יום ירושלים בפתח: הנופים, האטרקציות, המסעדות והמלונות בבירה

    קובי פינקלר 1 Comment on יום ירושלים בפתח: הנופים, האטרקציות, המסעדות והמלונות בבירה

    חמישים וארבע שנים אחרי שחרורה ואיחודה של ירושלים, כשיום ירושלים בפתח, זוהי הזדמנות מצוינת לעלות לירושלים ליהנות מנופה המרהיב, שלל האטרקציות והמסעדות ואם תרצו גם להישאר ללון.. ריכזנו עבורכם כמה המלצות לבילוי וקולינריה בעיר וכמובן גם בתי מלון

    חומות העיר העתיקה בירושלים | אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמישים וארבע שנים אחרי שחרורה ואיחודה של ירושלים, כשיום ירושלים בפתח, זוהי הזדמנות מצוינת לעלות לירושלים ליהנות מנופה המרהיב, שלל האטרקציות והמסעדות ואם תרצו גם להישאר ללון.. ריכזנו עבורכם כמה המלצות לבילוי וקולינריה בעיר וכמובן גם בתי מלון.

    היכן מבלים?

    סיורים ליליים

    הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם מעניק כניסה חינם ביום ירושלים עד השעה 17:00.

    הילדים והמבוגרים מוזמנים ליהנות במהלך יום ירושלים מכניסה חינם לגן הבוטני מהבוקר עד 17:00, נסיעה ברכבת הפרחים, סיורים מודרכים בחממה הטרופית ב11:00, 12:00 וב13:00, בנוסף סיור לילי בתשלום שיתקיים ב-9 וב10 במאי בשעה 20:00. בסיור המודרך יחוו המשתתפים את אווירת המסתורין הייחודית השוררת בגן, ילמדו מהי המשמעות של זיהום אויר ושיבוש הסדר הטבעי והשפעותיו, יצטרפו לחיפוש ותגלית המתעצמים עם רדת החשיכה. בתצפית על חיות הלילה המגוונות המתקיימות בגן ילמדו המבקרים על תופעות מעניינות הקורות בגן במהלך הלילה עם הצמחים ובעלי החיים ויהנו מהשקט וחידוד החושים חוויה מתעצמת כשהיום יורד והחשיכה עולה.

    לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012

    אוצרות האדמה

    מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד – עלות כניסה מיוחד ליום ירושלים 10 ₪

    אנו דורכים עליה יום יום, תוקעים בה יסודות ומעבירים בה צינורות. אנחנו קודחים, חוצבים, ממצים ושואבים. קשורים אליה, נלחמים עליה ונשבעים בה – אבל מה אנחנו באמת יודעים על האדמה השוכנת לרגלינו?

    לרגל יום ירושלים מזמין המוזיאון את הקהל הרחב, קטנים כגדולים, ללכלך קצת את הידיים במגוון סדנאות, לגלות את האבנים, הגבישים ונפלאות הטבע, לצפות בהדגמות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויים באדמה.

    המוזיאון הוא מקום בילוי אולטימטיבי לכל בני המשפחה. במוזיאון מוצגות למעלה מ-10 תערוכות אינטראקטיביות ייחודיות הפונות לטווח גילים רחב.

    כחלק ממיזם הארכת שעות פעילות המוזיאונים בשבוע ירושלים, המוזיאון יהיה פתוח רצוף מ11:00-23:00. לפרטים נוספים 02-6544888 רכישת כרטיסים ותיאום ביקור מראש בלבד באתר

