דוהרים לממשלה: בנט, לפיד וסער בשיחות מרתוניות

    ישראל רובין 1 Comment on דוהרים לממשלה: בנט, לפיד וסער בשיחות מרתוניות

    אתמול נפגשו בנט ולפיד בארבע עיניים בפגישה שנמשכה אל תוך הלילה בניסיון לסגור ממשלה כמה שיותר מהר | הבוקר, צוותי המו"מ ממשיכים בשיחות ובמקביל, נפגשים כעת בנט ולפיד יחד עם סער | המשא ומתן, חלוקת התיקים ואיזה משרדי ממשלה יסגרו? כל הפרטים

    לפיד, בנט וסער צילום: יונתן זינדל, אבשלום שושני, אוליבר פיטוסי - פלאש 90
    10:23
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on מפתיע: ח"כ לזימי מדברת על "הקונספציה שקרסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שלפיד קיבל את המנדט: יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשים בשעה זו במסגרת המאמצים להרכבת ממשלה. במקביל, צוותי המו"מ של ימינה ויש עתיד ממשיכים במשא ומתן.

    אמש (חמישי) נפגשו בנט ולפיד בארבע עיניים, לראשונה מאז לפיד קיבל את המנדט מהנשיא. השניים מסרו כי 'השיחות מתקדמות ברוח טובה'.

    ,

    פלאש 90

    ב'ישראל היום' פורסם כי המשא ומתן בין לפיד ובנט מתקדם בקצב מהיר כאשר השניים עושים את מירב המאמצים, בשיחות אל תוך הלילה, על מנת 'לסגור' ממשלה כמה שיותר מהר ולא לאבד זמן. במשא ומתן הלילה דנו השניים בין היתר בנושא חלוקת התיקים שמצויה בשיאה.

    חלוקת התיקים המסתמנת, לפי הפרסום 'בישראל היום', בנט יכהן כראש הממשלה הראשון ברוטציה, לפיד יכהן כראש הממשלה החליפי ושר החוץ, וליברמן – שר האוצר.

    סער – משפטים / ביטחון, איילת שקד – פנים / משפטים, מתן כהנא – שר הדתות, יפעת שאשא ביטון – חינוך, קארין אלהרר – תקשורת, עומר בר לב – אנרגיה, מרב מיכאלי – בריאות/ביטחון פנים, ניצן הורוביץ – בריאות/ביטחון פנים.

    בני גנץ | צילום: Hadas Parush/Flash90

    Hadas Parush/Flash90

    גנץ מתעקש על תפקיד שר הביטחון, אך גם סער דורש אותו.

    סער

    פלאש 90

    בינתיים, הושגה הסכמה בשיחות על סגירת כמה ממשרדי הממשלה, ביניהם: משרד המים, ההשכלה הגבוהה, המשרד לקידום קהילתי ומשרד הסייבר והדיגיטל.

    ,

    Tomer Neuberg/Flash90

    בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלם של משרדים נוספים שנחשבים ל'מיותרים' והוקמו במהלך השנים על מנת למצוא מקום סביב שולחן הממשלה לבכירים שנותרו ללא תיק. בין היתר מדובר על משרד המודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, המשרד לנושאים אסטרטגיים, משרד התפוצות והמשרד לענייני ירושלים. בנט ולפיד שואפים לממשלה קטנה ויעילה יחסית שתהיה מורכבת מספר קטן יחסית של שרים, בוודאי ביחס לממשלה הקיימת היום. מדובר באג'נדה שנחשבת למוטו של לפיד.

    Democratic Camp party chairman Nitzan Horowitz speaks at faction meeting at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, on November 11, 2019. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** המחנה הדמוקרטי סתיו שפיר ניצן הורוביץ פגישת סיעה כנסת מדברים הצהרה תקשורת,

    הדס פרוש / Flash90

    יו"ר סיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא התבטא הבוקר לראשונה מזה מספר ימים והתייצב לצידו של יו"ר המפלגה בנט:  "רצינו ממשלת ימין", כתב כהנא. "ראיתי את נפתלי בחודש האחרון עושה כל מאמץ כדי שזה יקרה. לחלק מהמאמצים האלה הייתי שותף בעצמי. לצערי, כנראה שלנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות", האשים יו"ר הסיעה.

    "אז איך ממשיכים מכאן? אפשר כמובן להיעתר לבקשת הליכוד וללכת לבחירות חמישיות. אבל אני חושב שזו האפשרות הכי גרועה", הסביר כהנא. "שנתיים שהפוליטיקה הישראלית עסוקה בלחפש ולהדגיש את המשסה, המפריד והמבדל. שנתיים של קרע חברתי הולך ומעמיק. שנתיים שאנחנו נגררים מבחירות לבחירות בלי תקציב, בלי דיוני קבינט בלי ממשלה מתפקדת. יש כאלה שכנראה המצב הזה לא מפריע להם ומוכנים להמשיך בסדרה אין סופית של בחירות. אנחנו החלטנו שזה מספיק. שמה שהיה הוא לא שיהיה".

