סטארט-אפ ניישן: טכנולוגיה ישראלית מגנה על מיליונים בגאנה משיטפונות

    אבי יעקב No Comments on סטארט-אפ ניישן: טכנולוגיה ישראלית מגנה על מיליונים בגאנה משיטפונות

    פרויקט ישראלי במימון הבנק העולמי בהיקף של למעלה מ-200 מיליון דולר כולל חיזוי שיטפונות בגאנה שבצפון אפריקה | הטכנולוגיה הישראלית פועלת בתלת מימד ותחזה מראש אלו אזורים יוצפו באירועי גשם חריגים ולהתריע בפני התושבים מבעוד מועד | בנוסף היא משמשת לתכנון מערכת סכרים והגנה מגאות נהרות לצמצום סיכוני השיטפונות

    צילום: אופק צילומי אוויר צילום: צילום אופק צילומי אויר GEOX
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טכנולוגית מיפוי וניתוח בתלת מימד שפיתחה חברת גאוקס משמשת בפרויקט רחב במימון הבנק העולמי להגנה על תושבי גאנה שבמערב אפריקה, מפני נזקי שיטפונות. הטכנולוגיה הישראלית מבצעת מיפוי מדויק של תוואי השטח, הגובה והמבנים ובעזרתה ניתן להעריך מראש אלו אזורים יוצפו באירועי גשם חריגים ולהתריע בפני התושבים מבעוד מועד, בנוסף היא משמשת לתכנון מערכת סכרים והגנה מגאות נהרות לצמצום סיכוני השיטפונות.

    גאנה היא מדינה מישורית בחלקה הגדול שנמצאת מעט צפונית לקו המשווה ולכן האקלים בה הוא טרופי עם כמות משקעים של 1500-2000 מ"מ בשנה, פי שלוש מאשר בישראל. הפרויקט שמוביל הבנק העולמי, בהיקף של 200 מיליון דולר, מבוצע באגן הניקוז של נהר Odaw שסביבו מתגוררים כארבעה מיליון תושבים, אשר סבלו מנזקים אדירים לאדם ולרכוש בעקבות הצפות חוזרות. חלק גדול מהתושבים מתגוררים בבתים נמוכים צמודים לקרקע ופרוסים בנקודות ישוב רבות קטנות, חלקן עם עשרות משפחות בלבד ולכן יש חשיבות עליונה בשעת חירום לטפל במהירות במי שצפויים להיפגע.

    המיפוי המדויק של החברה מבוסס על צילומים וסריקות לידר של אופק צילומי אוויר, המעובדים ומנותחים באמצעות בינה מלאכותית, באופן המאפשר לחזות באופן ספציפי לגבי כל מבנה אם המים צפויים להגיע אליו, עד לאיזה גובה ובהתאם נמסרות אזהרות לתושבים. במקביל הוא מסייע בתכנון אופטימלי של ההשקעות בתשתיות ובמערכות ההגנה, על ידי בחינת תרחישים ומודלים של מערכות גשם וגלישות בוץ שונות והשפעתן. השיתוף פעולה בין גאוקס והבנק העולמי בגאנה נוצר לאחר פרויקט קודם של החברה  במדינת האי סאו טומה שבאוקיינוס האטלנטי סמוך לאפריקה.



    0 תגובות