    צלילי אדמת ירושלים

    מוזיאון המוזיקה העברי – פתוח רצוף עד 23:00

    מבקרי המוזיאון – אוהבי המוזיקה הירושלמית בעבר ובהווה והקהל הרחב, ילדים ומבוגרים, מוזמנים לחוות ביום ירושלים ניגוני אחדות, שלום ואחווה שהיוו מודל ודוגמא לכל העולם. המוזיאון ובו 7 חללים מזמין את הקהל הרחב מכל גווני הקשת ועל שלל הגילאים: ילדים, מבוגרים, מוזיקאים וגם מי שלא מוזיקאי למסע מרגש בין התפוצות והתרבות המוזיקלית של כל תפוצה. המסע העולמי במוזיאון עובר במרכז אסיה (פרס והקווקז), מרוקו ואנדלוסיה, אפריקה (אתיופיה), תימן, ארצות אירופה, חבל הבלקן, סוריה עיראק, הודו והחדר העברי של מוזיקת הלוויים הקדומה! כל אזור במוזיאון מעוצב בסגנון האדריכלי האותנטי של אותה התפוצה. במוזיאון אוסף כלי נגינה נדיר ובו מעל ל260 כלים מיוחדים ומרהיבים שנאספו מהתפוצות, בשילוב משחקי מולטימדיה וטכנולוגיות מתקדמות הביקור בכל חלל וחלל הופך את הביקור למרגש ומסקרן יותר.

    ניתן לבחור לסייר גם באופן עצמאי עם טאבלט ואוזניות שיקבלו המבקרים בדלפק הכניסה ולהכיר את המדריך האנימטיבי 'סבא לוי' וכל זה בקצב האישי של כל מבקר דרך כלי נגינה, משחקים וסרטונים.

    *טאבלט יינתן לילדים מגיל 10 ומעלה. ילדים קטנים מגיל 10 יתלוו למבוגר עם מכשיר.

    כחלק ממיזם הארכת שעות פעילות המוזיאונים בשבוע ירושלים, המוזיאון יהיה פתוח רצוף מ11:00-23:00

    הסיורים יתקיימו לאורך היום בתאום מראש

    מדרחוב יואל משה סלומון 10, נחלת שבעה ירושלים. לפרטים נוספים בטלפון 02-5406505 ובאתר

    חגיגת יום ירושלים ב F.O.Z

    מוזיאון ידידי ישראל – עלות כניסה במיוחד ליום ירושלים 15 ₪

    מוזיאון ידידי ישראל FOZ הממוקם במרכז העיר ירושלים, מזמין את הקהל הרחב להצטרף לחגיגת יום ירושלים ה-54 בין ה 9-10.5.2021.

    ביום ראשון 9.5 בשעה 19:00 מוזמנים המבקרים להרצאתה של לילי הלפרין יו"ר מרכז אמת לסובלנות "בצאתי לקראתך לקראתי מצאתיך": שתי שיטות יישומיות לקידום הסבלנות ולהעצמת הקשר הבין אישי. לאחר ההרצאה בשעה 20:30 מוזמן הקהל לערב שירה בציבור בהנחיית איתמר זכאי – שירי ארץ ישראל קלאסיים ומודרניים.

    ביום שני ה-10.5, יוקרן סרט קולנוע ישראלי באולם המוזיאון (בשעה 11:00 ובשעה 15:00)

    בשעה 13:00 יספר פרופ' גדעון ביגר על לחימתו במלחמת ששת הימים.

    הסיורים במוזיאון לפי מתווה התו הסגול, והפעילויות ביום ירושלים רק לבעלי תו ירוק.

    מוזאון ידידי ישראל הוא מרכז היסטורי חווייתי בנושא ציונות, הנותן במה לסיפורי הגבורה והחסד של לא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול בכל דרך שרק יכלו, מול תלאות וקשיים אישיים, מתוך אמונה, להשבת העם היהודי לארצו המיועדת בציון, ושגשוגו, לאורך כל השנים החל מההבטחה התנכ"ית, דרך תקופות שונות, ועד ימינו אנו.

    המרכז מספק למבקר חוויה ויזואלית ורגשית ומוביל אותו אל מסע בעקבות ההיסטוריה, דרך 7 מיצגי מולטימדיה אור קוליים מתקדמים המשלבים עיצוב, טכנולוגיה ואפקטים שלא נראו קודם בארץ.

    המוזיאון פתוח בימי ב'-ה': 10:00-18:00, בימי ו' בין השעות 9:00-15:00.

