המלצת הטועמים • שנה טובה מתחילה עם היינות של עמק האלה

    נח ויין No Comments on המלצת הטועמים • שנה טובה מתחילה עם היינות של עמק האלה

    לקראת השנה החדשה הושקו ביקב שלושה בקבוקים חדשים ומשובחים שצוות הטועמים שלנו ישב עליהם במשך ערב שלם עד שהגיע לקביעה הבלתי מתפשרת • כנסו לקרוא את כל הפרטים • לחיים

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יקב עמק האלה, הוא אחד מיקבי הבוטיק הגדולים ביותר בארץ, ומייצר 350,000 בקבוקי יין בשנה. היקב משתתף בתחרויות רבות בישראל וברחבי העולם, והיינות קוטפים מדליות בקטגוריות שונות. יינות היקב כשרים ונמכרים בחנויות היין.

    בעל היקב, איש עסקים יהודי שחי בחו"ל, טוען שיין הוא לא רק ביזנס, הוא בעיקר אהבה. הרצון שלו להשקיע ביקב היא תשוקה המלווה אותו משחר ילדותו ומבחינתו זו גם ציונות. הוא גאה בהשקעה שלו באזור בעל היסטוריה מפוארת בתחום היין. הגתות העתיקות שנמצאו באזור זה בחפירות ארכיאולוגיות מוכיחות כי גם בעבר הכירו בעובדה שהאזור אידיאלי לייצור יין.

    בדיוק כפי שטען פטריק ליאון, יועץ בינלאומי המלווה את היקב מאז הקמתו, ומשמש כיינן ראשי של Chateau Mouton Rothchild: "טרואר אזור עמק האלה הנו אופטימלי עבור יינות ישראלים". זו הסיבה לחכירת האדמות לגידול הכרמים בכרם נס הרים ובכרם אדרת כבר לפני 18 שנה על ידי בעלי היקב בקרקע אופטימלית ליין איכותי. בזכות האהבה, האיכות וההשקעה בכל פרט יקב עמק האלה מצליח לשמור על בולטות למרות שמפת היקבים בארץ עמוסה ב – 300 יקבים.

    לקראת השנה החדשה הושקו שלושה בקבוקים חדשים ומשובחים שצוות טועמי אתר קול חי ישב עליהם במשך ערב שלם עד שהגיע לקביעה הבלתי מתפשרת: את השנה החדשה פותחים עם היינות של עמק האלה.

    קברנה סוביניון 2012

    cabernetענבי הקברנה סוביניון לבלנד זה הגיעו משני כרמים. כרם אדרת סיפק את הפרי הבשל יותר המאופיין בטעמים אינטנסיביים ומרוכזים, וכרם נס הרים ששימש לליטוש הבלנד וביטוי המאפיינים הזניים. לבלנד הסופי הוסף גם 7% יין מענבי מרלו ו-3% יין מענבי פטי ורדו, לקבלת האיזון והמורכבות האופייניים לתווית היקב.

    אף דחוס ועוצמתי של פרי שחור ואדום, תבלינים, פלפל לבן, שזיף בשל, וקסיס. החך ממשיך את האף העוצמתי. חמיצות מאוזנת עם פרי בשל, טאנינים מלאים הנעטפים במתיקות קלה מקליית חבית.
    מדובר ביין מסדרת EllaValley ומחירו בחנות כ-90 שקלים.

    עוד פרטים: אלכוהול 15%. התיישנות בחבית 14 חודש. הרכב 90% קברנה סוביניון, 7% מרלו, 3% פטי ורדו. כמות בקבוקים 33,346.

    מרלו 2013

    merlot
    בעל אף עוצמתי עם ארומות של פירות אדומים ושחורים, אדמה וטבק, קליית חבית, והכל עטוף בעשבי תיבול ים תיכוניים יבשים. חך עשיר ורב שכבתי, טעמים מרוכזים המאוזנים עם טאנין מוצק ומעט יבש. טעמי הפרי עטופים בשוקולד מריר ואספרסו, מתקתקות עדינה מקליית החבית והכל מתהדק לקראת סיומת עשירה וארוכה.

    גם הבקבוק הזה הוא מסדרת EllaValley ומחירו בחנות נע סביב 90 שקלים.

    אלכוהול 15%. התיישנות בחבית 14 חודשים. הרכב 85% מרלו, 9% קברנה סוביניון, 6% פטי ורדו. כמות בקבוקים 15,096

    פטיט סירה – סירה 2013

    SPS
    היין הוא בלנד מזני עמק הרון, בו הסירה מביא פרי שחור ומבנה לעיס, ואיתו הפטיט סירה המביא פרי אדום, מבנה קשוח ומדוייק, ויחד יוצרים מפגש זנים המשלימים זה את זה.

    מילים גבוהות: אף דחוס ועוצמתי עם בישום אופייני של תות עץ, סיגליות, פלפל שחור ושוקולד מריר. גוף מלא, טעמי פרי שחור ואדום, פלפל שחור, עלי טבק, מבנה מוצק וטאנינים מחוספסים, תמיכה נוכחת של חבית וסיומת ארוכה.
    גם הוא כקודמיו מסדרת EllaValley אך מחירו יקר יותר ונושק ל-110 ש"ח.

    עוד פרטים: אלכוהול- 15%. התיישנות בחבית 14 חודש. הרכב 55% פטיט סירה, 45% סירה. כמות בקבוקים 5,802



    0 תגובות