תקנות הקורונה החדשות: הסברה לצד הגברת הבדיקות בבתי הספר

    צבי טסלר 1 Comment on תקנות הקורונה החדשות: הסברה לצד הגברת הבדיקות בבתי הספר

    שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני כי תלמידי החינוך הממלכתי מהגנים ומעלה למעט מעונות היום לא יוכלו לשוב ללימודים אחרי חגי תשרי בלי שעברו בדיקת קורונה מהירה | בנוסף אישרו השרים כי ההורים יחויבו לחתום על הצהרה המאשרת כי בצעו לילדיהם בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית כתנאי מחייב לאישור כניסתם לבתי הספר | במקביל, יוקם מטה הסברה למאבק בנגיף הקורונה

    בדיקת קורונה מהירה צילום: ביקורופא וקבוצת רימיפארם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החינוך בראשות ח"כ שרן השכל דנה בשעה זו בתקנות הקורונה המסדירות את הלימודים בצל מגבלות נגיף הקורונה. שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני כי תלמידי החינוך הממלכתי מהגנים ומעלה למעט מעונות היום לא יוכלו לשוב ללימודים אחרי חגי תשרי בלי שעברו בדיקת קורונה מהירה.

    בנוסף אישרו השרים כי, כדי למנוע הידבקות בבתי הספר, הורי התלמידים יחויבו לחתום על הצהרה המאשרת כי בצעו לילדיהם בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית כתנאי מחייב לאישור כניסתם לבתי הספר.

    יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הזהירה כי הסתדרות המורים תעתור לבג"צ אם יאושר בוועדת החינוך הסעיף שמטיל על אנשי ההוראה את האחריות לבודד תלמיד שלא הוצגה לגביו הצהרה חתומה המעידה על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מהירה.

    בן דויד אמרה: "המורים והגננות הם לא סלקטורים ולא פקחי קורונה, הם אנשי חינוך שיחסיהם בנויים על אמון מול ההורים, ועכשיו אומרים להם להפר את מערכת היחסים הזאת בצורה מאוד פוגענית. התפקיד שלהם הוא להכיל את כל התלמידים ועכשיו מבקשים מהם למנוע כניסה של תלמידים למוסד החינוך. מישהו פה השתגע".

    מזכ"לית הסתדרות המורים פנתה לחברי הכנסת וביקשה לא לאשר את התקנה: "מישהו לא יודע מה לעשות ומטיל את הכל על המנהלים, המורים והגננות במקום על נאמן קורונה. אם תאשרו – נעתור לבג"צ ונוציא צו מניעה נגד ההחלטה". עוד אמרה : "אתם סומכים על ההורים שיהיו מספיק אחראים , אבל יש הורים שאינם אחראים ולכן יש צורך בנאמן קורונה, חיצוני למערכת, שגם יבצע את הבדיקות".

    במקביל, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו היום על הקמת מטה הסברה ייעודי למאבק בנגיף הקורונה. בראש המטה יעמדו ברק הרשקוביץ, יועץ אסטרטגי, ושרון קרביצקי, יועצת תקשורת ולשעבר דוברת מגן ישראל. יועצת התקשורת גל רותם גולן תהיה דוברת המטה.

    מטה ההסברה יתכלל את כל תחומי הדוברות וההסברה בנושא הקורונה, לרבות מבצע החיסונים, ההנחיות לציבור והתכנית הממשלתית להורדת התחלואה. המטה יטמיע אסטרטגיית הסברה ממשלתית לאור עקרונות של שקיפות, בהירות ואמינות מקצועית, עם כלל משרדי הממשלה והגורמים המקצועיים הרלוונטיים.

    על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר אתמול אובחנו יותר משבעת אלפים נדבקים חדשים בנגיף ובבתי החולים מאושפזים 726 חולי קורונה במצב קשה.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות