צפו: לוס אנג'לס של הארץ – סיור מרתק בקריית מלאכי

    קובי פינקלר 6 Comment on צפו: לוס אנג'לס של הארץ – סיור מרתק בקריית מלאכי

    יצאתי לסיור מיוחד ברחבי העיר קריית מלאכי. על מקימי העיר, המסעדות, התבלינים וכמובן שכונת חב"ד | כמה כלי נגינה מסתתרים בעיר? מה עבר המרכז המסחרי ועוד סודות רבים שלא ידעתם על העיר קריית מלאכי | הצטרפו אלי לסיור המצולם

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יצאנו לסיור מיוחד ברחבי העיר קריית מלאכי. על מקימי העיר, המסעדות, התבלינים וכמובן שכונת חב"ד. תופתעו לגלות, בקריית מלאכי מסתתרים 120 כלי נגינה! אהרן כאן בשביל לספר לנו על זה. במרכז המסחרי נגלה הרבה חנויות עם הרבה חום ואהבה. המרכז עבר שיפוץ ומלא בחנויות אוכל ונוסטלגיה. דברים שלא נמצא בשום מקום אחר.

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    כשהציעו לי להגיע לסיור תיירותי וקולינארי ברית מלאכי, הרמתי גבה. מה יש כבר לראות בקרית מלאכי? חוץ מדיווחים עם טילים ומידי פעם על ביתו של הנשיא לשעבר לא שומעים על המקום. אבל, הרמתי את עצמי, נסעתי 50 דקות דרומה מהמרכז והבנתי שטעיתי.

    בתי כנסת מיוחדים ומושקעים (בעיקר של יוצאי בוכרה בשכונת חב"ד), אוסף כלי נגינה מכל רחבי העולם בשכונה הסמוכה אצל אהרון מקמל, הרבה תבלינים כולל סדנאות למרקח אישי של תבלינים  ובתי אוכל מכל הסוגים.

    כל אחד ימצא כאן את טעמו.

    כלי הנגינה של אהרון

    נתחיל במוסיקה. לאהרון מקמל, היה  חלום ילדות. כשהוריו שעלו מעירק והודו ניגנו על העוד, הוא החליט שהוא רוצה לאסוף כלי נגינה. ואכן לא פחות מ-120 כלי נגינה ומיתרים יש לו בממלכתו, וזאת לצד אוסף גדול ונדיר של כלי נשיפה. הוא מציג אותם בתערוכות, במופעים ועכשיו גם לציבור. אל תחמיצו את שריון הצב, נס פח השמן, הנבל ושאר הפרטים המיוחדים. שעה של קורת רוח ונפש. יש סיורים קולינאריים. קידום עסקים בקרית מלאכי 052-4760460

    בתי כנסת מיוחדים

    לא הרחק משם, ממש מעבר לכביש בשכונת חב"ד, בתי כנסת מיוחדים של עולי בוכרה. רצפת שיש מיוחדת, היכל בית הכנסת מעוטר והרבה נשמה וסיפורים של בני העדה הזו שכל כולם נתינה. עוד  נגיע אליהם באוכל אצל תמרה במרכז המסחרי.

    קריית מלאכי השתנתה. המרכז המסחרי הולך ותופס שינוי. כבר עכשיו  פועלת במקום מזרקה לצד, כסאות וספסלים נוחים. גם החנויות המיתולוגיות הם סיפור יפה בפני עצמו.

     לצד אלו קמו  בתי אוכל מכל הסוגים.

    נתחיל המשהו איטלקי. הסיפור של פיצה אסתריקה מתחיל לפני 50 שנה במטבח של סבתא אסתר. כאן, בקריית מלאכי, סבתא שהיתה בעצם קונדיטורית, התחילה מורשת של אפייה ובישול, יצרה טעמים והמון זיכרונות.  הבן נסע לאיטליה, למד את סודות החיטה המיוחדת ( עשויה אגב מ-8 סוגים שונים) והביא הכל לארץ. כל אלה היו ההשראה לפיצה אסתריקה – ביסטרו איטלקי חלבי כשר למהדרין, שמציע תפריט מגוון במיוחד: פיצות תוצרת בית, פסטות צבעוניות בעבודת יד, פוקצ'ות, כריכים מלחם פרנה, סלטים מפנקים, מוקפצים ועוד. מומלץ לנסות את הרביולי (מילוי משגע של ארטישוק ירושלמי ושקדים).

