על ריצופים וחיפויים • 10 טיפים לבחירת נכונה של ריצוף

    ניצה ויוכי - מתוך דירה נאה | צילום: יח"צ 2 Comment on על ריצופים וחיפויים • 10 טיפים לבחירת נכונה של ריצוף
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רכישת בית חדש אינה מסתכמת בשבירת כל החסכונות. גם לא בבחירת ריהוט או צבע קיר. ישנם פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון,. החל מבחירת הריצוף (דומה לזה שראיתם במסעדת הדגים היוקרתית) וכלה בבחירת הטפט הצבעוני לחדר הילדים. אבל בין הריצוף לטפט הדרך ארוכה ומפותלת.

    IMG-20130228-00848

    אבל מאיפה מאין מתחילים? במה משקיעים? במיזוג אוויר, במטבח, באמבטיה? כל אלו הן רק חלק קטן מאינספור שאלות שעלולות להטריד את שנתכם בחודשים הקרובים. אבל זה לא הזמן להתלונן. בשביל דברים טובים צריך להשקיע.

    מעצבים רבים טוענים שתאורה וריצוף נכונים הם הסוד לעיצוב מוצלח.
    הכתבה שלנו תעסוק הפעם בריצוף ותתייחס גם לחיפוי. כתבה על תאורה בהזדמנות אחרת.

    1

     

    כדי להבין מהי חשיבות הריצוף והחיפוי פנינו לניצה ויוכי מחברת "ניצה & יוכי עיצובים בע"מ" אדריכליות ומעצבות פנים. ניצה ויוכי מאששות את התיאוריה שלנו ואומרות: "ריצוף הבית מהווה את אחד מהאלמנטים החשובים בבית. הריצוף הוא האלמנט העיצובי הראשוני והמשמעותי בכל בית. הוא שנותן את האופי והרושם הראשוני לבית. תכנון נכון של ריצפת הבית ובחירת חומרים נכונה תוביל ליצירת אווירה נכונה ומתאימה לכלל חללי הבית. היום אנו מחלקים את האזורים השונים של הבית עם חיפויים בסגנונות שונים של חומרים וגוונים. ישנו מגוון רחב ביותר של מוצרים ורעיונות לחיפוי הרצפה והקירות: שיש, קרמיקה, אבן, אבנים משתלבות, פרקט, דמוי פרקט, דק וכן שלל של רעיונות עיצוביים בחיפוי כמו הוספת פסיפסים, דקורים ועוד".

    031

    בתכנון של כל פרויקט שלהן, בין אם מדובר בדירה, חנות , משרד, אולם, או כל עיצוב אחר, הן פונות לחברת 'בר-עמי' לבחירת קרמיקה או חיפוי, ואלו מספקים להם את המוצרים העכשוויים ביותר בתחום במחיר הוגן ובשירות מסור .
    כבר למעלה מעשור שהן עובדות עם החברה. אולם התצוגה בירושלים הינו הקומפלקס המתקדם בישראל לעיצוב בתים ומהווה את הבחירה הטבעית של מעצבי פנים, אדריכלים, קבלנים ולקוחות פרטיים רבים מכל רחבי הארץ.
    החברה מובילה בתחום במשך למעלה משלושה עשורים ומתאפיינת בקולקציה מקורית ומפתיעה אשר מבוססת על המגמות העכשוויות ביותר בעיצוב הבית, וזאת בזכות הניסיון והקשרים הענפים עם בתי העיצוב והמפעלים מהטובים העולם.

    DSC_0008

    "בר-עמי" הוא מעין לונה פארק מדהים לחובבי עיצוב ולעוסקים בתחום. יש בו עולם שלם של ריצופים ואריחים בגדלים שונים, בצבעים שונים ממיטב גווניה של הסקאלה, עם טקסטורות או בלי, קו נקי לצד עיצוב דינאמי ועוד.

    DSC_0454

    ביקשנו מהמעצבות להמליץ לנו על מוצר מעניין שרובכם ודאי שאינכם מכירים.
    הן בחרו במוצר הבא: אריח מיוחד המשמש לחיפוי קירות אמבטיה ומתאפיין במראה נקי ובקו חלק. האריח מגיע במספר גדלים ייחודיים. לאריח מצורף גם קרניז תואם למרכז הקיר או לסיומו, והוא משלים בדייקנות את המראה. בנוסף, מותאם לאריח סוקל מרשים ייחודי שמותאם גם כן לאריח המחפה, כך שבסופו של דבר הקרניז והסוקל משלימים אחד את השני ומובילים ליצירת חלל הרמוני, אסתטי, ייחודי ומרשים. כמו כן ניתן להזמין פסי פינה העשויים מהאריח עצמו ופינות לקרניזים ולפנלים.
    אריח זה הינו רק מוצג אחד מתוך שלל הסגנונות והאפשרויות הרבות המוצגות באולם תצוגת 'בר-עמי '. האריח, כמו כל מוצרי החברה, נבחר בקפידה תוך שימת לב על איכותו, עיצובו וייחודו.

