מה כדאי לבדוק בעת רכישת דירה

    ז'ק ויניצקי | דירה נאה (צילום: sxc) No Comments on מה כדאי לבדוק בעת רכישת דירה
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישנם כמה דברים חשובים שחייבים להיות סגורים בין הדיירים או המוכרים של הנכס לבין הקונים.

     

    זמן הפינוי

    כמובן שחשוב לדעת את מועד קבלת החזקה, זה ברור אבל כדאי לבקש מהבעלים אפשרות להיכנס לדירה ולמדוד אותה או להביא בעלי מקצוע שייקחו מידות לצורך השיפוץ או עבור הזמנת רהיטים. לדוגמא: אספקת מטבח (מחברה) לוקחת כ-3 חדשים לאחר המדידה.
    יש בעלי מקצוע שיבקשו להיכנס לדירה כדי למדוד ולתת הצעות מחיר או לחילופין כדי לבדוק את המצב של הדירה או של התשתיות כגון צנרת מים, חשמל או לבדוק האם ישנן עדויות לרטיבות וכו…
    אגב, כדאי מאד לבדוק את גיל הבניין. בצורה כזאת תוכלו לקבל הערכה מה המצב של הצנרת בבניין. חבל לעשות שיפוץ ולא להחליף צנרת במידת הצורך!!

     


    עוד בנושא:

    • מעוניינים לרכוש דירה – כך תדעו מאיפה מתחילים


     

    צלמו את הדירה

    בקשו רשות מהדיירים בעת הביקור בנכס, לצלם את הדירה. קודם כל בצורה כזאת נוכל להיזכר איזה דירות ראיתם, מה היה בתוכם? יתכן שתגלו דברים נוספים בצילומים שלא ראיתם כאשר הייתם שם… באותה הזדמנות כדאי לקחת מטר ולמדוד את הדירה. לפחות מטבח, סלון וחדרי שינה.
    בצורה כזאת תוכלו לעשות השוואות מול הדירה שלכם (הנוכחית) או בין הדירות… ככה למשל תוכלו לבדוק האם רהיטים שקיימים אצלכם נכנסים לדירה.
    לא לשכוח למדוד את גובה הדירה! גובה לפי התקן למגורים 250 . היו כבר מקרים שאנשים לקחו דירות והגובה של הנכס לא רק שלא היה תקני אלא שגם ארונות לא נכנסו!!

     

    אוורור

    כדאי לבדוק גם האם חדרי השינה, המטבח והשירותים מאווררים טוב. לא לשכוח שחדר שיש לו שני כווני אוויר זה לא רק שתי חלונות… אלא חלונות שפונים לשטח באמת פתוח. לא מזמן בדקתי נכס שהחלון של המטבח פנה לקיר של השכן במרחק של מטר אחד, שום אוויר לא נכנס בצורה כזאת!!

     

    תוספות לדירה

    לא לשכוח להתעניין האם יש חניות או מחסנים ששייכים לנכס והאם הם רשומים בטאבו. כמו כן גם הגג. במידה ואתם רוכשים דירת גג כדי לבדוק האם הגג הינו חלק מהרכוש המשותף או שהוא שייך לנכס.
    בעתיד תוכלו לחשוב על בניה על הגג או לחילופין על זכויות של תמ"א 38.

     

    האדריכל ז'ק ויניצקי נולד במכסיקו ועשה שם את לימודיו. הוא הושפע מאד מכל מה שספג: החומרים, הצבעים, טקסטורות, ופרופורציות. ז'ק עלה ארצה לפני מעל 20 שנה וממשיך את עיסוקו המשלבים אדריכלות ועיצוב פנים ברמה הגבוהה ביותר.

    כאדריכל שומר תורה ומצוות ניתן לומר שעבודתו של ז'ק מאתגרת מאד. משרד האדריכלים של ז'ק עובד יד ביד עם המגזין "דירה נאה" על מנת לחשוף בפני הציבור הרחב ידע רחב ומקצועי לבניה ולעיצוב.

    נשמח לקבל שאלות, בתגובות לכתבה זו או באמצעות טופס הצור קשר באתר על מנת שנוכל לענות עליהם בלי נדר בתכניות הבאות.

    טל. משרד 09-7744842 מייל [email protected]

     

    ofra



    0 תגובות