    הכול מוכן פה במטבח מחומרי גלם טריים ואיכותיים.

    לצד החלבית הזו, שפתוחה משעות הבוקר המוקדמות, הלכנו בעקבות העדות.

    בפינת המרכז המסחרי ( שעה ראשונה חניה בחינם), קפה אופל. זה השם של הבת שלי אומר אילן מבעלי המקום אחותו רותי  מנהלת ביד רמה את המטבח. בכל יום שלישי היא מכינה לחמנית מזונות ואותה היא ממלאת בדג, גרגירי חומוס או תבשיל בשרי מרוקאי. בחמישי קוסקוס.  08-8505145.  טעים להפליא.

    דקה הליכה משם, בתוך ה.. כמובן. המרכז המסחרי אך מצידו השני, משתרך תור ארוך. השם מטעה . הפלפל של תמרה. הסוד  נמצא בפנים.  תמרה  שעלתה מבוכרה מכינה כאן במו ידיה את כל מטעמי המטבח הבוכרי. השפע וקבלת הפנים מרחיבות לב. תמצאו כאן את ה'בחש',  את המאנטי אורפילי , הרבה בצק  וכמון והמון אהבה.  052-4798039. כשרות מהדרין חב"ד.

    פינה נוספת מצידו השני של המתחם, מאסטר טוסט. קם לו בחור צעיר ונמרץ, רועי מויאל, שאך לפני שנתיים השתחרר מצה"ל כטבח בבסיס הסמוך ופתוח מטבח יוצא דופן. ראשית האסטיטיקה. מרשים ביותר. הכל נקי ומצוחצח.  הטוסטים שלו, עשויים היטב מבשר אנטריקוט או מילוי של סוגי נקניקים שונים.   טעים ביותר וחשוב לפרגן. רק 4  חודשים והוא עם הפנים קדימה. 08-6989088

    לצד אלו שיפודיות ואוכל תוניסאי משובח.

    סדנת תבליני הקריה.

    תבלינים מקוריים, פיצוחים קלויים וטבעיים, קטניות, מגוון מוצרים עשיר לקונדיטוריה ואפייה, רטבים וטעמים ממגוון מטבחים , אסייתי, איטלקי, הודי ועוד.שירות, טריות ואיכות ברמה הגבוהה ביותר.

    במקום ניתן לעשות סדנא מיוחדת לכל המשפחה מקום עם מגוון גדול ושירות טוב.  מרכיבים מיקס זרעים מיוחד, צוות אדיב ושירותי מאוד. המחירים נוחים והסחורה טובה. מומלץ בחום להגיע.

    הצטרפו אלי וצפו בפרק המלא:

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מעניין. מה הכתובת של העסקים?

    2. 5

      מה שלא יספרו לכם בכתבה: המדרכות בעיר (לא מדבר על הבנייה החדשה) הם על הפנים, עקומות לגמרי וקשה ללכת בהם, ויש בעיר בעיית ביוב קשה בהרבה מקומות. לצערי, העירייה אלופה בלהשקיע ביח"ץ ולא בדברים הבסיסיים של התושבים. אותי לא מעניין שיש ספסל נחמד ודשא בכניסה לעירייה, אני רוצה קודם כל עיר נקייה עם מדרכה נורמלית בסיסית

    3. 4

      בצלחות הכל יפה, הכיעור נמצא בחצרות וברחובות.. תעשו כתבה על האזור המסחרי היכן שבהביטוח הלאומי נמצא, תגיעו עם מסיכות אב"כ.מה עם המרכז המסחרי שבסמוך למבנה העירייה, חורבה צמודה לחורבה אחרת… בצלחות הכל נראה טוב, האשפה ברחובות… הכל אחיזת עיניים.

    4. 3

      לגמרי כל אחד ימצא את עצמו פה זה כמו שכונה אחת מיוחדת עם ים נוסטלגיה וכל הסוגים של האנשים העיר הכי טובה בארץ

    5. 2

      מה עם שכונת חבד המעטירה

    6. 1

      מי שלא מכיר את העיר לא יחשוב לרגע שזאת כתבה ממומנת.