האלוף במיל' עמוס ידלין: "השאלה לגבי סבב נוסף היא רק מתי"

    מהדורת הבוקר No Comments on האלוף במיל' עמוס ידלין: "השאלה לגבי סבב נוסף היא רק מתי"

    "החמאס מאותת שהוא לא מרוצה אך כרגע לא מעוניין בעוד סבב", אומר האלוף במיל' עמוס ידלין בשיחה עם 'קול חי'. "גם לצה"ל תמיד יש דילמה בין חיזוק ההרתעה לחוסר הרצון להיגרר לסבב נוסף, הפעם פתרו את זה בתקיפת מתקן לייצור רקטות בניגוד לתקיפת חולות ומבנים ריקים בעבר"

    האלוף במיל' עמוס ידלין צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    האלוף במיל עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס לירי הרקטה לעבר תל אביב: "החמאס או הג'יהאד ירו – אבל זה כמובן לא בא מהברקים. הרקטות שלהם מכוונות לתל אביב. קיבלנו את התירוץ הזה פעם שעברה לפני שנתיים. אני חושב שהיום ברור שזו המצאה. זה איתות של החמאס שהוא לא מרוצה אבל מצד שני לא רוצה את כל העוצמה של צה"ל על הראש ולכן הוא רק מאותת".

    ידלין הסביר: "החמאס לא מרוצה משלושה דברים: 1. שאין הסדרה – הוא היה רוצה שהרצועה תיפתח. תשוקם ושהכלכלה העזתית תפרח – אבל הוא לא מוכן לשלם על זה את המחיר שישראל מבקשת, את השבויים והנעדרים ואת העובדה של נפתח את הרצועה להתעצמות ולכן המשא ומתן תקוע והוא מאותת".

    "דבר שני, הוא רוצה למנף את הביקור של אבו מאזן בתוך העימות בפוליטיקה הפלסטינית. הוא אומר 'בזמן שבאו מאזן מבקר בראש העין, הרקטות שלנו מבקרות בתל אביב'", מוסיף ידלין.

    "דבר שלישי, אני חושב שמי שירה בסוף זה הג'יאהד – להם יש אסיר ששובת רעב כבר 147 ימים, הישאם אבו הוואש – שהולך כנראה למות. הם מזהירים שהם יחשיבו את זה כאילו הרגנו אותו".

    הוא ניתח את איומי ארגוני הטרור העזתים: "אני תמיד לוקח את האיומים שלהם ומוריד אותם בסדר גודל. הם אלופים באיומים אבל הרבה פחות רוצים לבצע אותם. יש איזו שהיא הסתברות שתהיה תגובה. לא מה שהם מאיימים ש'יפלו עלינו השמים'. על מי שיפלו השמים זה עליהם והם יודעים את זה טוב, אבל אין ספק שעזה מתחממת".

    "לצה"ל יש תמיד את הדילמה בין לחזק את ההרתעה בתגובה קשה לבין ההבנה שאם היא תהיה קשה מידי, אנחנו בעוד סיבבו שאנחנו לא מעוניינים בו ולכן ממשלות העבר היו תוקפות חולות ומבנים ריקים. הפעם עשו תקיפה קצת יותר משמעותית ופגעו בהתעצמות של החמאס. במתקן לייצור רקטות ובזה הוא פתר את הדילמה".

    הוא נשאל האם רע"מ תוכל לעצור את הממשלה מלצאת למבצע: "אם אין ברירה, אני מעריך שרע"מ לא תוכל לסנדל. אבל כיון שבמילא יש דילמה…"

    עוד אמר: "מתישהו אחד הצדדים יעשה את השגיאה ונגיע לעוד סבב, זה ברור לגמרי השאלה רק מתי. זה לא אינטרס להגיע לשם עכשיו, אבל במידה וניגרר לעוד סבב צריך לייצר תכנית שתפתיע את החמאס. מזמן לא יזמנו הפתעה, תחבולה כלשהי".

    הוא הסביר מדוע ישראל לא פותרת את הבעיה מהשורש: "1. עזה היא חזית מספר 4 בחשיבות מבחינת ישראל. 2. כיבוש עזה הוא לא אינטרס ישראלי כי מחירו גבוה ואנחנו גם לא רוצים לצרף שני מיליון פלסטינים לאחריות ישראל ולכן צריך תכנית שלא כובשת את עזה אבל גם לא נותנת חסינות לחמאס. עוד נגיע לשם, אבל זה לא אינטרס להגיע לשם מוקדם מידי".



    0 תגובות