עתירה לבג"ץ: המגזר החרדי לא זוכה לשיוויון בתקציבי הההסברה

    קלמן טלר No Comments on עתירה לבג"ץ: המגזר החרדי לא זוכה לשיוויון בתקציבי הההסברה

    פורום איגוד הערים החרדיות בעתירה לבג"צ ובקשה למתן צו על תנאי נגד לשכת הפרסום הממשלתית, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים: מידע חיוני אינו מגיע למגזר החרדי שמהווה כ-13% מהאוכלוסייה רק 3% מתקציב ההסברה מופנה למגזר החרדי

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית בית"ר עלית ויו"ר פורום הערים החרדיות, אפרים מאיר רובינשטיין, עתר היום לבג"צ באמצעות עוה"ד ד"ר שלמה נס, ירון טיקוצקי ומתן חמו ממשרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'. העותרים מבקשים להורות על מתן צו על תנאי למדינה להתייצב ולתת נימוק מדוע לא מוקצים תקציבי הפרסום באופן שוויוני בהתאם לחלקו היחסי של כל אחד ממגזרי האוכלוסייה המרכיבה את החברה הישראלית ולא פחות חשוב מכך בחירת האמצעים האפקטיבי והרלוונטי לכל מגזר ומגזר.

    מגישי העתירה מסבירים: "העתירה מוגשת בלב הסערה, כאשר המגזר החרדי שותת דם ופגוע קשות מן הקורונה. המאבק עם הקורונה היה בעיקרו מאבק על החדרת התודעה וההבנה של הציבור למגיפה לסיכוניה ולדרכי ההתמודדות עימה. בעוד רשתות המדיה הכללית הוצפו בפרסומים והסברים, הרי שבקרב המגזר החרדי הייתה כמעט דממת אלחוט. האם חוסר ההבנה של הציבור החרדי לגבי מהי קורונה, מהו סגר וכיצד יש להתנהל – תלויה רק בהם? או ובעיקר במי שאמור היה להעביר את המסר?"

    "המצב כיום הוא, שהעברת המידע למגזר החרדי הנה בבחינת "לצאת ידי חובה". הכשל הנורא בהעברת המידע אודות הקורונה, בהיקף הנדרש ובעיתוי הראוי, הציף בעיה יסודית שנמשכת על פני שנים רבות. המערכות השונות מתעלמות בבוז מהמגזר החרדי, ויוצאות ידי חובה בכל קמפיין שיוצא במספר דל ביותר של פרסומים, וחמור מכך – באופן שאינו אפקטיבי".

    לטענתם, דפוס זה של מיעוט פרסום, כאשר הנושאים הם חשובים, אינו רק נוגע לקורונה אלא גם לנושאים חשובים אחרים. כאשר מדובר על אזורי התרעה של פיקוד העורף, זהירות בדרכים, איסור רחצה ללא מציל, חיסכון במים, או מענק עבודה מטעם רשות המיסים, דפוס האפליה חוזר באופן מובהק. אחוז מזערי בלבד מופנה למגזר החרדי, ומשך זמן החשיפה – שהוא חשוב מאוד להחדרת מסר לתודעה – חסר כל פרופורציה. הקמפיין בנוגע לחסכון במים במגזר הכללי נמשך 161 יום. ואילו במגזר החרדי 30 יום בלבד. פער שלא ניתן לכל הסבר או הצדקה, מלבד חוסר חשיבות לעניין, והתעלמות מוחלטת מצורך קיים במגזר חשוב מאוד באוכלוסייה, אך ככל הנראה פחות מעניין את המנגנון".



    0 תגובות