המבצע בעזה: יחסי החוץ של ישראל ועמדות העולם

    שלמה ריזל No Comments on המבצע בעזה: יחסי החוץ של ישראל ועמדות העולם
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיצומה של מלחמה מבית ומבחוץ בישראל, ארגון הטרור חמאס שיורה טילים ולצידו ערביי ישראל שעוזרים לו במטרתו לפגוע בכמה שיותר יהודים, מתרחשות בעולם הפגנות רבות, בעד ונגד ישראל. ההפגנה הזו שאת קולותיה אנחנו יכולים לשמוע היא אולי המעניינת מכולן. היא נערכה ביום ראשון השבוע בקייב בירת אוקראינה מול שגרירות רוסיה בעיר.

    המפגינים שרובם היו לא יהודים – לאומנים אוקראינים, טטארים מחצי האי קרים, בלארוסים וליטאים. הגיעו עם סיסמאות ולפיהן רוסיה היא זו שמממנת את הטרור של התנועה הפלסטינית חמאס. לדבריהם "העצרת התקיימה מול שגרירות רוסיה, מכיוון שרוסיה היא מדינה התומכת בטרוריסטים בדונבאס ובעזה. לא בכדי הנהגת חמאס נוסעת באופן קבוע לקרמלין. גם מחבלים מדונבאס מגיעים לשם באופן קבוע".

    "היום התכנסנו כדי לתמוך בישראל בזכותה להגנה עצמית. אנו רוצים שיראו זאת בישראל, כך שבקרב הישראלים יהיו פחות עוינים כלפי אוקראינה בגלל התעמולה הרוסית, ושירושלים תתמוך בקייב כשאנחנו זקוקים לתמיכה זו. אנחנו ואתם נלחמים למען זכותנו לקיום של מדינותינו. ונראה שיש לנו אויב אחד – טרור במימון הפדרציה הרוסית. אבל אנחנו ואתם ננצח אותו. זה לא יכול להיות אחרת" אמרו המוחים.

    גם האוסטרלים יוצאים להגנת ישראל בצורה ברורה. ברשת סקיי ניוז האוסטרלית האזינו הצופים להסבר ברור של חמש דקות על המצב באזור, מה הביא לפרוץ המלחמה, התוקפנות של חמאס ומדוע ישראל חייבת להגן על עצמה.

    נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן, כבר ברור שאינו אוהד ישראל כמו קודמו טראמפ. בעוד שאם סבב כזה היה קורה תחת שלטונו של טראמפ היינו רואים אמירות ברורות ותקיפות שלו בנושא, ביידן נע בין אמירות של "לישראל הזכות להגן על עצמה" לבין "הגיע הזמן לעשות סוף לאלימות ולמותם של אזרחים". בינתיים ביידן לא נכנע ללחצים של הקיצוניים שבממשלו ולא לוחץ על ישראל לעצור כרגע את המבצע, וההנחה היא כי זו רק שאלה של זמן עד שיחליט לעשות.

    בזמן שביידן מורח את הזמן, מי שעושה שפטים בישראל היא שגרירתו לאו"ם, האפרו-אמריקנית לינדה תומס גרינפילד. בדבריה המחוצפים אמרה בין היתר: "מאות נהרגו מירי רקטות והתקפות אוויריות כולל ילדים, המספר עולה כולל בזמן שאנו מקיימים את הדיון. רואים שכנים פוגעים בשכניהם, שומעים על התקפות נגד עיתונאים ואנשי צוותים רפואיים".

    לדבריה "ארצות הברית קוראת לכל הצדדים להגן על אזרחים ולכבד את החוק ההומניטרי הבינלאומי. אנחנו מפצירים בצדדים להגן על מתקנים הומניטריים. ארצות הברית עובדת ללא לאות בערוצים דיפלומטיים להביא לסיום העימות הזה. ביידן שוחח עם נתניהו ואבו מאזן, בלינקן דיבר עם בכירים באזור. כולם עובדים למסד תנאים לרגיעה יציבה".

    מה שהכי בולט בסבב הזה זו השתיקה של מדינות ערב. גם של אלו שחתמנו איתם על הסכמי שלום אמתי כמו המפרציות, בחריין, מרוקו וסודן, וגם של אלו שחתמו על הסכמי שלום אבל עדיין רואות בנו אוייב כמו מצרים או ירדן. הראשונות אינן מגנות ורק מביעות תנחומים להרוגים בשני הצדדים, והאחרונות אינן מאיימות כדרכן.

    קול מעניין וצורמני עלה השבוע מהפרלמנט הירדני. חבר פרלמנט כועס עלה וצעק על המדינות הערביות שאינן נוקטות עמדה. לדבריו "כל המדינות והמשטרים הערביים הזניחו את הסוגיה הפלסטינית. אתה לא שומע משטר ערבי ולא בכיר ערבי שמגיבים בהתאם לגודל האירוע. הם תבוסתנים".



    0 תגובות