חמאס הבהיר כי הוא מעוניין בהפסקת אש – בישראל דחו על הסף

    שלמה ריזל 1 Comment on חמאס הבהיר כי הוא מעוניין בהפסקת אש – בישראל דחו על הסף

    בחמאס מעוניינים בהפסקת אש ופנו למספר גורמים בינלאומיים להתחיל בתיווך | בישראל השיבו בשלילה. ההערכה היא כי בישראל מעוניינים לפגוע משמעותית ביכולותיו של ארגון הטרור העזתי ולייצר הרעתה לטווח מסוים | השר גנץ: "אין תאריך סיום"

    פעילי חמאס צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'גורם מדיני' חשף כי ארגון הטרור חמאס פנה בשעות האחרונות למספר גורמים בין לאומיים, ביניהם מצרים וקטאר בבקשה לפתוח במשא ומתן להפסקת אש. מנגד, מקורות פלסטיניים אמרו כי מצרים מבינה שישראל וחמאס לא רוצים כעת הפסקת אש – והורידה פרופיל במאמצי התיווך. כך פורסם ב'כאן חדשות'

    במערכת הביטחונית אומרים כי חמאס אכן מעוניין בשלב זה בהפסקת האש, זאת משום שהשיג את מטרתו ומבחינתו הוא ניצח. חמאס הצליח לייצר תודעת ניצחון עם מטחי הרקטות שלשום, אתמול והיום לפנות בוקר והוא אינו מעוניין בהמשך ההסלמה. כמו כן, גם בחמאס מתחילים להישחק בעקבות התגובה החריפה של ישראל וההפצצות הבלתי פוסקות.

    מנגד, בישראל לא מעוניינים בהפסקת האש בשלב זה. זאת, בראש ובראשונה בכדי שלא לתת לחמאס להיות זה שקובע מתי לירות ומתי לעצור. בישראל מעוניינים שחמאס ישלם מחיר כבד, שיפגע ביכולותיו לטווח הארוך וייצר מולו הרתעה ותודעה שהשתנו כללי המשחק. כמו כן, בישראל מעוניינים כי במידה ותהיה הפסקת אש, המשמעות תהיה איפוס מלא של ההתקפות ולא מוכנים להמשיך ולהבליג על 'טפטופי ירי', בלוני תבערה והתפרעויות סמוך לגדר המערכת, כפי שקרה בשנים האחרונות.

    שר הביטחון, בני גנץ מסר לפני זמן קצר: "קיימתי הערכת מצב באשקלון. בעזה- מגדלים נופלים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. אין תאריך סיום ולא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון על זכותנו להגן על אזרחי ישראל. אני משבח את ראש העיר תומר גלאם וכוחות ההצלה שפועלים באופן נחוש להצלת חיים".


    1 תגובות

    מיין תגובות