בדרך לשולחן הכנסת: חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה

    אליהו גרין No Comments on בדרך לשולחן הכנסת: חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה

    הצעת החוק, שעוסקת בהשלמת הליכי ההסדרה של כלל המאחזים, תוגש מחדש | היוזמת ח"כ סטרוק: "ההצעה זוכה להסכמה רחבה ותקודם בתוך זמן קצר"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה יוגש הבוקר (ראשון) מחדש לכנסת. יוזמת החוק, ח"כ אורית סטרוק: "כל סיעות הימין מחויבות לחוק והוא יעבור בקרוב".

    חוק מרקם חיים להסדרת ההתיישבות הצעירה, אשר קודם בכנסת ה-23 על ידי שדולת ארץ ישראל בראשות בצלצאל סמוטריץ' וחיים כץ, ועבר בקריאה טרומית רגע לפני שהכנסת התפזרה, יוגש הבוקר מחדש על ידי ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית). על הצעת החוק חתמו מחדש 44 חברי כנסת, והוא נועד להסדיר את מעמד המאחזים המיועדים להסדרה על ידי הממשלה ובינתיים לא מקבלים שירותים מוניציפליים. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

    הצעת החוק קוצבת למעשה תקופה של שנתיים להשלמת הליכי ההסדרה של כלל היישובים הצעירים (המאחזים) וקובעת כי במהלך תקופת ההסדרה יוכלו התושבים לקבל שירותים הכוללים חשמל, מים, אינטרנט, ושירותים מוניציפליים מהמועצות. כמו כן, יוכלו לקבל ממשרדי הממשלה השונים סיוע בתשתיות ובהקמת מבני חינוך וציבור, ושר האוצר יהיה רשאי לשמש ערב לרוכשי הדירות המעוניינים לקחת משכנתה – דבר שעד כה לא התאפשר ליותר מ-25 אלף תושבי האזור.

    ח"כ אורית סטרוק אמרה: "הצעת החוק זוכה להסכמה רחבה מאוד ולכן היא תקודם בתוך זמן קצר, ללא קשר לזהות הממשלה או אפילו לעצם קיומה. אין עוד שום הצדקה להמשך גרירת הרגליים בנושא. יש לוודא שלקראת החורף הבא יזכו התושבי לתנאי חיים מינימליים, ובהתאם לכך נפעל".

    בפורום ההתיישבות הצעירה אמרו: "חוק מרקם חיים הוא תחילתו של מהלך חשוב והיסטורי להענקת תנאי חיים בסיסיים לתושבי יו"ש בהתיישבות הצעירה. הגיע הזמן להפסיק להתעסק בפוליטיקה וכיסאולוגיה ולעסוק במהות ובהעברת חוק הומני וחשוב, במיוחד כאשר יש רוב גדול בכנסת אשר מאמין בחוק, בהתיישבות ובהסדרה".

    ממועצת יש"ע אמרו: "בכנסת היום יש רוב ימני מובהק שתומך בחוק הומניטרי זה, וחברי הכנסת חייבים לעמוד בהתחייבותם לתמוך ולפתור את הבעיה הקשה בהתיישבות הצעירה".



    0 תגובות