    הכניסה למוזיאון בהזמנה מראש והסיור הינו הדרכה בלבד.

    המוזיאון מוצג ב-16 שפות שונות בתיאום מראש.

    לפרטים נוספים ותיאום סיור בטלפון: 02-5329400

    היכן אוכלים?

    Harvey's Smokehouse

    מעשנת העץ הראשונה, היחידה באזור ירושלים ובין הבודדות בארץ, מציעה שלל עשיר של בשרים מעושנים בעץ בעישון איטי בין 12-18 שעות, בסגנון ברביקיו אמריקאי. לאחר שהיתה סגורה בחצי השנה האחרונה ונפתחה מחדש לפני ימים בודדים השיקה המסעדה תפריט חדש הכולל מנות בשריות ומנות צמחוניות חדשות. בנוסף כולל התפריט החדש מגוון מנות פתיחה מיוחדות ביניהן; מגדל חציל בלאדי, טאקוס צלעות, פופקורן צ'יקן ועוד. החידוש האחרון במנות העיקריות בתפריט: סינטה 4 שעות בעישון עץ היקורי, חזה עוף מעושן והמבורגר של ג'ו ג'ו לצד פלטות בשרים בהרכבה אישית ועוד.

    מבצע מיוחד לרגל יום ירושלים – סנדוויץ ג'בטה עמוס בשר מפורק שיצא מהמעשנה, צ'יפס ושתייה קלה (שליש בירה או משקה קל) ב-60 ₪ בלבד.

    בן שטח 7, ירושלים 02-6246444, כשר למהדרין.

    Harvey`s Burger Shack

    כריך בהרוויס | צילום אנדרו מלקובסקי

    האחות הצעירה של מעשנת הבשרים של השף חיים (הרווי) סנדלר, מסעדת המבורגרים איכותית שהביאה את בשורת הסמאש בורגר לירושלים. הסמאש בורגר היא קציצה מדויקת, טעימה ופריכה ביותר; בשר טחון טרי המונח על פלנצ'ה רותחת ונמעך על ידי שפכטל לכדי קציצה משובחת. בין ההמבורגרים בתפריט: בורגר רגיל, בורגר צמחוני, ומבחר ענק של בורגרים עם תחליפי גבינות צמחוניים.

    לרגל יום ירושלים מציעה המסעדה למבקרים המבורגר כפול בתוספת צ'יפס עם שתיה קלה (שליש בירה או משקה קל) ב-60 ₪ בלבד.

    שלומציון המלכה 1 ירושלים 052-5333625 / 052-7457847, כשר למהדרין

    תמול שלשום

    לרגל יום ירושלים ולאחר פתיחתו מחדש השבוע, משיק 'תמול שלשום' מוסד ובית הקפה המיתולוגי של ירושלים תפריט מנצח הכולל את המנות האהובות מכל הזמנים שנוצרו במהלך 26 שנות פעילות המקום.

    בתפריט כלולות מנות בולטות כמו אלול בעין כרם – פוקצ'ת אגסים וגבינת רוקפור (43 ₪), פיצה שוק – פסטו, תרד טרי, קונפי עגבניות, שום, בצלים וזיתים, מוצרלה וביצת עין (53 ₪), שקשוקה ים תיכונית – חציל על האש, גבינת פטה מפוררת (61 ₪) ועוד. בתפריט גם סלטים, דגים, קינוחים, פסטות, מנות צמחוניות, ומנות ללא גלוטן. חלל המסעדה מהווה גם חנות ספרים – בין הקשתות והקירות העתיקים מוצבים מדפים עמוסי ספרים, ועל קירות המקום תלויות תערוכות ציורים ועבודות אמנות. במסעדה 80 מקומות ישיבה והיא משתרעת על פני שטח של כ-120 מ"ר המחולק לשלושה חללים – שני חדרים סגורים, וחלל פתוח המאפשר ישיבה במרפסת שקטה ומוארת באוויר הירושלמי הצלול. כל שולחן ופינת ישיבה במסעדה מכונה בשם של סיפור, מבין שלל הסיפורים שנצברו בהיסטוריה המפוארת של המקום, תפריטי המסעדה מוגשים בצורת ספר כרוך, וכלי ההגשה יושבים על "פלייסמטים" מאוירים באווירת המקום.

