הסוף לטלפונים הציבוריים? טלפונים חדשים לא יוצבו, חלקם אף יוסרו

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on הסוף לטלפונים הציבוריים? טלפונים חדשים לא יוצבו, חלקם אף יוסרו

    הסוף לטלפונים הציבוריים? ועדת הכלכלה אישרה: החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים חדשים ובזק תוכל להסיר טלפונים ציבוריים שתדירות השימוש בהם נמוכה

    טלפונים ציבוריים צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התקשורת לתקן את תקנות הבזק ולהסדיר את התפעול והתחזוקה של הטלפונים הציבוריים. התקנות קובעות כי החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים ציבוריים חדשים במרחב הציבורי, ומחייבות את בזק להסיר עמדות טלפונים ציבוריים שלא בשימוש ולתחזק עמדות בהן נעשה שימוש.

    לאחר האישור אמר ח"כ רון כץ, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר כי מדובר בצעד שהוא פועל יוצא של הקדמה ויאפשר הסרת מפגעים סביבתיים ברחבי הערים. עם זאת, הוא ציין כי "עם הקדמה חשוב שלא נשכח שיש מי שצריכים את הטלפונים הציבוריים", ולכן ביקש דיווח לוועדה על יישום התקנות.

    נוכח העובדה כי השימוש בטלפונים הציבוריים פחת מאוד בשנים האחרונות, ועל רקע בקשות מצד בזק ורשויות מקומיות להסירם מהמרחב הציבורי, ביקש משרד התקשורת לתקן את התקנות ולהסדיר את הנושא. ראש מחלקת ייעוץ משפטי במשרד התקשורת, ליאת בלום, הסבירה כי המשרד ביקש לייצר מנגנון אוטומטי, בהתאם לתדירות השימוש, שיאפשר לקבוע איזה טלפונים יישארו ויתוחזקו ואיזה טלפונים יוסרו.

    כאמור לפי התיקון שאושר, החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים חדשים ומתוך הטלפונים הקיימים תוכל בזק להסיר רק כאלה שאין עוד הצדקה להצבתם, בעוד שטלפונים שיש הצדקה להשארתם תחויב בזק לתחזקם.

    עד תום הרבעון הראשון של כל שנה תגיש בזק למשרד התקשורת דוח על השימוש בטלפונים הציבוריים. הטלפונים שבזק תחויב להסיר, על חשבונה ותוך 90 יום מהגשת הדוח, יהיו כאלה שבוצע בהם שימוש של פחות ממאה דקות בממוצע בחודש. טלפונים שבזק לא תהייה מחויבת להסיר היא תהייה מחויבת לתחזק. בנוסף, נקבע כי מנכ"לית משרד התקשורת תוכל להורות על הסרה או תפעול טלפונים בחריגה מהתקן, משיקולים של טובת הציבור ולאחר שנתנה לבזק זכות לטעון טענותיה.

    ח"כ כץ ביקש לדעת האם לא תהייה למשרד סמכות לחייב הצבת מכשירים חדשים, במקרה של בניית שכונות חדשות למשל. בלום השיבה כי תדירות השימוש בטלפונים הציבוריים מאוד נמוכה וההערכה היא שהם ייעלמו, למעט במקומות מאוד מסוימים כמו ליד בתי חולים או ישיבות. כאמור, על מנת לוודא שהאוכלוסיות המוחלשות לא יפגעו ביקש ח"כ כץ דיווח על יישום התקנות, בתום השנה הראשונה לכניסתן לתוקף.



    0 תגובות