הנשיא מכריז על מדיניות החנינות: באילו מקרים יתחשב והיכן יחמיר

    איתי גדסי No Comments on הנשיא מכריז על מדיניות החנינות: באילו מקרים יתחשב והיכן יחמיר

    מתוך כוונה להגברת השקיפות, הודיע הנשיא כי אחת לשנה הוא יפרסם את מדיניות הנשיא בתחום סמכות החנינה ואת נתונים המספריים של כלל בקשות החנינה וההחלטות בהן וכן את המאפיינים העיקריים להחלטות על מתן חנינה.

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    19:02
    24.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ליל הסדר – הדרך לעורר רגשות בכל ילד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג מכריז על עיצוב מדיניות חדשה בנושא הענקת חנינות נשיאותיות לעבריינים פליליים. מתוך כוונה להגברת השקיפות, הודיע הנשיא כי אחת לשנה הוא יפרסם את מדיניות הנשיא בתחום סמכות החנינה ואת נתונים המספריים של כלל בקשות החנינה וההחלטות בהן וכן את המאפיינים העיקריים להחלטות על מתן חנינה.

    הנשיא פרסם כאמור את מדיניותו הכללית, והצהיר כי ינקוט מדיניות מחמירה כלפי בקשות החנינה של עברייני אלימות במשפחה ובקשות עברייני תנועה להקלה בעונשי פסילת רישיון נהיגה.

    עם זאת, הנשיא הצהיר כי הוא יתן משקל משמעותי להליכי שיקום, בייחוד בקרב קטינים ובגירים – צעירים. כמו כן, הודיע הנשיא כי יתן משקל משמעותי לנסיבות רפואיות, אישיות ומשפחתיות יוצאות דופן ולשינוי נסיבות משמעותי לאחר מתן גזר הדין.

    מנגד, ינקוט הנשיא מדיניות מקילה בעונשי קנסות עבור בעלי חובות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע משבר הקורונה ומתקשים לשלם את חובם וכן ינקוט מדיניות מקילה במחיקת מרשם פלילי לחיילים ומשרתי שירות לאומי שנדונו בפלילים טרם שירותם.

    עוד ברשימת הנושאים בהם תהיה מדיניות מקלה: מחיקת מרשם פלילי ליוצאי אתיופיה שנשפטו בעבר בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי ולא הוטל עליהם עונש מאסר בפועל (על רקע דו"ח הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה 2016, ודו"ח מבקר המדינה העוסק בהתנהלות גורמי האכיפה אל מול יוצאי אתיופיה, 2021)

    מדיניות מקילה במחיקת מרשם פלילי, ברוח הוראות חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, תשע"ט- 2019 (שקיצר משמעותית את תקופות ההתיישנות והמחיקה של המרשם) שעבר בכנסת בינואר 2019 וכניסתו לתוקף נדחתה ליולי 2022



    0 תגובות