    לרגל יום ירושלים תוענק סנגריה קרה לכל המזמין מנה עיקרית.

    יואל משה סלומון 5 ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה. כשרות- רבנות ירושלים חלבי ירקות מהדרין, חלב ישראל עם משגיח.

    שעות פעילות א'- ה' 09:00 – 23:00 ו' מהשעה 09:00- 14:30. טל. 02-6232758

    'דיאלנה' – פרנה בר

    השף רונן דברת בלוך פתח ביוני 2020 את דיאלנה – מסעדה בר בשוק מחנה יהודה שלפני ימים אחדים חזרה לעבוד מחדש. לרגל יום ירושלים משיק דברת בלוך תפריט בר לילי חדש. בהתאם לקונספט הייחודי של הפרנה בר משולבות בתפריט הלילי החדש מנות מהמטבח הצפון אפריקאי עם נגיעות אישיות של השף כמו: סיגר חלקי פנים וצארמלה שמזכיר נשכחות, מרגז אמיתי ספייסי וסלט עגבניות חריף, סיניה של סלטים מבית אמא ופרנה, שקדי עגל חריפים במיני פרנה ומיני פרנה וטחול של לוגסי.

    בדיאלנה חוזר דברת-בלוך לבית ילדותו בנתיבות, כאשר את המנות שנהגה סבתו רשליקה להכין בחר לשדך ללחם הפרנה הנאפה במקום ולהגיש לצד מגוון סלטים בעבודת יד.

    בין המנות בתפריט ניתן למצוא: עופות שלמים במרינדה צלויים בטאבון, לוקוס על הסכין עם כוסברה, אריסה ושום קצוץ, שקדי עגל נימוחים ולבבות בקר שנצלו על אש גלויה ונשלחו להתבשל לאיטם ברוטב של סבתא, אסאדו מפורק מהמעשנה שנשלח לבישול בציר בקר ופלפל חריף, לחי עגל בבישול ארוך עם גרגירי חומוס וארטישוק ועוד.

    חלל המסעדה מעוצב כבר רחב ומרפסת פתוחה עם פינות ישיבה מפוזרות באווירת שוק מקומית.

    להעצמת החווייה הקולינרית, מוצעים צ'ייסרים של ערק ב-10 ₪ בלבד.
    מחנה יהודה רחוב אגריפס 127 ירושלים 050-9888127 כשרות- רבנות ירושלים. שעות פעילות: א'-ג' 11:30- 23:00. ד' – ה' מ11:30 עד אחרון הלקוחות. ו'- 11:30- 16:00. מוצ"ש 23:30- אחרון הלקוחות.

    קולינריה בכיכר המוסיקה – המסעדות נפוליאון, נחמן, כינור בכיכר, אנדלוסיה ובלו הול מיוזיק

    כיכר המוסיקה הירושלמית חזרה לפעול לפני מספר ימים לאחר כחצי שנה בה היתה סגורה. בכיכר מגוון מסעדות הנותנות מענה לכל סוג של בילוי קולינרי מתבקש: מסעדת טאפאס בר (אנדלוסיה), בר מסעדה – (בלו הול), מסעדה חלבית (נחמן), פטיסרי ובולונז'רי (נפוליאון) בסגנון פריזאי בשירות עצמי ומסעדת בשרים (כינור בכיכר). בכיכר שולחנות ערוכים המזמינים את הקהל הרחב ליהנות מחוויה קולינרית באווירה ייחודית, ממש כמו באירופה הקלאסית לצד מופעים מוסיקליים חיים בצהרים בין השעות 12:00 עד 14:00 ובערב החל מ18:30 עד 23:00.

