות. בקשנו מהחברות להיערך מבחינת תכנון הנדסי. לדבריו, תוך חודשים ספורים יוקמו 13 תרנים שיכסו צירים.

    בנושא חברת גולן אמר פילבר הם הגיע ל43% מהמחויבות שלהם, ובהמשך הם פרקו את אנטנות. אני רואה בכך הפרה מהותית של תנאי הרישיון. בכוונתי להוציא להם התראה. אני מטפל בכך בצורה אינטנסיבית. אני מעריך שהנושאים הללו יחתכו בשבועות הקרובים. אף שהלקוחות לא נפגעו כיון שהם רוכבים על תשתית של סלקום. בימים אלו אנחנו מחזקים את הפיקוח והאכיפה על חברות הסלולר עד כדי ירידה לפרטים, על מנת לפקח בזמן אמת כדי שלא נגלה כשלים בשלב מאוחר.

    נציג המשרד להגנת הסביבה מר סטיליאן גלברג אמר שמשרדו יזם את רעיון איחוד התשתיות על מנת להפחית את המתקנים ואת הקרינה הנפלטת מהאנטנות. לדבריו, צריכת השירותים הסלולאריים מוכפלת מידי שנה.

    נציג חברת פלאפון עו"ד עידו רוזנברג השיב לשאלת ח"כ יואב קיש "בשנה האחרונה הקמנו פחות מ-50 אתרים חדשים. לדבריו, מעל 800 אנטנות שודרגו לדור 4. כ"כ כ-50% מהמכשירים כבר תומכים בדור 4. רוזנברג סבור כי חשוב יותר לכסות אזורי אוכלוסייה, ביחס לכבישים כיוון שצריכת הדאטה פחותה בכבישים מבאזורי אוכלוסייה.

    מחקר שביצע מר אהוד בקר מהמרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי נכון לדצמבר 2015 ישנם כ-8,844 מוקדי שידור ברחבי הארץ, לעומת 9,723 שפעלו בינואר 2014. מוקדי השידור הסלולריים בארץ בחלוקה למפעילים, חברת פרטנר 2,709, חברת פלאפון 2,466, חברת סלקום 2,376 חברת הוט מובייל 1,222 וחברת גולן 71 אנטנות בלבד.



    1 תגובות

    מיין תגובות