בלי לצאת מהארץ: "בואי הרוח"; מסע זיכרון השואה

    ישראל נח חסידים No Comments on בלי לצאת מהארץ: "בואי הרוח"; מסע זיכרון השואה

    לא חייבים לטוס לפולין בשביל מסע לזיכרון השואה | מיזם חדש בשם: "בואי הרוח" מסע בן שלשה ימים כאן בארץ המתמקד בלהתבונן על סיפור הקימה מן האפר של יחידים ושל קהילות, ולעורר אותן למצוא את מקומן ואת שליחותן כחלק מן העם היהודי בתהליך בניית עולם התורה בארץ

    צילום: Nati Shohat/FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוזמה חינוכית חדשה בסמינר דרכי שרה: 'בואי הרוח'- מסע של התמודדות, זהות ושליחות להנחלת זכרון השואה ולהעברתו מדור לדור. בדרך כלל מסעות הנוער לפולין, כחלק מתהליך הנחלת זיכרון השואה לתלמידים, מתאפיינים בחיזוק הזיקה להיסטוריה של עמנו, ובחשיפה למושגים הקשורים לשואה, תוך היכרות עם עולם יהודי שאיננו עוד. הם מפגישים את התלמידים עם חוויות מטלטלות הקשורות בזהות יהודית. לעתים הם אף מטילים על התלמידים עומס רגשי רב, המעורר תכופות דיון ציבורי אודות מידת התאמתם לכלל התלמידים.

    במרכזם של המסעות לפולין ושל העיסוק בנושא השואה עומדים הסבל, ההשמדה, הרעב, ואובדן צלם אנוש. אלו אכן מושגים שמהווים חלק בלתי נפרד מהנחלת זיכרון השואה. עם זאת, ברור שמושגים אלו, העומדים ברקע הסיפור ההיסטורי של עמנו, אינם מהווים גרעין מרכזי או מטרת-על בהנחלת זיכרון השואה. אם כן עלינו להתבונן, מהי אפוא המטרה המשמעותית שצריכה לעמוד לנגד עינינו בתהליך הנחלת זיכרון השואה לתלמידים וכיצד ניתן להעביר את סיפור השואה באופן ערכי ומדויק שתהיה לו השפעה ארוכת טווח.

    בבקשה לתת מענה לנושא סמינר 'דרכי שרה' יוצא ביוזמה חדשה מסוגה במחוז החרדי: מסע 'בואי הרוח'- מסע ייחודי בן שלושה ימים בארץ, שכולו חוויית התבוננות, הפנמה והעצמה, מחורבן הקהילות בתקופת השואה, ועד לבניין עולם התורה בארץ בימינו. מסע 'בואי הרוח' אינו בנוי מן הרכיבים הקיימים במסעות לפולין. זהו מסע שכולו התבוננות ובירור פנימי, של לימוד מעוז הרוח של היחיד והקהילה בתקופת השואה, ממאמצי העלייה לארץ, ומתהליך הקמתו מחדש של עולם התורה. במהלך המסע התלמידות יחוו את המאבק לחיים תורניים אמוניים וערכיים בתקופת השואה ולאחריה.

     



    0 תגובות