איך אפשר לגור בדירת 120 מ"ר ולשלם ארנונה רק על 80 מ"ר?

    חפצים קטנים חסרי חשיבות יכולים להקנות תחושת עומס ועל כן, אם הם לא הכרחיים רצוי או לאחסן אותם בצורה מסודרת בנישה מסוימת או להיפטר מהם ולשמור על העיצוב המינימליסטי
    מלי פרויליך-טננבאום 3 Comment on איך אפשר לגור בדירת 120 מ"ר ולשלם ארנונה רק על 80 מ"ר?

    לעיתים שינויים נכונים יכולים להחליף תחושת צמצום, בעייתיות, חוסר ארגון ובלאגן -באנרגיה חדשה, אווירה ביתית ומזמינה, חלל רענן, "גדול" ופונקציונלי יותר • מלי פרויליך טננבאום עם טיפים שימושיים

    צילום: סטייליש
    חפצים קטנים חסרי חשיבות יכולים להקנות תחושת עומס ועל כן, אם הם לא הכרחיים רצוי או לאחסן אותם בצורה מסודרת בנישה מסוימת או להיפטר מהם ולשמור על העיצוב המינימליסטי
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חלל מגורים קטן ומצומצם, לעיתים מוגדר לא רק ע"פ מדידת שטחו אלא בעיקר ע"פ תחושת דייריו. בפגישה הראשונית שלי עם לקוחותי, לפני תהליך תכנון שיפוץ הדירה, אני שומעת לרוב תסכול ואכזבה מגודל החלל וע"כ שאינו מספק את דייריו. אך אנחת הרווחה שלהם לאחר התהליך, מלמדת אותנו שלעיתים שינויים נכונים יכולים להחליף תחושת צמצום, בעייתיות, חוסר ארגון ובלאגן -באנרגיה חדשה, אווירה ביתית ומזמינה, חלל רענן, "גדול" ופונקציונלי יותר.

    הנה מס' טיפים פשוטים, אך יעילים, לשידרוג חלל הבית  בעלות נגישה:

    צבע

    אלמנט חשוב באשליית גודל בחלל, הוא בחירת הצבעים הנכונים, כשהבסיס הוא צבע הקירות והתקרות, והשאר יכולים לבוא לידי ביטוי בריהוט ובטקסטיל.

    כשנרצה ליצור תחושת מרחב בחדר נשתמש בגווני שמנת ולבן שנותנים תחושת ניקיון ומגדילות את החדר, אך יחד עם זאת מומלץ לא לפחד משימוש בצבעים עזים ואף כהים, כגוון משתלב, המטשטשים את גודלו של החדר ומסיתים את תשומת הלב מקוטנו של החלל בעזרת צבע עם נוכחות.  כך, במקום חדר קטן שצבוע בלבן סתמי וחסר ייחוד, ניתן ליצור חדר קטן אך צבעוני, מקושט ומלא אופי.

    סגנון

    כדי לשמר ולייצר סגנון ייחודי בביתכם, כך שלא ידמה לאף אחד אחר, כדאי להימנע מאופנה שסופה לחלוף ולהשתנות, אלא להיצמד לסגנון הקלאסי ואליו לצרף פריטים נוסטלגיים או עכשווים המאפיינים את דיירי הבית\ רוח הזמן.

    שינוי מינורי – מהפך גרנדיוזי

    לקבלת החלל המיוחל חשוב, בשלב הראשוני, לעשות "בדק בית" ולבצע רישום של האזורים הבעייתים  בדירה מבחינת נוחות , אווירה, פונקציונליות וכו' .לעיתים נגלה כי התוצאה המקסימלית יכולה להתקבל על ידי פעולה קטנה ופשוטה כמו מיקום דלת כניסה לחדר, בניה או שבירת קיר קטן או בחציו .

    תכנון נכון, ראייה מרחבית וירידה לפרטים יכולים לתת קסם לדירה ולמקסם את שיטחה.

    תאורה

    לשימוש בתאורה טבעית ומלאכותית משקל מכריע ביצירת האווירה ואשליית מרחב בחלל. תכנון מוצלח של מערך התאורה ובחירה נכונה של הגופים, יעניקו אווירה ורסטילית ועושר עיצובי לבית.

