עו"ד אושרת לוי: "האוזניים לא יכולים לשמוע רפורמים ויהדות יחד"

    אסתי פלד No Comments on עו"ד אושרת לוי: "האוזניים לא יכולים לשמוע רפורמים ויהדות יחד"

    עו"ד אושרת לוי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" נלחמת בהינדוס התודעה של הרפורמים כי כביכול מדובר בעוד זרם ביהדות, ונאבקת למנוע כאדם חילוני מסורתי את את הרצון של הרפורמים להיכנס לימודי יהדות בבי"ס וקידום הדת הרפורמית בישראל

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד אושרת לוי המייצגת קבוצה של הורים וקבוצת עו"ד דתיים, שהשתתפה בוועדה היום (שני) בכנסת והבהירה כי הרפורמים אינם כלל יושבים על משבצת של יהדות בשיעורי בית הספר, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" הסבירה, "לפי חוק חינוך ממלכתי, יש חובה ללמד את המסורת היהודית, את היהדות את הקשר את מורשת ישראל. נקודה. לצד זה יש סעיף נוסף שיש ללמד להכיר דתות אחרות. כרגע יש פסיקה בבג"ץ שאומרת למשרד החינוך שהחינוך הפלורליסטי שבג"ץ אמר והעוגה לא מחולקת ואין פיקוח יותר למשקל הפלורליסטי ביהדות".

    עוד הוסיפה עו"ד לוי, "אני רציתי לומר בוועדה כי הרפורמים לא סתם קוראים לעצמם יהדות פלורליסטית, שאין להם קשר בכלל ליהדות. הם לא יושבים במשבצת שנקראת "יהדות" הדגש הוא על יהדות. הרפורמים בכלל אין להם שיח במשבצת הזאת".

    על ניסיון לסתימת פיות בוועדה מצד הרפורמי וח"כ רוזין ממרצ אמרה עו"ד לוי, "איך שאמרתי ששלושת אלפים שנה היהדות בכלל לא הכירה בהם, יש ח"כ קריב שאין לי מושג בכלל איך קוראים לו רב, וח"כ רוזין ממרצ נפתחה שם מהומה שלקח דקות ארוכות להרגיע אותם כי האמת לא נעימה".

    לוי תקפה את הינדוס התודעה שנעשה לחילונים מצד הרפורמים, "אני לא יכולה לשמוע את המילה יהדות ורפורמים ביחד, אם היה נלקח מהם את המשבצת של יהדות, הם יכולים להיות תחת משבצת של דתות או כתות אחרות".



    0 תגובות