בהשפעת הקורונה: הסטודנטים החרדים מעדיפים לימודים מקוונים

    ארי טננבוים No Comments on בהשפעת הקורונה: הסטודנטים החרדים מעדיפים לימודים מקוונים

    לצד גידול של עשרות אחוזים במספר הסטודנטים החרדים, נתונים חדשים שחושפת האוניברסיטה הפתוחה מגלים שלאחר שנת הקורונה השתנתה המגמה ומרבית הסטודנטים החרדים מעדיפים לימודים בפלטפורמה מקוונת במקום מפגשים פרונטליים | כל הפרטים

    צילום: יח"צ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השערות רבות נכתבו על ההשפעות האפשריות של הקורונה והעליה בשימוש בדיגיטל על הציבור החרדי, אך כעת נתונים רשמיים של האוניברסיטה הפתוחה מצביעים על השינוי המשמעותי. מנתוני הרישום ללימודים באוניברסיטה הפתוחה בזמן הקורונה עולה כי חלה עליה דרמטית של עשרות אחוזים בקרב הסטודנטים החרדים המבקשים להירשם ללימודים לתואר באוניברסיטה.

    מספר הסטודנטים החרדים הלומדים באוניברסיטה הפתוחה, נמצא במגמת עליה כבר מספר שנים וכיום היא מוסד הלימודים האקדמי המוביל בקרב סטודנטים מהציבור החרדי. הגידול במספר הסטודנטים החרדים בתקופת הקורונה, ניכר גם על רקע הגידול הקבוע. על פי הנתונים בתקופת הקורונה חל גידול של למעלה מ-30% במספר הסטודנטים החרדים, מכמות של 1800 סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי בשנת 2019 לכ-2500 בשנה"ל 2021.

    שיטת הלימודים הייחודית של האוניברסיטה הפתוחה שמאפשרת לימודים מקוונים, מהווה יתרון משמעותי עבור סטודנטים חרדים שמבקשים לרכוש תואר אקדמי תוך שמירה על אורח החיים החרדי. אופציית הלימודים המקוונים, שהפכה לאפשרות היחידה ללימודים בקורונה בשילוב העלייה המשמעותית בשימוש באינטרנט ואמצעי דיגיטל בציבור החרדי, חיזקו את מעמדה של האוניברסיטה הפתוחה כפתרון המועדף על חרדים הפונים ללימודים אקדמיים.

    השפעת צמיחת הדיגיטל, ניכרת גם מנתוני ההעדפות של אופן ההנחיה בקרב הסטודנטים החרדים. בעוד בשנת 2019 68% מהסטודנטים החרדים העדיפו ללמוד בכיתות פרונטליות המציעות הנחיה פנים אל פנים ורק כ-30% בחרו בהנחיה מקוונת, בשנת 2021 (נתוני סמסטר קיץ) המגמה התהפכה. 68% בחרו בהנחיה מקוונת.

    לדברי ד"ר מושיק לביא סמנכ"ל חדשנות באוניברסיטה הפתוחה: "תקופת הקורונה הדגישה שוב את היתרון הבלעדי של האוניברסיטה הפתוחה על פני מוסדות ההשכלה הגבוהה האחרים. צורת הלימודים הגמישה ויכולת ההתאמה האישית של שיטת הלימודים ומסלול הלימודים, מאפשרים לפונים רבים מהציבור החרדי לרכוש לראשונה תואר אקדמי. רק בשנה האחרונה, הצטרפו לאוניברסיטה מאות סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי שגילו את הפתרון האידיאלי שמשלב מוסד לימודים ברמה הכי גבוהה, לצד התאמה ושמירה על אורח חיים חרדי וסיוע ייחודי לסטודנטים חרדים המלווה אותם עד לסיום הלימודים. כעת גם נתוני הרישום וההעדפות הסטודנטים מצביעים על כך שהמענה הבלעדי שמציגה האו"פ, מעניק פתרון איכותי לסטודנט החרדי. נתוני ההעדפה של האוכלוסיה החרדית למעבר ללימודים מקוונים מבוססים בשלב זה על נתוני הרישום לסמסטר הקיץ הקרוב – הסמסטר הראשון שבו התאפשר רישום ללמידה פרונטלית או מקוונת לפי בחירת הסטודנט – כמו בתקופה שלפני הקורונה. יהיה מעניין לעקוב אחר המשך המגמה בסמסטרים הבאים, להערכתי היא צפויה אף להתחזק".

    נזכיר, כי הלימודים במוסדות האקדמיה הינם למי שקיבלו היתר מרבם.



    0 תגובות