    נפוליאון

    פריז פינת ירושלים זה כאן! פטיסרי בולונז'רי חדש בסגנון פריזאי שנפתח בתקופת הקורונה בתחילת אוגוסט 2020 מעיצובו של איש העסקים והבעלים של כיכר המוזיקה – לורנט לוי. לוי השקיע במקום הרבה אהבה וגם כסף; עלות הקמת הפטיסרי נפוליאון נאמדת בכ 1.6 מיליון ₪. המקום מותאם לתקופה ומאפשר שרות עצמי – גם לקחת טייק אווי הארוזים מחומרים ממוחזרים וגם להזמין מנות באמצעות אפליקציה. בכניסה למקום, מוצבות ויטרינות ובהן כריכים ייחודיים, סלטים שנעשו ביד כמו בצרפת המורכבים מחומרי הגלם הטובים ביותר שיש, קינוחים בעבודת יד איכותיים ביותר, קישים, לביבות צרפתיות, מבחר מאפים ועוד, הכל פרי ידה של שף הגר קטני.

    לרגל יום ירושלים תעניק נפוליאון עוגה שניה ב50% לאורך כל היום.

    רחוב יואל משה סלומון 10 מתחם כיכר המוזיקה, נחלת שבעה. כשרות מהודרת – רבנות ירושלים. שעות פתיחה- ימים א'- ה' 09.00 – 18.00 להזמנות: 073-3869294

    נחמן

    מסעדת 'נחמן' החלבית בכיכר המוסיקה מתחדשת בתפריט חדש ורענן בסגנון ישראלי, עם נגיעות איטלקיות וצרפתיות המיועד גם לצמחונים, טבעונים וללא גלוטן. בין השאר, מציעה המסעדה ארוחות בוקר המוגשות עד השעה 16:00, פיצות מהטאבון, פסטות טריות ומגוון מנות ראשונות ועיקריות, כשכל חומרי הגלם הם מהטריים ואיכותיים ביותר בשוק, וברובם תוצרת ישראלית. מסעדת 'נחמן' החלבית משתרעת על פני 220 מ"ר במתחם מעוצב עם כ-60 מקומות ישיבה בחלל המסעדה המרכזי, מתוכם 12 מקומות ישיבה באזור מיוחד לאווירה אינטימית ורגוע ובנוסף כ-40 מקומות ישיבה בחוץ, במתחם כיכר המוזיקה.

    לרגל יום ירושלים יעניקו בנחמן קינוח חינם לכל שולחן.

    מבוא בית דוד 12, כיכר המוזיקה, נחלת שבעה. כשר למהדרין – הרבנות ירושלים והמוצרים בד"צ בית יוסף, 02-9920540. שעות פתיחה: א'-ה : 18:00-23:00, ו' 09:00-15:00

    כינור בכיכר

    כינור בכיכר | צילום אסף קרלה

    מסעדת 'כינור בכיכר' הממוקמת בלב קומפלקס כיכר המוזיקה בירושלים, שהפכה לאחת המסעדות הכשרות המדוברות בעיר, חזרה לפעילות עם תפריט חדש המורכב ממנות ראשונות ועיקריות, עשירות ומיוחדות, המבוססות על המרכיבים הטריים והאיכותיים ביותר בשוק; בשרים ושיפודים מובחרים, דגים טריים ומגוון סלטים רעננים ממרכיבים עונתיים. במסעדה בר משקאות רחב ומרהיב ובו מיטב מותגי האלכוהול המובילים בעולם, בירות מקומיות ומיובאות מהחבית.

    לרגל יום ירושלים יעניקו בכינור בכיכר קינוח חינם לכל שולחן.

    מעבר בית הכנסת 12, כיכר המוזיקה, נחלת שבעה. כשרות: כשר למהדרין- בד"צ בית יוסף, 02-9944902. ימים א'-ה': 12:00-16:00 18:00-23:00

    אנדלוסיה

    המקום הכי חם בעיר חזר ובענק! אנדלוסיה הינו בר הקוקטיילים והטאפאסים במרכז העיר ירושלים. מדובר במקום היחיד בארץ המשלב מנות שף כשרות, בר קוקטיילים ייחודים home-made, ומוסיקה המייצרים קונספט ואווירה צעירה של בילוי החל משעות הערב המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה.