     

    DSC_0023

    ולפני סיום – קבלו 10 טיפים חשובים של המעצבות לבחירה נכונה של ריצוף וחיפוי:

    1. תקציב מדויק – כאשר בוחרים את סוג הריצוף, חשוב להתחיל את החיפוש לאחר שאתם יודעים בבירור מהו התקציב המדויק העומד לרשותכם.
    2. חישוב הכמות הדרושה – לפני שאתם ניגשים לקנות ריצוף עליכם לדעת מהי כמות האריחים הדרושה . חישוב הכמות הדרושה יתבצע על ידי הכפלה של מידת הרוחב במידת האורך של השטחים שאותם רוצים לחפות או לרצף. רצוי ליצור חישובים נפרדים לרצפה ולקירות השונים (כל קיר בנפרד), על מנת לקבל מושג מדויק של הכמות הדרושה. יש לחשב תוספות של דקורים, פסיפסים וכו'. חשוב מאוד להוסיף על הכמות בין 15 ל- 25 אחוז לצורך פאנלים ופחת וחשוב להשאיר ארגז מכל סוג אריח לעת הצורך.
    3. התאמת סגנון האריחים לסגנון הבית – עליכם לחשוב איזו אווירה אתם רוצים שהאריח ייתן לחלל אותו שאתם מרצפים או מחפים. אריחים כהים למראה מודרני, אריח במראה פרקט למראה חמים וכו'.
    4. תחזוקה – יש לשים דגש לנושא הניקיון. קיימים בשוק ריצופים שבהם הלכלוך נראה פחות וכמו כן אריחים שמתנקים ביתר קלות. בבית עם ילדים קטנים מומלץ ריצוף מט או לפאטו (חצי מבריק) ברמת הברקה קלה .
    5. מבריק או מט? מבחינה חיצונית מבריק נותן תחושה של גודל וניקיון לעומת המט שהלכלוך בו נראה פחות . בבית עם ילדים קטנים מומלץ לקחת ריצוף עם כמה גוונים / גידים / טקסטורות שיהיה כמה שפחות חלק ושהלכלוך ייבלע בו.
    6. גודל האריח – אריחים גדולים נותנים תחושה של מרחב והם יתאימו לחללים הגדולים בבית, כמו הסלון, המטבח והפרוזדורים. אריחים קטנים יותר יתאימו לחדרי רחצה.
    7. בהיר או כהה? במשטחים מאוד גדולים ומוארים ניתן לבחור בריצוף כהה שהוא יותר אופנתי היום. ריצוף בהיר לעומת זאת נותן תחושת מרחב . בחללים קטנים מומלץ הריצוף הבהיר.
    8. פרקט במטבח? מבחינה פרקטית פרקט עץ או למינציה אינם מומלצים למטבח מכיוון שמטבח מתלכלך מהר ויש צורך לנקות אותו לעיתים קרובות ופרקט נהרס (מתנפח) במים. מי שרוצה לעשות בכל זאת פרקט יכול לעשות גרניט פורצלן דמוי פרקט. קיימים בשוק אריחים שנראים ממש כמו עץ – פרקט.
    9. לצאת עם הריצוף החוצה – במקרים מסויימים, כשהמרפסת היא המשך הסלון, מומלץ להמשיך את אותו ריצוף, ויש אפשרות למריחת חומר מיוחד המונע החלקה או להזמין את אותו אריח בדגם של אנטי סליפ.
    10. ולמי שרוצה להעז – קיימים כיום סוגי ריצוף מעניינים ונועזים: ישנם אריחים גרניט פורצלן מודפסים דמויי פרקט שמתאימים לחדרי נוער / מרתף / עליות גג, וכן ניתן לשלב מספר צבעים יחד או לבצע הדפסות מיוחדות על גבי הריצוף.

    DSC_0057

    DSC_0336

    DSC_0322

    DSC_0243

    DSC_0239

    DSC_0200

     

    מתוך דירה נאה – מגזין מקצועי לבניה ועיצוב
    מבצע מיוחד למנויים דרך אתר 'קול חי' – 6 מגזינים ב־80 ₪ בלבד
    טל: 03-7580060



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האם מבריק יותר מסוכן מבחינת החלקה של ילדים?