מילה בפרסום • מה כרטיס הביקור שלכם?

יוסי גולדשטיין No Comments on מילה בפרסום • מה כרטיס הביקור שלכם?
22:46
23.04.24
הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקוחות הם עם חשדן, בסקרים רבים שנעשו דיווחו מרבית האנשים שפרסומות לא משפיעים עליהם. מעניין שכל חנות בינונית מפרסמת וכל חברה היא "מותג"? נכון להגדיר זאת כך – בדרך כלל הם לא מאמינים לרוב ההצהרות שבנוגע למוצר. יכול להיות שהמוצר שלכם באמת יחזיק מעמד רב יותר, יצריך פחות אחזקה וטיפולים ויהיה נוח יותר לשימוש – אבל מי יקבל הצהרות כאלה?

אבל יש הצהרה אחת שצריכה לעמוד לפני כל הצהרה אחרת. זוהי ההצהרה האחת, מילת הקוד שתצליח "להרים" את המותג מעל המתחרים ולפתוח חרך קטן למוח הלקוח ובגללה יהיה לו אמון רב יותר גם בשאר ההצהרות.

המוח שלנו מעניק למציאות החזותית משמעות באמצעות מילים ובאמצעותם הוא  מקטלג עצם כלשהו כגדול או קטן, יפה או מכוער, כהה או בהיר. כדי לחדור למוחו של הלקוח צריך להקריב ולוותר על שלל המסרים גם וגם וגם…שאנחנו רוצים להעביר.

עלינו לזקק את מהות המוצר או העסק שלנו למחשבה אחת, או לתכונה יחידה מובילה. תכונה שאיש אינו הבעלים שלה בענף שלכם כדוגמת "קוקה – קולה" – הדבר האמיתי. וולוו היא בעלת המילה בטיחות, מרצדס – יוקרה וכן הלאה.

העיקרון הזה הוא אותו הדבר כשמחפשים שם טוב לעסק חדש. הדבר החזק ביותר הוא – להעז לדבר פשוט. ללכת על שם הכי קרוב לעולמכם, שמרוב שהוא נגיש אף אחד לא חשב עליו. לא מזמן מיתגנו מאפיה עם ניחוחות ביתיים וקראנו לה, לא תאמינו כמה פשוט?! "רוגל'ה".

ההצלחה הכי גדולה של המותגים הגדולים בעולם היא כשהם פשוט נהיים שם גנרי לכל הענף "תוציא לי חלב מהפריג'ידר" "תמזוג לי קולה" "אני יכול לנסוע על הרולדרבלייד'ס שלך?" "יש לך סלוטייפ?".

נניח שמחר תלכו לקנות מכונית. האם האיכות חשובה? ודאי. רוב קוני המכוניות מחפשים את המכונית באיכות הטובה ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם. אבל היכן נמצאת התפיסה של האיכות? באולם התצוגה? לא. תפיסת האיכות, טמונה במוחו של הקונה, לקוקה – קולה יש נדל"ן במוח שלנו בתור "המותג" – טעם החיים.

כשאנחנו ממקדים את העסק שלנו בתחום ספציפי מדויק אנחנו נעשים מומחים, ו"מומחה" נתפס כמקצוען שיודע על מה הוא מדבר, וממילא הוא איכותי ומתומחר גבוה בשוק. תהיו מותגים מבריקים ולא שיגרתיים.

הכותב הוא קופירייטר face קריאייטיב אסטרטגי
ויועץ לעסקים וארגונים.
לתגובות:
0504123724

 



0 תגובות