בעמוד הענן

    אבי נתנאל Comments Off on בעמוד הענן
    23:29
    01.06.24
    אבי יעקב No Comments on נס גלוי: ישראל בן יעל שנפצע באורח אנוש – התעורר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמה סמלי שהמחשב הצה"לי קרא למבצע הנוכחי עמוד ענן. סמלי כי עמוד הענן שליווה את עם ישראל במדבר היה הופך את העקוב למישור. על נחשים ועקרבים היה עמוד הענן שורפם לבל יזיקו לעם ישראל. בליסטראות וחיצים שהיו שונאי ישראל שולחים לעבר בני ישראל ההולכים במדבר לא הזיקו כי עמוד ענן קולטם. יהיו אלו שימצאו אנלוגיה ל"כיפת ברזל" המיירטת טילים נו..נו.. אם כן מחייב אותנו הדבר להתנהגות אחרת.

    וכך מצאנו בספרי (דברים שה') עמוד ענן בזכות אהרון. סגולותיו פעולותיו של ענן בזכות אהרון. אהרון שהיה אחד משלושת פרנסים טובים שעמדו לישראל . משה בזכותו ירד "מן" , מרים באר מים בזכותה. ואהרון עמוד ענן בזכותו (תענית ט) מעלותיו של אהרון הכהן באו לידי ביטוי. בקיצור האומר המהותיים כל כך ומחייבים כל אדם מישראל בימי רגיעה ובימי צרה וצוקה על אחת כמה וכמה. המשנה באבות קובעת : "הלל אומר , הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה (אבות א' יב') אהרון הכהן הגדול מאחיו היה עסוק בהבאת שלום אהבת הבריות ורדיפת שלום

    העם היושב בציון כולו לשבטיו עדותיו מפלגותיו רודף שלום ורוצה שלום עם אויביו הצפוניים , הדרומיים, המזרחיים, הויכוח הינו כיצד להגיע ליעד הנכסף של שלום אזורי.

    כרגע כעת כאשר כל הארץ חזית , נחזק את העם היושב בציון באחדות הלבבות בין כל הפלגים ימין שמאל, דתיים חילוניים. הסירו הצידה את השנאות , הריבים, והקנאות. נדבק במידת אהרון הכהן שבזכותו היה עמוד ענן ההולך לפני המחנה נאהב את רעהו, נעזור איש לרעהו בעזרת אחים , כי כולנו נמצאים בספינה אחת. הספינה הזאת נקראת "מדינת ישראל" ישנם כל הסוגים של אנשים. זה יאמר כי בגין התנהלות כזו וכזו מבצע "עמוד ענן" יצא לדרך . וזה יואמר בכה וזה יאמר בכה.

    אך הנה יונה הנביא כאשר בורח מהורת הית' ללכת את נינוה העיר הגדולה ולהטיף לה מוסר, כי עלתה רעתם לפני בורא עולם עולה על הספינה ביפו… הית' מטיל רוח סערה והאוניה חושבה להישבר . רב החובל לאחר שמטיל את הכלים אשר באוניה להקל על האוניה , ניגש ליונה הנמצא בירכתי הספינה ואומר לו "מה לך נרדם, קום קרא אל אלוקיך" . הנוסעים בספינה בני כל הכתות והדתות מטמיעים את הסכנה בהימצאות יונה הנביא בספינה ופונים אליו מה נעשה? ויונה הנביא אינו מנסה לומר להם ולהטיף להם מוסר: "ויאמר אליהם שאוני והטילוני אל הים וישתוק הים מעליכם כי יודע אני כי בשלי הסער הגדול הזה עליכם" בשלי בגללי ולא בגללכם. יונה הנביא אינו מנסה להלביש את התיק על הנוכרים עובדי אלילים לסיבת סערת הים בשלי אני אשם.

    אנא, כולנו הנמצאים בספינה אחת נדבק במידותיו של עמוד ענן בזכותו היה, לאהוב לרדוף שלום. ובזעות אהבת חינם נזכה שאחינו כל בית ישראל הנמצאים בצרה העומדים בין בים ובין ביבשה המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות. ולחיילי צה"ל מפקדיה וראשיה , צאתכם לשלום ושובכם לשלום עמוד ענן יגן עליכם כאשר תפילות עם ישראל מלוות אתכם תשובו איש איש למחוז חפצו לחיים ולשמחה לשלום יצילכם מכל כל אויב ואורב וחיות רעות בדרך וישלח הית' ברכה בכל מעשה ידיכם ויהי תחת אלוקים על הערים אשר סביבותיכם… למען תביאו השקט ובטח לתושבי מדינת ישראל שתשקוט הארץ הזו לבטח ארבעים שנה אמן!!!



    0 תגובות