- רדיו קול חי - -

חוק המרכולים: גבעתיים אישרה את פתיחת המרכולים בשבת

אחרי סאגה משפטית ארוכה שנמשכה למעלה משבוע, עיריית גבעתיים אישרה לפני זמן קצר את חוק העזר העירוני שיאפשר להם לפתוח מרכולים בשבת. כזכור, לפני כשבוע היה אמור להתקיים דיון במועצה במקביל לעליית חוק המרכולים בכנסת, אך המועצה קיבלה צו מניעה לדיון ואילו במקביל הפיליבסטר של חברי האופוזיציה דחה את דיון חוק המרכולים בכנסת.

הערב, שעות בודדות לפני הדיון בכנסת, הצליחו בעירייה להתגבר על צו המניעה ואישרו ברוב של 10 מול 3 את חוק המרכולים העירוני וזאת למרות התנגדות חברי הקואליציה מהבית היהודי והליכוד בעיר.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק קרא בישיבת המועצה לנציגים החרדים בכנסת: "הקפיאו את קידום את החוק. אנחנו חיים ביחד בשיתוף פעולה מלא, דתיים וחילונים, מזרחים ואשכנזים. יש לנו סטטוס קוו נהדר, העירייה היא בעד תושביה, שמחו עלינו שנקבל את ההחלטות האחריות, כמו שהפכנו את עירנו לעיר מרכזית והמבוקשת בישראל".

יוי וולפסון, סגנית ראש עיריית גבעתיים, אמרה בעקבות אישור החוק: "אני שמחה שהצלחנו לעשות את זה סוף סוף וצר לי מאד שהדיון הזה נגרר כל כך הרבה זמן. הניסיון של חברי קואליציה להלחם במועצה מבפנים וכנגד עמדת התושבים היה חצוף, וטוב שמאחורינו. קראתי לראש העיר לפטר אותם אחרי שהוכיחו שנאמנותם לחברי מפלגתם בכנסת גבוהה יותר מאשר מחויבותם לתושבי גבעתיים שרוצים לחיות בעיר חופשית ונטולת כפייה דתית. נלחם בכל הכוח ובכל האמצעים על מנת לשמור על גבעתיים חופשית וכמוה על שאר ערי ישראל".