בן גביר עתר לבג"ץ כנגד המפכ"ל: "החליט ללא סמכות חוקית"

    איתי גדסי No Comments on בן גביר עתר לבג"ץ כנגד המפכ"ל: "החליט ללא סמכות חוקית"
    איתמר בן גביר צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת המפכ"ל נגד חברי הכנסת: לאחר שאמש הודיע מפכ"ל המשטרה בהחלטה חסרת תקדים כי חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן, לא יוכלו לעלות להר הבית ולצעוד עם דגל ישראל משער שכם לכותל, בעקבות התרעה ביטחונית של השב"כ ממהומות, הגיש היום (חמישי) בן גביר עתירה לבית המשפט העליון.

    בעתירתו דורש בן גביר להוציא צו על תנאי המורה למשיבים לנמק מדוע החלטה בעניין הגבלת חסינות חברי כנסת בשל סכנה לביטחון המדינה לא תינתן על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון חלף החלטת המפכ"ל, וזאת על מנת למנוע מצב חוקתי חמור בו המפכ"ל, פקיד בכיר ככל שיהיה, מונע גישה למקום ציבורי מחברי כנסת, ולא מאפשר לחברי הכנסת לפעול לצורך פעילותם ולמלא כראוי את תפקידם.

    עוד נטען בעתירה, כי החלטת המפכ"ל לקתה בפגמים מנהליים חמורים ובהם היעדר סמכות, חריגה מסמכות ואי מתן זכות טיעון (שימוע).

    בן גביר מסר בתגובה: "החלטות על הגבלת תנועה מטעמים של ביטחון המדינה צריכות להינתן על ידי מי שמופקדים על ביטחון המדינה – ראש הממשלה ושר הביטחון – ולא על ידי מי שאחראי לסדר הציבורי. ההחלטה של המפכ"ל היא חסרת תקדים, כאשר בפעם הראשונה מחליט המפכ"ל על דעתו למנוע גישה מחברי כנסת בניגוד לחוק החסינות, ובהעדר סמכות חוקית לכך".

    בן גביר הוסיף: "מפכ"ל המשטרה בהחלטה חסרת תקדים פגע לא רק בי, אלא בדמוקרטיה הישראלית כולה. המדובר במפכ"ל שנכשל בהתמודדות עם המתפרעים בלוד, ברמלה, בעכו ובכבישי הנגב, ועכשיו פוגע בחופש התנועה של חבר כנסת ובריבונות ישראל בירושלים. אם יש איומים של בריונים להתנהג באלימות, על המשטרה לטפל באותם מתפרעים ולא להיכנע לאיומים. אם שבתאי לא מסוגל לטפל בהתפרעויות, עליו להניח את המפתחות".



    0 תגובות