בשורה משמחת: הוסמכו מפקחי עירוב באזור הדרום

    נתי קאליש No Comments on בשורה משמחת: הוסמכו מפקחי עירוב באזור הדרום

    בעקבות מחסור בבודקי עירוב מומחים בדרום, אברכי כולל "קול יעקב" בקרית גת למדו ונבחנו על הלכות עירובין בדגש על יידע הלכתי מעשי פרקטי על מנת להשגיח על העירוב באזור הדרום | הגאון רבי משה אנגלרד שלימד את האברכים אמר בטקס חלוקת התעודות: "אנשים רבים ששומרים תורה ומצוות לא יודעים את כללי ההלכה ומטלטלים גם במקום בו אין עירוב או שהעירוב אינו תקין"

    צילום: באדיבות מוקד העירוב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה חדשה לציבור המסורתי והדתי ביישובי הדרום, בשנים האחרונות רבים מבקשים לתקן במקום מושבם את העירוב שיהיה כדת וכהלכה, אך אין בנמצא מורה הוראה הבקי בכשרות העירוב, שבנוסף יכתת את רגליו בשדות המושבים בבדיקת כל חוט ועמוד. עד עתה היו מקומות ישוב שבודקי העירוב לא הונחו כפי כללי ההלכה, אך כעת הוסמכו מורי הוראה מיוחדים לדרום הארץ.

    בעקבות המחסור בבודקים מומחים, ובמורי הוראה מיוחדים להלכות עירובין, התקיימה סידרת שיעורים מקיפה בכולל "קול יעקב" בראשותו של הגאון רבי יעקב נסיר שליט"א בעיר קריית גת, במסגרת זו למדו הלכות עירובין הלכה למעשה, עם הכשרה מקצועית, תוך הדגשה על הלימוד הפרטי מעשי בנוסף ללימוד העיוני. הלימוד התקיים בשילוב סדרת שיעורים מקיפה שנערכה במשך כחצי שנה ונמסרה על ידי הגאון רבי משה אנגלרד שליט"א מייסד ארגון "מוקד העירוב בארץ הקדש", ובנוסף לשיעורים קיים עם המפקחים סיורי שטח פרקטי ומעשי, בכדי לעמוד על אתגרים ובעיות העולות מהשטח באזור הדרום, שמורכב הלכתית בגלל השטחים הפתוחים, השילוב בן מקומות יישוב לשדה ובקעה, צורות הפתח בשטחים גדולים, תל המתלקט, גדרות ושערי יישובים.

    לאחר שהאברכים עברו בסיום המחזור מבחן בכתב מסכם ומקיף את כל הלכות עירובין בהצלחה רבה, התקיים לכבודה של תורה טקס הענקת התעודות לכלל האברכים שמעתה ראויים לשמש בודקי ובוני עירובים מומחים. במעמד הענקת תעודות הסמכה אמר הגר"מ אנגלרד שליט"א: "כי כיום הלכות עירובין הם בבחינת מת מצווה, אנשים רבים ששומרים תורה ומצוות לא יודעים את כללי ההלכה ומטלטלים גם במקום בו אין עירוב או שהעירוב אינו תקין ואיננו עומד בהנחיות ההלכתיות של הפוסקים, לכן הלימוד בהלכות אלו מוסיף יידע רב ומציל את הרבים מפני מכשול, בפרט שיוצאים למקומות נופש שאין פיקוח הדוק על תוואי העירוב" אמר הרב אנגלרד.

    ראש הכולל הגאון רבי יעקב נסיר שליט"א עמד על דברי הראשונים האומרים כי מלאכת הוצאה היא 'מלאכה גרועה', משום שבמלאכה זו לא נעשית יצירה או שינוי כלשהו בחפץ כמו בשאר מלאכות, אלא רק העברה ממקום למקום, ולכן לא נראה לאנשים כמלאכה, אך ניתן להוסיף ולפרש כי כאשר היו מציעים לאדם ללמוד יחד עמו עירובין, הוא היה דוחה את ההצעה, משום שזה לימוד קשה ולא נוגע כל כך, עד כדי כך שנקרא גרוע, אך כעת בזכות שהאברכים כאן מספרים לחבריהם מההלכות שלמדו, ומסתכלים על העירוב בעיר ובשכונה, זה גורם גם לאחרים לרצות לדעת. לסיום ברך ראש הכולל את האברכים ואת מגיד השיעור הגר"מ אנגלרד שליט"א שיזכו להוסיף להגדיל תורה ולהאדירה, בזיכוי הרבים והנחלת הלכות עירובין לכלל הציבור.

    יש לציין, שאחד האברכים שלמד הלכות אלו בדק את העירוב במושב זרחיה ותקן בו כמה תיקונים חשובים, יחד עם רב היישוב, מה שמראה כי הלימוד הוא על מנת לעשות ובכדי להוציא את הלימוד מן הכח אל הפועל.



    0 תגובות