יו"ר הכנסת לנשיאת העליון: מנסה להכשיר את המהפכה

    איתי גדסי 1 Comment on יו"ר הכנסת לנשיאת העליון: מנסה להכשיר את המהפכה

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בתגובה לדברי נשיאת בית המשפט העליון: "הניסיון לעשות דה לגיטימציה ולהלך אימים על מי שמתייצב בנחישות כדי להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה דינו להיכשל. התמיכה הציבורית בביצוע רפורמות יסודיות במערכת המשפט ובהשבת כבודה ומעמדה של הכנסת גדלה מיום ליום"

    יריב לוין צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין מתייחס לביקורת שמתחה עליו היום (שני), בכנס לשכת עורכי הדין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בעקבות התבטאותו החריפה נגד פסק הדין בנושא פשרת האוזר. "מקהלת ההשתקה של ראשי מערכת המשפט עבדה היום שעות נוספות, בניסיון להכשיר את המהפכה המשפטית החדשה, שתכליתה העברה סופית של סמכויות החקיקה מידי הכנסת לבית המשפט העליון", כתב לוין.

    לדבירו "הניסיון לעשות דה לגיטימציה ולהלך אימים על מי שמתייצב בנחישות כדי להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה דינו להיכשל. התמיכה הציבורית בביצוע רפורמות יסודיות במערכת המשפט ובהשבת כבודה ומעמדה של הכנסת גדלה מיום ליום".

    לוין הוסיף: "אמשיך להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה. אמשיך להיאבק על כך שהכרעות באשר לדרכה של מדינת ישראל תקבענה על ידי הציבור, ולא על ידי מספר קטן של שופטים הבוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר".

    כאמור, הבוקר (שני) נשאה דברים נשיאת בית המשפט העליון, בכנסת לשכת עורכי הדין באילת והתייחס למתקפה של יו"ר הכנסת על בית המשפט העליון בשל פסיקתו בנושא פשרת האוזר שהיא תיקון לחוק יסוד. "דומני כי כאשר נבחר ציבור כזה או אחר, מרשה לעצמו לתאר פסק דין של בית המשפט כ"אירוע מטורף" או כ"הפיכה", הדברים מלמדים יותר על אומרם מאשר על בית המשפט שנתן את פסק הדין", אמרה חיות.

    חיות הוסיפה, כי "ישנם נבחרי ציבור המגדילים לעשות ומרשים לעצמם לקרוא לאי-כיבוד ואי-ציות לפסקי דין שאינם לרוחם. בַּקריאות חסרות האחריות הללו טמונה סכנה גדולה אשר חשוב להתריע מפניה ולומר באופן הברור ביותר – החתירה תחת הלגיטימיות של בתי המשפט ושל פסקי הדין הניתנים על ידם, חותרת למעשה תחת עיקרון שלטון החוק ומכאן ועד אנרכיה וכאוס קצר המרחק. עולם שבו כל מי שהחלטה שיפוטית אינה נושאת חן בעיניו או אינה תואמת את השקפותיו ועמדותיו, יחליט כי אין חובה לקיימה – הוא עולם שבו איש הישר בעיניו יעשה, ובו נשמט הבסיס ליכולתנו להתקיים כאן כחברה מתוקנת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הצפצוף על החוק של בתי המשפט, הוא הסכנה לשלטון החוק!