מחאת השקופים > מאות משגיחי כשרות הפגינו: לא לחברות כח אדם

    איתי גדסי No Comments on מחאת השקופים > מאות משגיחי כשרות הפגינו: לא לחברות כח אדם

    מאות משגיחי כשרות מכל הארץ הגיעו היום להפגנה שנערכה מול משרד האוצר | המחאה: כוונת הרה"ר ומשרד האוצר להעסיקם דרך חברות 'כח אדם' | במהלך ההפגנה הגיעו חכי"ם לתמוך במחאת הציבור החלש במשק | משגיח כשרות: למה שבעלי הון יגזלו מאיתנו את לחמנו ויעשו על גבינו המוחלש כסף רב?

    מאבק חברתי, ההפגנה היום. צילום פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משגיחי הכשרות העומדים בפני רפורמה שעלולה לפגוע אנושות בתחום עבודתם, יצאו היום (רביעי) להפגנה הגדולה ביותר שנערכה עד כה, מול משרד האוצר ומשכן הכנסת. המפגינים מחו על כוונת הרבנות הראשית להעסיקם בחברת כח אדם מכיוון שמשרד האוצר מתנגד לאשר תקנים למשגיחי כשרות במועצות הדתיות.

    במהלך היום התכנסו מאות משגיחי כשרות, על פי נתוני ארגון ההסתדרות היו במקום כ-600 משגיחי כשרות, בדרישה מרשויות המדינה לחזור בהן מהכוונה להעסיקם באמצעות חברות כוח אדם, מהלך פוגעני וחד-צדדי אשר יפגע בתנאי העסקתם ועלול אף לפגוע ברמת הכשרות, לדברי מארגני ההפגנה.

    פרנסתנו אינה הפקר, משגיחי הכשרות בירושלים היום. צילום פלאש 90

    פרנסתנו אינה הפקר, משגיחי הכשרות בירושלים היום. צילום פלאש 90

    אחד המפגינים משגיח כשרות מירושלים אמר: אנחנו הציבור החלש במשק, המתפרנס ממשכורות פחותות בהרבה מהממוצע, ללא הטבות ותנאים אלמנטרים, גם את הפת החרבה רוצים לקחת מאיתנו ולתת אותה לעשירים שינהלו את חברות 'כח אדם' למה? מחא אחד המשגיחים בהפגנה.

    משגיח נוסף שהיה במקום דיבר על תנאי העסקה בחברות 'כח אדם': איך ייתכן שיתנו לבעל הון לקבל חברה, שכל הרווחים שלה הם מהמסכנים שרצים מעסק לעסק בקור ובחום, ועמלים לפרנסתם בטרח רב, הוא יבוא עם הג'יפ שלו וינהל לנו את החיים, הוא ייקח חצי משכורת של כל משגיח.

    עוד תקף המפגין את כוונות הרפורמה: 'כח אדם' זאת חברה שמחפשת לקחת מקסימום ולתת מינימום, הם מחפשים רק רווחים, איך נהיה שמשירותי דת וכשרות עושים הון? המדינה צריכה לקחת על עצמה להקים תאגיד ממשלתי כמו שר' אריה רוצה ולא יקחו למשגיחים שום כסף, יותר ממה שצריך כמו לצורכי פנסיה והוצאות מינימאליות זה בסדר, אבל בשרירות לב להחריב פרנסה של אלפי משפחות שקופות, למה? תוהה המשגיח מירושלים את דבריו הוא מביע בכאב אמיתי.

    לשאלה שהפנינו למשגיחים למה לא הגיעו אלפים להפגנה, הם ענו תשובה מעניינת וחשובה: רוב משגיחי הכשרות (5.000 בהערכה ריאלית) אינם יכולים לעזוב את עבודתם הקשה והחשובה בכשרות, רק מי שהסתדר לו מבחינת העבודה הגיע, עדיין חוב ההשגחה מוטל עלינו גם שאנחנו נאנקים תחת הגזירות שבפתח.

    במהלך ההפגנה הגדולה, באו מספר חברי כנסת להביע תמיכה והזדהות ח"כ ינון אזולאי וח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) המנהל את המגעים מול וועדי הכשרות מטעמו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

    כמו כן גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע לתמוך בדרישת המפגינים. ממה שנודע לנו גם מרבית חברי הכנסת ממפלגת העבודה תומכים במאבקם של המפגינים.

    למה לעשות על הגב שלנו הון?. צילום פלאש 90

    למה לעשות על הגב שלנו הון?. צילום פלאש 90

    אחד מחברי הכנסת שהגיע הוא ח"כ דני סיידא (ש"ס) הח"כ הטרי גם העלה את רשמיו בהודעה מיוחדת שהוציא לאחר ההפגנה: השתתפתי לפני זמן קצר בהפגנת משגיחי הכשרות מול משרד האוצר ומשכן הכנסת, כדי להזדהות עם מצוקתם של משגיחי הכשרות שנמצאים בשיאו של מאבק על הזכויות המגיעות להם בזכות ולא בחסד.

    תנועת שס והעומד בראשה הרב אריה דרעי שחרטה על דגלה את הנושאים החברתיים ואף מקיימת אותם הלכה למעשה, הוכיחה שוב שהיא הראשונה שמתייצבת לצד החלש ומקימה קול זעקה ומחאה לביטול המתווה שיחליש את מעמדם.

    נעמוד פה בכל מזג האוויר עד שמעמדם של המשגיחים יוסדר, נלחם בוועדות, במליאה ובשטח. המח היהודי שכולנו גאים ומתהדרים בו מתחיל מהכשרות ובזה לא ניתן לפגוע.

    ברבנות הראשית ובמשרד האוצר מסתכלים היטב אל עבר ההפגנות הללו ומבינים שמה שרוצים לעשות כנראה שלא יקרה. אחרי עשרות שנים שהפקירו את משגיחי הכשרות הגיעה השעה להסדיר את מעמדם בצורה שיוויונית, כמו כלל נותני השירותים במדינה ולא להפקירם לחסדי חברות שמחפשות הון.



    0 תגובות