פורים בפתח: הסתבכתם בבחירת היין? המדריך הזה בשבילכם

    שימו לב, אל תתפתו למבצעים, הם האוייב הגדל של סעודות החג. ראיתם יין במבצע, קניתם, אך לבסוף תגלו שאתם כלל לא מכירים את סוג היין והוא לא עומד בפרמטרים שהצבתם בתחילת הקניה. אז זכרו: מבצעים, בצד. אלא אם כן היין שרציתם מתחילה נמצא במבצע
    אבי יעקב 2 Comment on פורים בפתח: הסתבכתם בבחירת היין? המדריך הזה בשבילכם

    יינות אדומים הם הפופולאריים ביותר בישראל. ברובם תוצרת מקומית שהשתבחה עם השנים ומיעוטם מחוצה לארץ. במקביל, בשנים האחרונות צמחה בישראל קהילית אוהבי היין הלבן • טיפים שלא כדאי לפספס

    צילום: בועז בן ארי
    שימו לב, אל תתפתו למבצעים, הם האוייב הגדל של סעודות החג. ראיתם יין במבצע, קניתם, אך לבסוף תגלו שאתם כלל לא מכירים את סוג היין והוא לא עומד בפרמטרים שהצבתם בתחילת הקניה. אז זכרו: מבצעים, בצד. אלא אם כן היין שרציתם מתחילה נמצא במבצע
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אוטוטו פורים, וכולנו מכירים את ההרגשה האבודה-משהו בעת בחירת בקבוק היין בין האלפים שמוצבים על המדפים. כל יין ומחירו, כל יין וטעמו. חשבנו לסייע לכם במעט בבחירת בקבוק היין. אז איזה יין מומלץ לסעודת פורים? עם איזה סוג תתחילו את הארוחה ואיזה יין ישמש לקינוח. המדריך המלא בפניכם.

    תחילה נקדים עם הנתון הבא: יינות אדומים הם הפופולאריים ביותר בישראל. ברובם תוצרת מקומית שהשתבחה עם השנים ומיעוטם מחוצה לארץ. במקביל, בשנים האחרונות צמחה בישראל קהילית אוהבי היין הלבן. בעבר הוא לא היה פופולארי, אך בשנים האחרונות הוא מוכר ליותר ויותר ישראלים ונעשה אף הוא אורח נפוץ בשולחנות השבת והחג.

    ההבדל הבסיסי בין צבע היינות הוא הענבים. בכדי לייצר יין לבן, משתמשים היקבים בזני ענבים ירוקים, אך ניתן גם להפיק יינות לבנים מענבים אדומים. יינות אדומים לעומת זאת, מפיקים רק מענבים אדומים.

    בנוסף, הבדל נוסף קיים בתהליך הפקת היין. ענבים ירוקים עוברים סחיטה והפרדה מהקליפות והגרעינים כבר יחסית בתחילת תהליך הפקת היין, כיוון שאין צורך בהם. לעומת זאת, ענבים אדומים תוססים בתוך הקליפות ורק לאחר הפקת הצבע מהקליפות הם עוברים הפרדה מהקליפות והגרעינים.

    אז לאחר שהחלטתם על רכישת כמות יינות והגעתם לחנות, הנה כמה טיפים לבחירת יין טוב. ראשית, הצטיידו בהמלצות מחברים, משפחה ובעצם ממי לא. לאחר שגיבשתם את דעתכם לגבי טעם היין הרצוי, נותר לכם לבחור בין הסוגים אותם מציע המוכרן.

    שימו לב, אל תתפתו למבצעים, הם האוייב הגדל של סעודות החג. ראיתם יין במבצע, קניתם, אך לבסוף תגלו שאתם כלל לא מכירים את סוג היין והוא לא עומד בפרמטרים שהצבתם בתחילת הקניה. אז זכרו: מבצעים, בצד. אלא אם כן היין שרציתם מתחילה נמצא במבצע.

    הכינו תקציב מראש. קבעו את טווח המחירים הרצוי, ורק לאחר מכן בחרו מבין היינות המוצעים אשר עמדו בשאר הפרמטרים שהצבתם לעצמכם. טיפ! אל תתקבעו על סוג יין מסויים. אם טעמתם יין שמצא חן בעניכם, רכשו. זכרו, הכרת עולם היין מתפתחת רק על ידי ניסיונות 'עיוורים' ביינות לא מוכרים. עולם היין טומן בחובו הפתעות חיוביות, לרוב.

    אחרי שמצאתם את היין המושלם, נותר צעד אחרון להפקת המיטב מהיין שרכשתם והוא קביעת הטמפרטורה. כל יין יש להגיש בטמפרטורה הנכונה לו. לעיתים, הגשת יין בטמפרטורה לא נכונה, לא תמצה את המירב מאיכותו.

    יינות אדומים תגישו בטמפרטורה של 18-20 מעלות. יינות לבנים נגיש לרוב בין 10-14 מעלות. יינות קינוח תגישו כשהם קרים, בסביבות ה-6 מעלות. שמפניה ויינות מבעבעים תגישו בטמפרטורה של 7 מעלות. אם הסתבכם בהגדרה היין בו אתם מחזיקים, לא נורא. הציצו בתווית האחורית, שם תופיע הטמפרטורה הנכונה להגשת היין.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה מדריך מפורט… מיד אחרי שקראתי רצתי לקנות יין, ואני בטוח שבגלל המדריך הפורים שלי יהיה אחרת.

    2. 1

      כתב אותו אחד שלא מבין ביין. חוצמזה אני פשוט ואחרים כמותי רוצים לדעת דבר פשוט. איזה יין לא יגרום לי להקיא תוך שניה ואיזה יין ישכר אותי בלא סבל מיותר.