- רדיו קול חי - -

הגר"י עדס: אפוסטומוס שרף את התורה – הממשלה שורפת הכל

ראש ישיבת קול יעקב הגאון הגדול הרב יהודה עדס נשא שיחה בפני תלמידי הישיבה שעסקה בענייני היום, והתחזקות לקראת ימי בין המצרים.

בדבריו התייחס ראש הישיבה הגר"י עדס, להחלטות הממשלה להסמיך את שר החינוך בחקיקה ותקנות לאחראי בלעדי על מוסדות הפטור ועל מתן שיקול דעת רחב לשר החינוך באשר לתנאים הנדרשים למתן הוראת פטור, להפעלת מוסד כאמור, ובכלל זה כללים ותנאים להנהלתו, לדיווח של המוסד על צוות העובדים והתלמידים, לרישום תלמידים,להנהגת תכנית לימודי החול מתכנית היסוד של מוסד חינוך רשמי במוסד פטור, לפיקוח על המוסד פטור ולהשתתפות המדינה בתקציבו.

"אפוסטומוס שרף את התורה, זה כלום ממה שהממשלה עושה היום, ומי שאשם בזה זה היהדות החרדית שהשפילה את עצמה בפני השלטונות, לא ביטלו חוקים שנועדו להרע, אלא החוק עם התקנות עבר לידיו של שר החינוך, מה שלא היה מקום המדינה" אמר הרב עדס.

הגר"י התייחס לעתיד ואמר כי הבעיה בהעברת הסמכויות לידי שר החינוך היא שאם מחר שר החינוך מחליט, הוא ישנה את הליבה והתקצוב לפי מה שהוא רוצה וכל המוסדות בידיים שלו. וציין כי כבר היום ישנה התערבות חריפה במוסדות החינוך, שאם שזרקו ילד מהת"ת משרד החינוך מתקשר ומאיים ש"אם לא תחזירו את הילד התקציב יופסק".

דברי הגר"י עדס באים בעקבות החלטת הממשלה לבטל את חוק הליבה ולהעניק לשר החינוך בנט את הסמכויות לקבוע תקנות, כאשר המשמעות היא לא שינוי בחקיקה, אלא ביטול ההוראות שמגבילות את שיקול דעתו של שר החינוך, בכדי להותיר לו שיקול דעת לקבוע את התנאים להכרה ולתקצוב של מוסדות הפטור.