חוק החד-פעמי: גני ילדים יקבלו תקציב מיוחד למדיחי כלים

    אבי יעקב No Comments on חוק החד-פעמי: גני ילדים יקבלו תקציב מיוחד למדיחי כלים

    המשרד להגנת הסביבה מרחיב את מהלכי הגמילה מהכלים החד פעמיים בגני הילדים ומעביר תקציב של 12 מיליון שקל לרשויות שיעמדו בקריטריונים | התקציב מיועד לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים, והמהלך יוביל לחיסכון של 77 מיליון פריטי פלסטיק חדפעמי בשנה

    צילום: נתי שוחט\פלאש90
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות כוונת הממשלה לצמצם את השימוש בכלים חד פעמיים, המשרד להגנת הסביבה העביר במסגרת סבב ראשון, התחייבות לתמיכה בהיקף של כ-12 מיליון שקל ל-101 רשויות מקומיות בישראל עבור רכישת מדיחי כלים בגני ילדים והסברה בנושא. המשרד ממשיך בבדיקת כל שאר ההגשות במסגרת התמיכה, בהן רשויות גדולות כמו חיפה, תל אביב, ראשון לציון ועוד, וככל שתימצא עמידה בתנאי הסף של הקול הקורא, תועבר התמיכה לרשויות בסבב הנוסף.

    סבב התמיכה הנוכחית יביא להפסקת נורמת השימוש בכלים חד פעמיים בכ-3,600 גני ילדים, המהווים כ-20% מגני הילדים בישראל על פי נתוני מנהל כלכלה במשרד החינוך. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד-פעמיים כל אחד בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב-פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של 77 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע בכל שנה. הרשויות המקומיות מתחייבות לוודא שימוש במדיח בגנים באופן שוטף וכן מתחייבות לספק כלים רב-פעמיים לגנים.

    הסכום שהוקצה לתמיכה הוא תקציב של עד 45 מיליון שקל. במסגרת התמיכה, יצר המשרד להגנת הסביבה מנגנון תקציבי שיאפשר לרשויות שיוותר להן תקציב לכך, לרכוש גם כלים רב-פעמיים איכותיים יותר, כפות הגשה ואף קערות למרכז השולחן,  ובכך לחסוך פסולת פלסטיק מיותרת. המהלך צפוי לפתח גם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו.

     



    0 תגובות