אייכלר דורש: להצמיד את חיסכון קצבאות הילדים למדד

    איתי גדסי No Comments on אייכלר דורש: להצמיד את חיסכון קצבאות הילדים למדד
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי ועדת הכספים דרשו הבוקר (ב') מהאוצר לתת אפשרות להורים לילדים להוסיף לתכנית החיסכון ארוכת הטווח שיישומה אושר בחוק ההסדרים האחרון, סכומי כסף נוספים, אף מעבר לגובה קצבת הילדים לה זכאים ילדיהם ושאותה ניתן להוסיף לחיסכון. עפ"י החוק שאושר בנובמבר האחרון, הורים יכולים להוסיף מכספים הם לתכנית החיסכון סכום עד גובה הקצבה שמקבלים בגין כל ילד כאמור, על-מנת להגדיל את סך הכסף שיעמוד לרשותו לגילאי 18 או 21, שהן תחנות היציאה בהן יזכה למענק בסך 500 ש"ח (צמודים למדד) לכיסוי המס בגין משיכת הכסף. חברי הכנסת טענו, שמדובר בתכנית חיסכון אטרקטיבית שכן ניהולה ייעשה ע"י גופים פיננסיים שייבחרו ע"י המדינה ובתנאים שייקבעו על-ידה וכן מכיוון שההורים רק יוסיפו כספים לתכנית חיסכון קיימת שתיפתח ע"י המדינה.

    רפרנטית רווחה באגף תקציבים באוצר, יעל אגמון, סקרה את עבודת המטה שנעשתה מאז אושר החוק 'חיסכון לכל ילד'. בין השאר ציינה, כי צוות בין-משרדי הכולל את אגפי האוצר: תקציבים, חשכ"ל, ביטוח ושוק ההון, נציג היועץ המשפטי לממשלה ונציגי הביטוח הלאומי: יועץ מנכ"ל, ראש ענף ילדים ונציג מחלקת המחקר. "הצוות שוקד על מספר שאלות שנותרו פתוחות במסגרת החקיקה ובזמן הקרוב יגיש את דו"ח שבעקבותיו תוקם ועדת מכרזים להפעלת התכנית לצורך התקשרות עם ספק חיצוני" אמרה. אגמון הוסיפה, ש"מבדיקת מודלים קיימים בעולם, עולה שהמדינה משיגה תנאים טובים חיסכון ולכן הוחלט שהמדינה תרכז את החיסכון ולא ההורים יבחרו היכן לשים את הכסף. אם אני בתור מדינה, אני משיגה דמי ניהול שואפים לאפס וטובת הילד בעניין הזה שנשתמש ביתרון לגודל". עוד ציינה, "כי תכנית החיסכון אינה פטורה ממס אלא נקבעו שני מענקים בגין משיכת הכסף בגיל 18 או 21 בגובה 500 ש"ח צמוד למדד כל אחד, על-מנת שדה-פקטו ניתן יהיה למשוך את הכספים ללא מס".

    ח"כ ישראל אייכלר דרש להצמיד את הסכום של 50 ש"ח למדד על-מנת למנוע את שחיקת הסכום במידה שלאורך השנים תהיה אינפלציה או למקרה שזו תגדל בשיעורים ניכרים. עוד קרא להגדיל את הסכום שהורה יוכל להוסיף מעצמו לתכנית החיסכון".

    גפני הסכים עמו באומרו "לקחו כסף מהמשפחות ע"י קיצוץ קצבאות הילדים ובמקום זה החליטו על חיסכון ארוך טווח ועל-כן מן הראוי שהחיסכון אכן יהיה אפקטיבי ושהכסף לא יישחק". גפני הביע תמיכה בהצעתו של ח"כ אייכלר ודרש מנציגי האוצר ש"ההורים יכולים להוסיף סכום נוסף".

    בעקבות דבריהם של חברי הכנסת אייכלר וגפני, אמרו נציגי האוצר, שהנושא ייבחן בוועדה הבין-משרדית וכי יתכן שיינתנו הוראות לגופים המנהלים כיצד לקיים מנגנון שיימנע את שחיקת הכסף. בנוסף, אמרו, שהוועדה תבחן את נושא הגדלת הסכום שההורים יורשו להוסיף לתכניות החיסכון.

    גפני חזר ואמר ש"דווקא יש עניין לאפשר את התוספות. זו תכנית חסכון שעל פניו אמורה להיות אטרקטיבית שאם זה יתנהל נורמלי ע"י הממשלה זה יכול להניב פירות בסדר גודל משמעותיים. העשיר אם לא תתני לו את תכנית החיסכון הוא ישקיע במקומות אחרים ואז יהיו פערים עוד יותר גדולים, אך כאן נותנים אפשרות גדולה לעניים ולמעמד הביניים, כך שהורה יוכל להפקיד כספים לילדיו בתכניות אטרקטיביות".



    0 תגובות