    מתייצב לצד בנט | מתן כהנא | צילום: פלאש 90

    פלאש 90

    כהנא הוסיף: "אנחנו מבינים שמה שנדרש כעת זו ממשלת אחדות. רחבה ככל האפשר. ממשלה שתשים סוף לרצף האין סופי של הבחירות. ממשלה שתתעסק במשותף ובמאחד. ממשלה שתדע להתמודד ביחד עם האתגרים האדירים הניצבים בפנינו. מבפנים ומבחוץ. ממשלה שתזכיר לכולנו שדעותינו שונות אבל אנחנו אחים, ואחים לא מחפשים איך להכריע. עם אחים מנסים למצוא איך להתפשר".

    "נכון, הממשלה הזו כנראה לא תהיה ממשלת החלומות של הימין", הבהיר. "אבל – הממשלה הזו גם לא תחתום על הסכמים מסוכנים כמו אוסלו, לא תשחרר אלפי מחבלים, לא תחבק רבי מרצחים כמו ערפאת, לא תמסור את חברון,
    לא תצביע בעד בגירוש יהודים מביתם, ולא תעשה הרבה מאוד דברים שעשה…. כן – בנימין נתניהו. כאמור, היא לא תהיה ממשלת החלומות. לא של הימין ולא של השמאל".

    "כולם מבינים שזה צו השעה. שעכשיו נדרשת ממשלה בה כולם שותפים וכולם עובדים כדי לרפא את הפצעים. כולם עובדים כדי לקדם את הדברים עליהם כולנו מסכימים. אתם כמוני יודעים – יש רבים כאלה. זה הזמן לממשלת אחדות, סיים כהנא.

    ביום חמישי פרסמו חברי הכנסת עידית סילמן, ניר אורבך ואביר קארה מימינה כי דחו הצעות מהליכוד לערוק מימינה ולהכשיל את הקמת הממשלה המתוכננת. גם איילת שקד הביעה אמון בבנט אך הודתה שהיא תמיד תעדיף ממשלת ימין: "אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה. הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות- וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין", כתבה שקד.

    ביום רביעי הודיע ח"כ עמיחי שקלי מימינה, כי הוא מתכוון להצביע נגד ממשלה עם לפיד והשמאל: "אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו", כתב שיקלי במכתב לבנט.

    המון חיבוקים והמון ביקורת מאז הכרזת המרד | ח"כ עמיחי שיקלי | פלאש 90,

    פלאש 90

    אתמול מסר יו"ר יש עתיד הצהרה לתקשורת על רקע קבלת המנדט מהנשיא. "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו", אמר לפיד. "זו תהיה ממשלה מורכבת, אבל תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל".

    "צריך ממשלת אחדות. כי אנחנו פה יחד. יש לנו גורל אחד ואנחנו לא שונאים אחד את השני. לא על הכל מסכימים, אבל אלה הן מחלוקות לשם שמיים ולכן סופן להתקיים", הוסיף לפיד.

    צילום: יונתן זינדל, אבשלום שושני, אוליבר פיטוסי - פלאש 90

    לפיד הבהיר "אנחנו לא נצליח לפתור אף אחת מהבעיות שלנו אם נמשיך לריב. הסכסוכים הפנימיים מחלישים אותנו. הם עוצרים אותנו ומקשים עלינו להתמודד עם האתגרים הבטחוניים, לקדם את הכלכלה והחינוך".

    "אם נצליח להקים ממשלה היא גם תנהג אחרת כלפי האופוזיציה. לא נשמיץ, לא נקטין, נכבד אותם, נטפל כמיטב יכולתנו גם בבעיות של אלה שלא הצביעו לנו", הדגיש יו"ר יש עתיד.

    "נפתלי בנט אמר אתמול בצדק שממשלת אחדות תמנע בחירות חמישיות – אבל זה רק חלק מהעניין. המטרה העיקרית שלה, האתגר העיקרי שלה, יהיה להתחיל פה משהו אחר: נקי, הגון, מתפקד", הוסיף יו"ר יש עתיד.

    עוד אמר "אנחנו מנסים ליצור פה ברית ישראלית של אנשים הגונים, שהם גם פטריוטים. אני מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים – בנפתלי ובני, גדעון ומרב, איווט וניצן".

    לדבריו "הם אנשים שונים עם דעות שונות, אבל זה שמישהו לא מסכים אתך, לא הופך אותו לאוייב. כולם אוהבים את המדינה הזו מעומק ליבם. הם רוצים לבנות, ולתקן וליצור שיתופי פעולה שלא ראינו פה כבר הרבה שנים".



    1 תגובות

    מיין תגובות