נעצר חשוד נוסף במעורבות בירי למוות בפורע ערבי בלוד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נעצר חשוד נוסף במעורבות בירי למוות בפורע ערבי בלוד

    המשטרה עצרה חשוד נוסף במעורבות באירוע הירי הלילה בלוד במהלכו נהרג פורע ערבי שניסה לתקוף יהודים בעיר ונפצעו שניים נוספים | ח"כ כהנא ביקר את החשוד: "לא יתכן שיהודי שהגן על חייו וחיי משפחתו בפני פוגרום עצור בחשד לרצח – יש לשחררו לאלתר"

    פלאש 90 צילום: פלאש 90
    9:32
    29.03.24
    ידידיה מאיר No Comments on מטריד: חילול שבת המוני בשביל נאום פוליטי \\ ידידיה מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל עצרה לפני זמן קצר, חשוד נוסף, בן 42, תושב העיר לוד, בחשד למעורבות באירוע הירי הלילה בלוד בו נהרג פורע ערבי תושב העיר בן 31 בלוד ונפצעו שניים נוספים.

    כזכור, תושבים יהודים שהותקפו על ידי פורעים ערביים הלילה בעיר לוד, שלפו את נשקם וניסו להרחיק את הפורעים, בתחילה ירו באוויר ולאחר שהפורעים המשיכו לחתור למגע וניסו לתקוף אותם נאלץ אחד התושבים שחש סכנה לחייו – לירות לעבר המפגעים. אחד מן הפורעים נפצע אנוש במקום כתוצאה מהירי ולאחר מכן מת מפצעיו בית החולים, שניים נוספים נפצעו.

    תושב העיר לוד, אבי אשר, סיפר לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "כל הלילה היו התפרעויות המוניות. החלפת דגלי ישראל בדגלי פלסטין. קריאות 'איטבח אל יהוד' ו'בדם ורוח נפדה את פלסטין'. היו שריפות בכמה מוקדים. יריות וזיקוקים בשעות הקטנות של הלילה. כל מה שמזכיר אינתיפאדה. שברו את החלונות של בנין העירייה החדש. היה ניסיון חדירה שלהם לתוך הבניינים. באחת השכונות תושבים יהודים איימו עליהם עם נשק והזהירו אותם לא להתקרב – הם לא שמעו להם. בתחילה ירו התושבים באוויר ולאחר מכן אחד מהערבים נפצע אנוש מהירי ומאוחר יותר נהרג. חבר שלי נעצר".

    הבוקר, כאמור עצרה משטרת ישראל את החשוד בירי לעבר הפורעים. "בהמשך לדיווח על אירוע ירי שהיה הלילה בלוד במהלכו נהרג תושב לוד בן 25 ושניים נוספים נפצעו, הבוקר, לאחר חקירה של היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב שפלה, נעצר גבר בן 34 תושב לוד, בחשד למעורבות בירי", עדכנו במשטרה.

    יו"ר סיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא ביקר היום (שלישי) את העצור והביע תמיכה בו ובניסיונו להגן על עצמו: "לא יתכן שיהודי שהגן על חייו וחיי משפחתו בפני פוגרום עצור בחשד לרצח", אמר כהנא. "את הבלבול הזה בין תוקף לנתקף חייבים לעצור.
    יש לשחרר לאלתר את היהודי שהגן על חייו".

    הבוקר קרא גם ח"כ איתמר בן גביר לשחרר את החשוד בירי. "הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות", אמר בן גביר.

    ח"כ בן גביר הוסיף וקרא לממשלה: "ממשלת ישראל: אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לאירועים: "כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו'. פרעות ליל בדולח מבצעים תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח'.

    ‏"זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות", אמר סמוטריץ'. "אטפל בזה בלנ"ד בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה…) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו".

    בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי מכנס היום בצהריים הערכת מצב מיוחדת עם כל מפקדי המחוזות והגורמים המקצועיים נוכח אירועי הלילה בכלל הגזרות בארץ.

    הבוקר החליטו המפכ"ל והשר לביטחון הפנים על גיוס 8 פלוגות מילואים של מג"ב והיום צפויות להתקבל החלטות מבצעיות נוספות במסגרת היערכות המשטרה בכלל הגזרות.



    0 תגובות