פיתוח מהפכני בכשרות המטבחים הציבוריים

    איתי גדסי No Comments on פיתוח מהפכני בכשרות המטבחים הציבוריים

    רבני "המכון המדעי טכנולוגי להלכה" הציגו בפני מועצת הרבנות הראשית לישראל: פיתוח מהפכני לפתרון בעיית בישולי נכרים במטבחים ציבוריים

    מטבח • אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבתה האחרונה אימצה את הפיתוח החדשני של "המכון המדעי טכנולוגי להלכה", בראשות הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, לפתרון הבעיה הקשה והחמורה של בישולי נכרים במטבחים ציבוריים.

    המועצה שהתכנסה השבוע, בנשיאותו של הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שליט"א, ובהשתתפותם של חשובי ובכירי רבני ישראל, דנה בכובד ראש בסוגיה מורכבת זו. בפני הרבנים חברי המועצה הוצגו הנתונים, המורים על כך כי מרבית המועסקים במטבחים הציבוריים הם נכרים. כך הוא המצב כמעט בכל המסעדות, אולמות אירועים, מלונות ובתי הארחה, ישיבות ומוסדות ציבור, וכן בבתי חרושת ומפעלי תעשיית מזון ושירותי קייטרינג, אשר הטבחים, השפים וכל יתר העובדים, אינם מבני ברית.

    לצד זה, הועלתה גם בעייתם של חולים וקשישים סיעודיים רבים, הרתוקים למיטתם ונזקקים לעזרתם של מטפלים ומטפלות זרים, שגם מבשלים עבורם את ארוחותיהם במטבח ביתם, והם ובני משפחותיהם משוועים לפתרון בעיית בישולי הנכרים.

    במהלך הדיון במועצת הרבנות הראשית הודגש, כי בעוד שלבני עדות אשכנז, ההולכים לאור פסקי הרמ"א, ישנן אפשרויות מסוימות להתמודדות עם בעיה זו, וגם הן קשות מאד לביצוע ודורשות פיקוח והשגחה צמודה, הרי שלבני עדות המזרח, ההולכים לאור פסיקת מרן בעל השולחן ערוך, ההקפדה על כך קשה שבעתים, וכמעט שלא ניתנת כלל לביצוע, כידוע לכל מי שמתמצא קצת בתחום כשרות המזון.

    לצורך כך הזמינה המועצה את הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, רב קהל חסידים ברמות וראב"ד בד"ץ אונגוואר, להציג בפני חבריה את הרעיון המהפכני של המכון המדעי טכנולוגי להלכה לפתרון מלא של בעיה זו לכתחילה ולכל הדעות.

    הגרא"מ הלפרין שליט"א, יחד עם צוות המכון העוסק בישום הפתרון, הציגו את עקרונות הפיתוח החדשני, המבוסס על הפעלה מרחוק, באמצעות יישומון ייחודי מתכנית "בית חכם", המאפשר את הדלקת הכיריים והפעלת התנורים מכל מכשיר נייד, כולל טלפונים כשרים, וחוסם כל אפשרות אחרת של הפעלה ישירה מצד עובדי המטבח בכוחות עצמם.

    בהתאם לתכנית המתגבשת, הדלקת מבערי הגז או הפעלת תנורי הבישול והאפיה תוכל להתבצע אך ורק מהמכשיר הנייד שביד משגיח הכשרות. לצורך כך יותקנו חיישנים מיוחדים בכל ברז גז ומפסק חשמלי, וכן בכל להבת כיריים ודלתות התנורים. תפקידם של חיישנים אלו הוא כפול. מצד אחד הם אמורים לאותת מידית למשגיח על הצורך בהפעלה, ומצד שני הם יחסמו כל אפשרות להוסיף מאכלים או להכניס תבניות נוספות וכדו' לאחר ההפעלה.

    במקביל, יוקם מרכז גיבוי ובקרה, שיאוייש ע"י יהודים, על מנת לתת מענה למקרים שבהם המשגיח אינו זמין להשיב על הקריאות והאיתותים הנשלחים אליו. במקרים אלו יגיע האות, לאחר זמן קצוב מראש, למרכז הבקרה, שם יוכלו לזהות מידית את מיקומו המדוייק של הכיריים או התנור הספציפי ולשגר לשם אות הפעלה.

    הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית גילו ענין רב בהצעה חדשנית זו, וביקשו לשמוע עוד ועוד פרטים על תהליך ישומה. הם גם הציגו בפני הגרא"מ הלפרין שליט"א שאלות רבות, והעלו תרחישים אפשריים שונים, עד שהתברר בסופו של דבר כי התכנית המוצעת היא מושלמת ואמורה לספק תשובות מלאות לכל תרחיש.

    במהלך הדיון הדגישו הרבנים שוב ושוב את פלאי ההשגחה העליונה, המאפשרת לנו לרתום את חידושי הטכנולוגיה וההמצאות המתקדמות ביותר לטובת תוספת הידור משמעותית במערכות הכשרות.

    לאחר דיון ערני בכל פרטי ההצעה ומרכיבה, קבע מועצת הרבנות הראשית לישראל כי היא רואה בכך פתרון חיובי ומשמעותי ביותר. חברי המועצה נתנו לרבני המכון המדעי טכנולוגי להלכה את ברכת הדרך להתקדם לקראת השלמת פיתוח הרעיון והוצאתו לפועל, לתועלת הרבים ולחיזוק מערכות הכשרות למהדרין מן המהדרין.



    0 תגובות