לחובבי המטבח האסיאתי: הכוסברה הויאטנמית בישראל

    אבי יעקב No Comments on לחובבי המטבח האסיאתי: הכוסברה הויאטנמית בישראל
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עלי הכוסברה הויאטנמית מכילים כמות גדולה של ברזל וכן חלבון והיא נחשבת ל"תרד של המזרח" – מומלצת במיוחד למי שנמנעים או הפחיתו את צריכת הבשר.

    הכוסברה הויאטנמית, כוכבת המטבח במדינות דרום מזרח אסיה, הגיעה לישראל. טעמה חזק יותר מהכוסברה המוכרת בארץ. תושבי ויטאנם והמדינות הסמוכות נוהגים לאכול את עליה והגבעול כשהם טריים בסלטים, לשלב אותה קצוצה במרקים ולתבל בעזרתה תבשילים.

    לכוסברה הויאטנמית תכולה גבוהה של רכיבים תזונתיים. היא מכילה כמות גבוהה של ברזל ונחשבת ל"תרד של המזרח". בנוסף היא מכילה שיעורים גבוהים של בטא קרוטן, ויטמין E, חומצה פולית, חומצה אסקורבית, סידן וחלבון. יש בה נוגדי חימצון והיא בעלת השפעה מיטיבה על מערכת העיכול. היא טובה כהשלמה תזונתית למי שאינם צורכים בשר.

    הצמח גדל באופן טבעי בתנאים טרופיים, חמים ולחים ולכן לא גדל עד כה בארץ. במספר משתלות הצליחו להביא זן שמותאם גם לאקלים הישראלי, כך שניתן לגדל אותו לכל אורך השנה בעציצים, מיכלים, סלים תלויים ובגינה, כולל באדמות חול.

    הכוסברה הויאטנמית אהובה על הנזירים בדרום מזרח אסיה כאמצעי להשגת רוגע, שלווה ואריכות ימים. כעת ניתן יהיה לבדוק אם היא תביא את הרוגע והשלווה גם לארץ.

    לדברי נחמן מחפוד, העוסק בתחום, הכוסברה הויאטנמית מצטרפת לשורה של צמחי נוי שהובאו לארץ בשנים האחרונות שמעשירים את גינות הנוי והמטבח הישראלי בטעמים חדשים כולל טרגון ארבע העונות, לואיזה מתוקה, אורגנו הוט אנד ספייסי, מנטה שוויצרית, מנטה שוקולד, בזיל פסטו ובזיל מג'יק מאונטין.



    0 תגובות