    יש גם לקחת בחשבון את ההשפעות ההדדיות בין החומרים והצבעים השולטים בבית לבין התאורה: חדרים מרוצפים, חיפויי קירות ומשטחים בהירים מחזירים אור, ולכן הם לא זקוקים לתאורה חזקה. לעומתם, חללים בהם שולטים גוונים כהים, סופגים את האור ומחשיכים את המקום ולכן נשתמש בתאורה דרמטית יותר. גופי תאורה שקועים ,הנטמעים בקיר או התקרה ואף דומים לגווניו\ה,יצרו תחושה של משטח גדול וחלק יותר .

    בחלל המרכזי ובאזור האירוח מומלץ להשתמש בתאורה רכה. מומלץ לבחור בנורות בגוון חם עם אופציה לדימר ואילו באזור המטבח עדיף לבחור בתאורה שתלויה מהתקרה ותפיץ אור מפוזר וברור, ולהוסיף גוף תאורה מעל משטחי העבודה והבישול.

    נצלו את התאורה הטבעית הקיימת ככל האפשר – התקנת חלון רחב ידיים שמכניס אור רב לחדר לא יהיה רק בגדר בחירה אסתטית נעימה, אלא גם ייתן תחושה של מרחב.

    ריהוט

    בחירת הריהוט הנכון , צורתו והצבתו בחלל מהווה חלק נכבד בתחושת גודל המרחב שנקבל בעיקר כשמדובר בחלל קטן ומצומצם . כך למשל, אם נבחר שולחן פינת אוכל שצורתו עגולה נוכל לנצל היטב את החלל, מאחר וניתן לשבת סביבו בצורה נוחה גם כאשר קוטרו קטן למדי. צורתו העגולה תורמת לתחושה נעימה למראה, זורמת ומקרינה שלמות.

    חפצים קטנים חסרי חשיבות יכולים להקנות תחושת עומס ועל כן,  אם הם לא הכרחיים רצוי או לאחסן אותם בצורה מסודרת בנישה מסוימת או להיפטר מהם ולשמור על העיצוב המינימליסטי.

    חלק מהתהליך הוא גם להיפטר מפריטים שלא נותנים מענה פונקציונלי או אסתטי ומעמיסים על החלל.

    ריהוט דו שימושי, מאפשר לחסוך כסף מרכישת שני פריטים שונים מצד אחד, ומצד שני גם מאפשר לנו לחסוך במקום בחלל הבית וכל זה בעקבות עולם העיצוב שהתפתח פלאים לצד הטכנולוגיות החדשניות. חדרים מסוימים בבית, בייחוד חדרי שינה וילדים יהיו, לרוב, צפופים וקטנים יותר אך בעלי אלמנטים רבים. רכישת מיטה, לדוגמה, שמהווה גם ספרייה עם מדפים או מיטה נפתחת עם מגירות ואופציות אחסון תסייע להגדלת החלל.

    שקיפות

    חלל מואר ורחב לרוב יתקבל ע"י שקיפות . למטרה זו ניתן להשתמש בטכניקה זו בתקרה ,הרצפה ובקירות:

    "תקרה מתוחה" , כדאי לשקול שימוש בטכנולוגייה מודרנית זו , המאפשרת התקנת כיסוי לתקרה במגוון עיצובים, צבעים וחומרים, וזאת במטרה לקבל את תחושת הגובה הרצויה .

    באשר לרצפה, גם כאן ניתן למצא פתרון, לדוגמה ע"י שימוש בריצוף מבריק שהתאורה בחלל משתקפת דרכו .

    מראות , מעבר להיותן כלי נוי ואווירה כאשר מסגרתן מעוצבת ובולטת , הן יכולות להוות כלי נפלא לאשליית גודל החלל בשל ההשתקפות .לכן ,שילוב דלתות -מראה בארון בגדים בחדר שינה ייתן תחושה של חדר גדול יותר . יתרון נוסף של המראה שהיא גם מחזירה אור . כך במסדרון , או מקומות צרים וחשוכים-מראה צמודת קיר תיתן תחושת מרחב ואור.

    מסתבר, אם כן, שקבלת שטח נוסף בדירה הינה לאו דווקא לאחר קבלת היתר בניה בעירייה.

    הכותבת הינה אדריכלית ומעצבת פנים



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אהבתי מאד את הטיפים, תודה רבה על השיתוף!!!

    2. 2

      נתת לי רעיון פגזי ,איך ניתן ליצור קשר ?

    3. 1

      אהבתי !!
      עבדנו על אזור הסלון-והשנה מרגיש לי
      שאני יכולה להזמין אורחים ,כי המקום נראה יותר מרווח 🙂