מכה לטראמפ: "טסלה" תפתח מפעל ענק לייצור מכוניות בסין

    מוטי סבן No Comments on מכה לטראמפ: "טסלה" תפתח מפעל ענק לייצור מכוניות בסין
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אפקט טראמפ: חברת "טסלה" צפויה להקים בסין את המפעל ייצור המכוניות שלה, הגדול ביותר מחוץ לגבולות ארה"ב, היכולת של המפעל תעמוד על ייצור של חצי מיליון מכוניות בשנה, כך התפרסם בסוכנות בלומברג.

    העסקה קרובה מאוד לצאת אל הפועל, ועל פי הידוע, החברה קרובה לחתימה על מזכר הבנות עם גורמים בממשל הסיני. מייסד ומנכ"ל החברה היזם אלון מאסק ייפגש ביום שלישי עם אנשי ממשל בסין בכדי לקדם את העסקה.

    החברות הגדולות בעולם, הרוצות לגדול בשווקים הענקיים כמו סין והודו, הבינו כי עליהם לפתוח מפעלים במדינות הענק גם בגלל חיסכון לוגיסטי וגם עקב המחיר הנמוך במכירת רכבים באותם מדינות, עקב כוח העבודה הזול והנגישות לשוק.

    מאמציה של טסלה להתבסס בשוק הסיני נמשך זמן רב. גם הכרזת סין על הטלת מכסים על מכוניות אמריקניות ייקרו את המחיר של טסלה בסין. הדבר גורם לטסלה לפתוח מפעל בסין בשביל לא להיות תחת המכסים.

    בשנה שאשתקד השוק הסיני היווה כ-17% מהכנסותיה של חברת טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים הבינה את החיסכון הכספי והשיווקי בפתיחת מפעל במדינות הגדולות ובכוונתה לפתוח מפעל ייצור גם באירופה.

    עוד חברה שפותחת עוד מפעל מחוץ לארה"ב היא יצרנית האופנועים הכבדים הארלי דיודסון, בכדי להתחמק ממכסי מגן. נשיא ארה"ב תקף את ההחלטה אך לא נראה כי אפשר לשכנע את החברות הגדולות להפסיד שווקים גדולים.



    0 תגובות