- רדיו קול חי - -

גפני: "בכולל הייתי במקום אחר מבחינת רוחניות, מרגיש שנחלשתי"

ח"כ משה גפני אמר הבוקר בעקבות דברים שאמר, אותם חשף עקיבא וייס ב"כאן", בכנס לנשים חרדיות על הצורך לשמור על הרמה הרוחנית גם בהשתלבות במקומות עבודה שאינם דתיים.

"ברגע שיוצאים החוצה, משתלבים בחברה החילונית. יש כאלו שיורדים מבחינה חרדית. הייתי זה שהעביר את החוק של העדפה מתקנת שאגב לא התממש עד עתה כי יש כאלו שלא רוצים לראות את החרדים במקומות הללו" אמר.

לשאלת המראיין האם הוא מרגיש היחלשות מבחינה רוחנית במסגרת עבודתו "כן" הוא הפתיע בכנות "אני מרגיש שנחלשתי אבל ההבדל שאני צריך לייצג את החברה החרדית ואני משמש כשליח של גדולי התורה אין ספק שכשהייתי בכולל כל היום, הייתי במקום אחר. היום אני עושה דברים אחרים אבל הנושא הוא לא אני אלא שאנשים מבקשים לצאת ולהתפרנס בכבוד ועושים כל דבר שנדרש להגיע למקומות עבודה עם משכורת בכירה ותנאים טובים יותר. צריך להתחשב באורח החיים של העובד או העובדת החרדיים. צריך לאפשר במקומות שאפשר, הפרדה בין גברים לנשים. יש דברים רבים שלא פוגעים בעבודה ואפשר לבוא לקראת הציבור החרדי" אומר גפני ב"כאן".

גפני מציין כי הוא כל העת מנהל מאבק לטובת השתלבותם של החרדים בחברה: "אני צריך להיאבק על זה שחרדים יוכלו להתקבל ולהשתלב במשרות טובות. אמרו לי ראשי משק שבממוצע העובדת החרדית היא יותר נאמנה".