החוק נחשף: השר כהנא הגיש את תזכיר חוק הגיור

    אבי רבינא 1 Comment on החוק נחשף: השר כהנא הגיש את תזכיר חוק הגיור

    השר לשירותי דת מתן כהנא הגיש את תזכיר חוק הגיור הממשלתי המנוגד לדעתם של גדולי ישראל והרבנות הראשית | לראשונה רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:02
    18.04.24
    איתי גדסי No Comments on דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיור הממשלתי המנוגד לדעתם של כלל גדולי ישראל והרבנות הראשית, יוצא היום לדרך, ולאחר חודשים ארוכים של עבודה מאומצת הגיש היום השר לשירותי דת מתן כהנא את תזכיר חוק הגיור הממשלתי. תזכיר החוק יופץ להערות הציבור ויעלה לאישור הממשלה בעוד שלושה שבועות.

    עיקרי החוק הם, שמערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק, ולראשונה רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון ופיקוח, ויוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית תהיה סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

    השר לשרותי דת מתן כהנא אמר עם הגשת החוק: "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי הלכה אינם יהודים. הם חלק מאתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'. עצימת עיניים והתעלמות ממצב זה פוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל וגורמת להתבוללות. תזכיר החוק שהגשתי היום, וצעדים נוספים שנקדם יביאו בעז"ה בשנים הקרובות לעלייה משמעותית במספר המבקשים להתגייר בכל שנה" כך כהנא.

    יש לציין שגדולי ישראל מכל העדות והחוגים, והרב הראשי לישראל, יצאו חוצץ נגד החוק של השר כהנא, והם סבורים שהחוק הזה יהווה פגיעה חמורה בכרם בית ישראל, והשלכותיו עלולות לייצר בעיות הלכתיות חמורות בנושאי קדושת עם ישראל, והם קוראים לשר כהנא לחזור בו מכוונותיו שאחריתם יובילו לבכייה לדורות.

    כחלק מהשינויים שמוביל השר כהנא בעניין הגיור הוא הדיח את הרב ולר מראשות מערך הגיור ומינה במקומו את ראש בתי ההוראה של צוהר בניהו ברונר, ובצעד חריג נשיא בית הדין הרבני הגדול הרה"ג ר' דוד לאו שלח לנציב המדינה בקשה לנצל את סמכותו וליטול את אחריות הגיור על כתפיו, ובכך שיבש את מינוי של כהנא.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חסדי שמים שלרב לאו היתה אפשרות לפעול בעניין!