ניתוח המגמות הפוליטיות בימין והחרדים: "בנט משחק משחק מסוכן"

    אסתי פלד No Comments on ניתוח המגמות הפוליטיות בימין והחרדים: "בנט משחק משחק מסוכן"
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל קבוצת בשבע דודו סעדה, יהודה אבידן מש"ס והעיתונאי אריה ארליך, התראיינו הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן וניתחו את המגמות הפוליטיות בימין ובמפלגות החרדיות לקראת הבחירות.

    סעדה מסביר מדוע לא כל הציונות הדתית נמצאת אצל סמוטריץ', "לא בטוח שכל הציונות הדתית מתרכזת סביב בצלאל סמוטריץ' כמו שהוא היה רוצה. אני מניח שהציונות הדתית שרבים ממנה רוצים להיות חלק מהמארג הכולל של עם ישראל, חלקו נמצא אצל גדעון סער חלקו אצל בנט וחלקו אצל סמוטריץ'".

    יהודה אבידן התייחס למיצוי הקולות בש"ס במאבק השקט מול הליכוד, "אומרים בכל בחירות שש"ס הגיעה לתקרת זכוכית, אבל בכל בחירות ש"ס עולה בעשרות אלפי קולות, כך שלא הגענו לתקרת הזכוכית. הציבור המסורתי בישראל הוא מאוד גדול".

    אנחנו רואים את השבר הגדול בימין, מול היציבות של ש"ס עם נתניהו, שיודעים שקול לש"ס הוא לא קול שבורח לביבי זה נותן לנו אפשרות לגדול בציבור המסורתי".

    דודו סעדה, "יהודים ספרדים שומרי תורה שהבנים שלהם לומדים בישיבות תיכוניות, הילדים שלהם יצביעו לסמוטריץ' או סנט, אבל צריך לזכור שלש"ס יש מצביעים בציונות הדתית".

    אבידן, "שסמוטריץ' גונב קולות לש"ס זה עבודה בעיניים, אז שהיה שבר בציבור החרדל"י בבחירות הקודמות הלכו קולות ליהדות התורה, אבל כרגע שיש מענה בדמות סמוטריץ' הם חוזרים לבית שלהם. לכן זה שקר כי כולם בסוף נשארים במפלגות הביתיות".

    אבידן הסביר את ההבדלים בין ש"ס לימינה, "ש"ס לא צריכה להחליף את נתניהו, וש"ס לא מתיימרת להיות ראש ממשלה עם 10 מנדטים. התקשורת נותנת רוח גבית לבנט והוא חושב שאפשר לרקוד על 2 חתונות, או שאתה אויב של התקשורת אבל ביום הבוחר הציבור לא נותן את האמון, בנט משחק משחק מאוד מסוכן והוא יכול לסיים על 7 מנדטים. גם גדעון התחיל עם 25 מנדטים ועכשיו הוא מתרסק".

    אריה ארליך: "אם לא להצביע למפלגה חרדית אז כבר עדיף סמוטריץ' כי בסוף הוא בגוש וגם הוא בסוף בסכנת שלא לעבור את אחוז החסימה", אריה הבהיר כי "הצבעה למפלגות החרדיות היא לא פרס לליצמן או לדרעי. אנחנו לא חוסכים ביקורת על נבחרי הציבור אבל בבחירות יש כאלה שיצביעו לסמוטריץ' אבל בסופו של דבר הצבעה בהשקפה חרדית היא הכרזה על שייכות וסוג של מפקד".



    0 תגובות