    לרגל יום ירושלים ינתנו 2 קוקטילים חינם פר שולחן בקניה מעל 200 ₪.

    התפריט הרענן והמיוחד, בניצוחו של שף ברהנה אגוס, משלב מנות ספרדיות עם טוויסט ישראלי. התפריט מורכב ממגוון של מנות צמחוניות, דגים, ובשר במטרה לתת מענה רחב לכל באי המסעדה. על תפריט המשקאות באנדלוסיה אחראי המיקסולוג אלון זוהר שהרכיב תפריט הכולל עשרות קוקטיילים קלאסיים לצד קוקטיילים נבחרים, המשלבים את עולם היין והפונצ'ים בסגנון ספרדי- ישראלי המתאים לקונספט המקום

    מעבר בית הכנסת 12, כיכר המוסיקה, ירושלים. כשרות מהודרת והמוצרים בד"צ בית יוסף, להזמנות: 02-6266306. שעות פתיחה – ימים א'-ה' בין השעות 19:00-1:00 ומוצ"ש משעה אחרי צאת שבת עד 02:00

    בלו הול מיוזיק: לרגל יום ירושלים יפתח מחדש בתאריך 9/5 בר המסעדה הירושלמי שהוקם לפני כשני עשורים ומתהדר בתואר בר המסעדה הוותיק ביותר בעיר. המקום הוקם על טהרת המוסיקה, ועבר שיפוץ כללי ומתיחת פנים במסגרת התאמתו לבר-מסעדה הפתוח בשעות הלילה הקטנות ומתאים לבילוי צעיר המשלב אוכל טוב, הופעות חיות, ובר אלכוהול עשיר. המסעדה מחולקת לשלושה חללים שונים המאפשרים מגוון של אפשרויות בילוי שונות. בחלל המרכזי בקומת הכניסה, מוצבת הבמה, עליה מתקיימות הופעות חיות. חלקו השני של המסעדה הוא בר האלכוהול, המגיש מגוון משקאות רחב ממיטב מותגי האלכוהול המובילים בעולם: מותגים מובחרים של וויסקי, שלל קוקטיילים, תפריט יין עשיר ובירות מקומיות ומיובאות מהחבית. חלקו השלישי של המסעדה הינו חדר פרטי לאירועים קטנים המכיל כ-20 מקומות ישיבה.

    רחוב יואל משה סולומון 12, כיכר המוסיקה – כשרות מהודרת והמוצרים בד"צ בית יוסף להזמנות 02-6256488 שעות פתיחה- ימים א'-ה' בין השעות 18:00-01:00.

    נמצאים כבר בעיר? קחו לילה!

    ירושלים מציעה מגוון אפשרויות לינה:

    מלון ibis ירושלים מרכז העיר מרשת המלונות הבינלאומית ACCOR מציע לילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר החל מ-615 ₪ ומלון הבוטיק "בת שבע" מרשת המלונות JACOB, מציע לילה לזוג על בסיס לינה + א.בוקר החל מ-570 ₪ .

    מלון ibis ירושלים מרכז העיר מלון ibis ירושלים מרכז העיר מרשת ACCOR העולמית הוא בין החדשים בעיר, נמצא במיקום הטוב ביותר שקיים, היכן ש'כל האקשן קורה' ומהווה בסיס אידיאלי לסיורים וביקורים בכל האטרקציות וכל מה שיש לירושלים להציע.

    ibis ירושלים מרכז העיר ממוקם מעברו של מדרחוב בן יהודה, סמוך לכיכר ציון ורחוב יפו, מרחק דקות הליכה בודדות מהעיר העתיקה ושער יפו, שוק מחנה יהודה, נחלת שבעה, גלריות, קולינריה, מרכזי קניות, פאבים וחיי לילה, מוזיאונים ועוד שלל אטרקציות!

