תגובות נרחבות ל'צעדת חמאס' ולצביעות האו"ם: "עימות אלים ללא נפגעים – פנטזיה"

    איתי גדסי ושלמה ריזל No Comments on תגובות נרחבות ל'צעדת חמאס' ולצביעות האו"ם: "עימות אלים ללא נפגעים – פנטזיה"

    תגובות סוערות במערכת הפוליטית לדרישת האו"ם לחקירת האירועים בצעדת השיבה של חמאס בגבול עזה | נתניהו: "ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה" | ליברמן: "אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצה ועדת חקירה. הם התבלבלו וחשבו שהחמאס ארגן אתמול פסטיבל ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים"

    נתניהו וחברי הקבינט בסיור בטחוני צילום: קובי גדעון, לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צעדת חמאס בגבול עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר: "‏כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט. ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה".

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר: "חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם. אני מגבה אותם באופן מלא. בזכותם חגגנו את ליל הסדר בביטחון. אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצה ועדת חקירה. הם התבלבלו וחשבו שהחמאס ארגן אתמול פסטיבל ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים".

    שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, אמר: "תושבי עזה יבינו שכשהם משתתפים במשחק הדמים של חמאס, הם לא ייצאו מנצחים. חמאס שולח אלפי עזתים להתעמת עם צה"ל על הגדר כשהוא משלה את אנשיו. עימות אלים ללא נפגעים אינו קיים, זו פנטזיה".

    "אנחנו אומרים בבירור לתושבי עזה ולחברי מועצת הצביעות של האו"ם: אין לנו אינטרס בעימות, אך לא נתפשר על הריבונות הישראלית. צה"ל פועל באחריות כדי להגן על ביטחון תושבינו. כך אנחנו עושים, וכך נמשיך לעשות. 'ביד חזקה ובזרוע נטויה'".

    במשרד החוץ הגיבו אף הם לאירועים ולדרישת האו"ם להקים ועדת חקירה ואמרו: "הגדר בין ישראל לבין רצועת עזה מפרידה בין מדינה ריבונית לבין ארגון טרור. היא מפרידה בין מדינה, שמגינה על אזרחיה לבין רוצחים השולחים את בני עמם אל הסכנה. הגדר מפרידה בין צבא שמפעיל כוח מתוך הגנה עצמית ובצורה ממוקדת ופרופורציונאלית לבין החמאס, שמנסה לפגוע מזה שנים, כולל אתמול, במיליוני ישראלים ושמקדש את הרצח והמוות".

    "מי שטועה לראות במפגן הרצחני הזה ולו קמצוץ של חופש ביטוי הוא עיוור לאיומים עימם מתמודדת מדינת ישראל".

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב ואמר: "האינטרס הישראלי הוא להתאחד מול ארגוני טרור רצחניים ולגבות את צבא ההגנה לישראל. לא להטיל ספק בחיילינו ולהחליט ש"היד קלה על ההדק". עד לאן ידרדר השמאל הישראלי, שגם מול ארגון שחפץ בהשמדת ישראל אינו מסוגל לתת גיבוי נחרץ לצה"ל ולממשלה

    בדבריו רמז תגובה לדברי יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני מרצ, תמר זנדברג, שקראה להקים ועדת חקירה. "התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים. זוהי חובה ישראלית לדעת מה קרה שם, ומעבר לכך זהו גם אינטרס ישראלי כדי למנוע הידרדרות לסבב אלימות מסוכן".

    יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: "מחזק ומגבה את מפקדי וחיילי צה"ל הפועלים להגנת גבולות המדינה. מדינת ישראל הריבונית תגן על גבולותיה מול כל איום. איש לא רשאי לחצות את הגבול ללא רשות – וודאי לא עם נשק חם, בקבוקי תבערה, צמיגים ואבנים. צה"ל נערך לאירועי הגדר ואין לי ספק שחיילנו עשו כל שניתן על מנת לצמצם את מספר הנפגעים. עזה היא פצצה מתקתקת – דמוגרפית, כלכלית, הומניטרית. חמאס שבוחר שוב ושוב בדרך הטרור הוא האחראי הבלעדי על המצב הקשה ברצועה. ולמרות זאת, האינטרס הישראלי הוא למצוא את הדרך להקל ולסייע על חיי האוכלוסיה האזרחית בעזה ולמנוע את קריסתה".

    יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "מברך את חיילי צה"ל על פעולתם אתמול והיום בהדיפת אויבנו מהגדרות. בזכות החיילים, כולנו היינו בטוחים בביתנו וערכנו סדר פסח בשקט. קריאת מועצת הביטחון וארגוני השמאל להקמת ועדת חקירה בעקבות הפרובוקציה על הגדר בערב החג היא לא פחות מפרס לטרור ולחמאס. צה"ל, אנחנו אוהבים אתכם".



    0 תגובות