בפתח תקווה נערכים לפסח

    קלמן טלר No Comments on בפתח תקווה נערכים לפסח

    לא מחכים לרגע האחרון: מחלקת הכשרות במועצה הדתית פ"ת נערכת לפסח

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צוות ההיגוי של מחלקת הכשרות באחריותו של הרה"ג הרב מיכה הלוי שליט"א רב העיר פ"ת וממונה על הכשרות בעיר, בניהולו של מר ינון פרסיק מנהל מחלקת הכשרות ומר משה לרנר מפקח כשרות פסח, עמלים כבר ימים רבים למפות את העסקים לקראת מתן כשרות למסעדות בפסח.

    לדברי מנהל המחלקה: "השנה חל חג הפסח בשבת וימי חול המועד במהלך כל השבוע, לכן ישנה דרישה רבה של עסקים לפתוח במהלך חג הפסח, אנו עושים מאמצים רבים להקל עליהם בעלות הכספית , ליצור מצב של השגחה אזורית, כדי להגיע למצב זה אנו נדרשים להכנות רבות טרם החג, כגון: הכנת מחסנים לשמירת תוצרת לקראת פסח, הכנת אורז טרם החג והקפדה על כשרותם של חומרי הגלם."

    כפי שידוע במהלך החודשים האחרונים הרבנות פ"ת עושה מאמצים רבים לניתוק התלות של המשגיחים מבעלי העסקים.

    מאמצי מחלקת הכשרות לא מסתיימים בנתינת הכשרות אלא בהגברת המודעות של המשגיחים והצרכנים לאחריות הכשרות "יש לשים לב לתעודות הכשרות שיהיו מקוריות ותקפות, צרכני הכשרות הם הכח לכשרות והמניע את בעלי העסקים לדרוש כשרות" מדגיש פרסיק.

    גם השנה ההכשרות יתבצעו ע"י חברה חיצונית עם תשעה צוותים שעברו הכשרה מיוחדת ואת אישורו של הרה"ג הרב מיכה הלוי שליט"א. ההכשרות יתבצעו כבר ביום רביעי בלילה (יומיים לפני חג הפסח), כך שביום חמישי כל העסקים שמתכננים לפתוח את העסק בפסח יהיו "כשרים לפסח" וימכרו כבר מיום חמישי תוצרת כשרה לפסח בלבד.

    בנושא הקטניות יצאה הוראה כי יש למכור קטניות אך ורק באריזות סגורות או במשקל ובלבד שהמכירה תהיה מאחורי ויטרינה וע"י המוכר בלבד, קטניות ותבלינים שהלקוח לוקח באופן אישי לא יהיה באחריות הרבנות פ"ת ויוצב שלט המעיד על כך.

    מחלקת הכשרות מבקשת לעבות את שיטת ההשגחה ולהציב על משגיחי הכשרות מפקחים מיוחדים לפסח כדי לתת מענה טוב ושקט נפשי לציבור הצרכנים ובעלי העסקים.

    עופר אברהם, מנכ"ל המועצה הדתית פ"ת: "מחלקת הכשרות בניצוחו של מנהל המחלקה כבר מתורגלת בהפעלת המשגיחים בפסח , משימה מורכבת הדורשת מצד אחד השגחה צמודה לפיקוח הכשרות ומצד שני להקל על בעלי העסקים בעלות ההשגחה. השנה הפעלת המשגיחים במלואה תתבצע ע"י חברת כפ"ל ויופעלו מטעם הרבנות מפקחים לפיקוח עבודת המשגיח."



    0 תגובות