מנכ"ל הרבנות: "מודים למבקר המדינה"

    איתי גדסי No Comments on מנכ"ל הרבנות: "מודים למבקר המדינה"

    מנכ"ל הרבנות אמר היום בדיון בוועדה לביקורת המדינה: "משגיחי הכשרות עושים עבודה טובה בפרקטיקה, אבל לצערי לא כולם עם הסמכה"

    הכניסה לרבנות הראשית לישראל • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל הרבנות הראשית השתתף בדיון בוועדה לביקורת המדינה בעניין דו"ח מבקר המדינה על הכשרות בישראל ואמר: "יישום מתווה הכשרות שהרבנות הציגה נותן מענה למכלול הליקויים שהציג המבקר".

    המנכ"ל אמר בוועדה "עוד לפני קבלת הדו"ח מהמבקר, הקים הרב הראשי לישראל, הרה"ג דוד לאו, צוות לצורך הסדרת מערך הכשרות אשר אושרו על ידי מועצת הרבנות, בין ההמלצות של הוועדה אחידות נהלים, הסדרת ניגוד עניינים, ופתיחת כשרות בשתי רמות, כשרות רגילה וכשרות מהדרין, הקמנו 9 ועדות משנה שמטרתם יישום המתווה, וועדת היישום מורכבת ממומחים בתחום הכשרות והמזון". המנכ"ל ציין כי, במועד כתיבת הדו"ח, הוועדה טרם סיימה את עבודתה ומסקנותיה טרם הוגשו למבקר המדינה.

    לעניין הסמכת המשגיחים אמר המנכ"ל: "כבר בשנת 2010 חוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת הנחה שכל משגיח יהיה בעל הסמכה. משגיחי הכשרות עושים עבודה טובה בפרקטיקה, אבל לצערי לא כולם עם הסמכה. אנחנו מקדמים את עניין ההסמכה ע"י תגבור מבחני ההסמכה של הרבנות הראשית אני יכול לומר כי בשני המועדים האחרונים נבחנו כאלף משגיחי כשרות אבל זהו תהליך ארוך".

    מנכ"ל הרבנות ציין כי "עד עכשיו המבנה המערכתי של מערך הכשרות היה לקוי וחלק מהבעיה נבעה מחוסר תקינה בגלל בעיות תקציביות, כתוצאה מכך המערכת התפתחה באופן בעייתי ועם ליקו, ואני שמח שהמבקר ראה והעיר על כך. אנו פועלים במלוא המרץ ליישום המתווה ועל ידי כך לחיזוק מערך הכשרות הממלכתית".

    המנכ"ל סיים את דבריו ואמר: "הרבנות הראשית לישראל מודה למבקר המדינה על הדו"ח המקיף שהוכן על מערך הכשרות. מתווה הכשרות החדש נותן מענה לליקויים שהוצגו ובא לחזק את מערך הכשרות ואת ההפעלה הנכונה של המשגיחים ויישומו יחזק את הכשרות כולה".



    0 תגובות