    במלון 124 חדרי אירוח מאובזרים. כיון שמדובר במלון המשתייך לקטגוריה העולמית של המותג ibis הוא מעוצב ברמה בינלאומית ובסטנדרטים גבוהים, כמו גם בצורה זהה ליתר המלונות בקטגוריה. העיצוב הינו צעיר, קליל ואורבני, ריהוט מחומרים טבעיים ובצבעים חמים ( עץ ואדום). חדרי המלון אטומים לרעש ובנויים על פי האיכויות והסטנדרטים של רשת ACCOR ומותגי ibis העולמיים. בכל חדר מיטה עם המזרן הייחודי Sweet BedTM by ibis מבית היוצר של מותג ibis העולמי, אותו ניתן לרכוש באופן פרטי.

    איביס בעיר | צילום: יעל הרמן

    מלון ibis ירושלים מרכז העיר מציע לילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר החל מ-615 ₪

    לפרטים והזמנות *9709

    מלון "בת שבע" מרשת מלונות JACOB

    חדר מרווח ומפנק – בת שבע ירושלים | צלם – אורי אקרמן

    מלון בוטיק במרכז ירושלים הממוקם סמוך למגוון האטרקציות המובילות בעיר: בית הכנסת הגדול, הכותל המערבי, שדרות ממילא, שוק מחנה יהודה ועוד. המלון, נמצא במבנה שהיה הראשון בירושלים שלא נבנה מאבן, מיועד לאורחים המחפשים חווית בוטיק בסגנון וניחוחות ירושלמים. סיפור המלון הוא שילוב של ישן וחדש, עתיק ומודרני, פסיפס של טעמים ועירוב של ניחוחות, עיצוב חדשני תוך נגיעות של כלל התרבויות מהן הגיעו היהודים לבניית השכונות החדשות. מטבח המלון, בניצוחו של השף משה אסולין, מגיש ארוחות בוקר ובראנצ'ים מיוחדים, המבוססים על חומרי גלם מקומיים, טריים ואיכותיים בניחוחות ובטעמים ירושלמיים ובהשראת שוק מחנה יהודה .

    לרגל יום ירושלים מציע המלון לילה לזוג על בסיס לינה + ארוחת בוקר החל מ- 700 ₪ ( במקום 850 ₪)

    לפרטים והזמנות: 6367*

    נחתם? מגוון סיורים בעיר

    ורדים – מרתון סיורים. צילום עפר ברזילי יד בן-צבי

    מרתון של 180 סיורים יתקיים בירושלים במסגרת שבוע 'ירושלים שלי'

    בין שלל האירועים יתקיימו בעיר "מרתון סיורים" של יד יצחק בן-צבי, המיועדים לכל הגילים כולל סיורים מונגשים וסיורים לכל המשפחה. מדובר במסורת של 23 שנה, במסגרתה אלפי אנשים יוצאים לסיורים בירושלים ובסביבותיה ביום ירושלים, כאשר בשנה שעברה לא התקיימו האירועים בשל מגיפת הקורונה וכעת חזרו באופן חגיגי במיוחד לשבוע שלם של סיורים.

    במסגרת המרתון, ייערכו 180 סיורים על ידי מיטב המדריכים של יד בן צבי, לאורך כל השבוע ולאורך כל שעות היום, באזורים שונים של ירושלים: רחביה, העיר העתיקה, מרכז העיר, שוק מחנה יהודה ונחלאות והתחנה הראשונה. הסיורים יעסקו במגוון נושאים ביניהם: סיורים ארכיאולוגיים, סיורי עדות ושכונות, בלוויית נגנים ושחקנים.

    הסיורים קצרים בני שעה וחצי, בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד למשתתף והם יצאו בשעות קבועות: 10:00, 12:00, 16:00, 18:00 (זמנים שונים בשישי שבת). כך מטיילים יוכלו לבנות לעצמם יום מלא בסיורים, ולנצל היטב את היום שלהם בירושלים, כשהם יוצרים לעצמם את הפסיפס הירושלמי שלהם, או את המעורב הירושלמי שלהם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סליחה, אבל מה לכתבה זו ולערוץ לשומרי מצוות?