האם ניתן לסמוך על הכשרות בבית שמש?

    קלמן טלר No Comments on האם ניתן לסמוך על הכשרות בבית שמש?

    ממלא מקום רב העיר בית שמש, הרב אברהם בן עזרא, פנה במכתב בהול למנכ"ל המשרד לשירותי דת והזהיר כי צעדים אותם מבקשים לקדם בנושא הדת בבית שמש עלולות להעמיד בסכנה את הכשרות בעיר

    המועצה דתית בבית שמש צילום: המועצה הדתית, בית שמש
    21:48
    16.04.24
    נתי קאליש No Comments on "מקרה נדיר": נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בבית שמש. הממונה על הרבנות בעיר, הרב שלמה בן עזרא המשמש כממלא מקום רב העיר, מתריע כי הכשרות בבית שמש נתונה בסכנת השהייה. במכתב ששלח למנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, אומר הרב בן עזרא: "במסגרת בדיקת החשב ותכנית להתייעלות וצמצום גרעון, מציע החשב לצמצם בתקנים ובעובדי המועצה שלדבריו ניתן לצמצם. יצויין שתכנית זו נאמרה לגורמים המוסמכים, אולם עדיין לא יצא מסמך כתוב. הצעתו היא לצמצם בן 2-3 תקנים של משגיחי הכשרות מתוך 6 תקנים וכן שלא תקוים השגחה בימי שישי ומוצ"ש כדי שלא יהיה צורך לשלם תוספת שעות השגחה".

    הרב בן עזרא קובע כי לא ניתן להמשיך באופן הזה את נתינת הכשרות בעיר: "אי אפשר להסכים ולא ניתן להודיע שאין השגחה בימים מסוימים והתוצאה היא הסרת הכשרות מכל העסקים שלא ניתן בהם שירותי השגחה".

    בנוסף, אומר הרב כי במסגרת הצמצומים מבקש החשב לבצע גזירות נוספות בנושא דת בעיר: "מוצע לסגור שתי מקוואות שנותנות שירות לשכונת "חפציבה" וה"אשל", איך ניתן להסכים לגזירה כזו בעיר הצורכת שירותי דת ולהוריד באחוזי משרה את הבלניות, שכידוע שכרן נמוך מאוד. כמו גם, צמצום כח אדם בבית העלמין".

    לדברי הרב מדובר ב"פגיעה קשה בשירותי הדת בבית שמש. מן הראוי שתכניות שכאלה יצאו לפועל ביחד כדי שניתן יהיה להבין מה ניתן לעשות ומה לא ניתן". הרב בן עזרא כותב לפלוס: "אבקש את התערבותך המידית לשם מניעת קריסת שירותי הדת בעיר של תורה ומניעת השלכות חמורות".



    0 תגובות