"פדה בשלום": ניגון חג הגאולה

    שמחה סינגר No Comments on "פדה בשלום": ניגון חג הגאולה

    לקראת יום גאולת האדמו"ר הזקן של חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא מהכלא הרוסי יוצא הפסנתרן והמוסיקאי אחיה כהן אלורו | הניגון השלשה-עשר בסדרה – "פדה בשלום" אותו קרא האדמו"ר בשעה שבאו להודיע לו על גאולתו | צפו

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחיה כהן אלורו נחשב לאחד המוסיקאים המסקרנים בשנים האחרונות שצמח מתוך הצבור החרדי. המוסיקה של אחיה מנוגנת כפס קול של הבמאי ספייק לי באחד מסרטיו "פדה בשלום": האחרונים. היכרותו עם הבמאי נוצרה במפגש של מלחינים יוצאי דופן מכל העולם אליה אחיה נשלח מטעם האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. כפסנתרן אחיה מלווה אמנים בולטים בארץ ובעולם נמצאים; עמיר בניון, אברהם פריד, ואחרים. אחיה מעבד ומנהל מוסיקלי של פרוייקטים בולטים.

    הניגון השלשה-עשר בסדרה – "פדה בשלום" בשעה שבאו להודיע לאדמו"ר הזקן על גאולתו, אחז במילים פדה בשלום נפשי שבפסוק י"ט בפרק נ"ה בתהלים. חסידים הלחינו שיר על קטע זה בתהלים אותו הם שרים בי"ט כסלו. יש אומרים שהשיר הולחן על ידי חסידי האדמו"ר האמצעי, ויש אומרים שהוא הולחן מאוחר יותר. תחילת הניגון הוא בתנועה רגועה בשירת הודיה לקדוש ברוך על הנס, כשלבסוף במילים "ואני אבטח בך" עולה השיר לתנועה של שמחה גדולה עד לריקוד ממש.

    כמו כן שרים אותו ביום גאולת אדמו"ר הריי"צ יום י"ב תמוז, וכמו כן ביום י' כסלו בו יצא האדמו"ר האמצעי ממאסרו, ועל פי ביאורו של הרבי שרים שיר זה כי ידוע שבעת צרה אומרים הרביים תהלים על פי ימות השבוע ולא רק על פי ימות החודש, ולכן בי"ט כסלו תקנ"ט, וכמו כן בי"ב תמוז תרפ"ז, שניהם חלו ביום שלישי בשבוע, ולכן נמצא שאמרו מזמור נ"ה ביום שחרור ממאסרם, וכמו כן ביום י' כסלו שביום זה אומרים את פרק נ"ה על פי הסדר המחולק לימות
    החודש.

    מאחורי אחיה עומדים מספר רב של פרוייקטים ושיתופי-פעולה. 'פרשנות למוסיקה יהודית', ביצוע לייב בפסנתר של ניגונים ידועים באינטרפטציה אישית. ניגוני הרב יצחק גינזבורג בלייב, מופע ב'פסטיבל הפסנתר' עם הזמר והיוצר יונתן דרור, מופע ב'פסטיבל האור' ועוד כהנה וכהנה. כמו כן אחיה מלמד בטובי המסגרות בארץ. ב-'אקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים' וכן בבית הספר הגבוה למשחק – 'ניסן נתיב'.

    קרדיטים: ציור האדמו"ר הזקן בקליפ: יעקב אברג'יל. עריכה: אוריאל בן יצחק ואחיה כהן. מיקס: בנציון חדאד. צילום, עיבוד ופסנתר: אחיה אשר ודבורה לאה כהן אלורו.



    0 תגובות