כתב גלובס: "הצדדים לא כל כך קרובים לחתימה, המו"מ נמשך"

    מהדורת הבוקר No Comments on כתב גלובס: "הצדדים לא כל כך קרובים לחתימה, המו"מ נמשך"

    העיתונאי אבישי גרינצייג אומר בריאיון ל'קול חי' כי בפגישה אתמול בין נתניהו ומשפחתו לעורכי דינו הוכרע שהמשא ומתן להסדר טיעון ימשך, אך עם זאת הצדדים לא כל כך קרובים לחתימה "אם נתניהו לא רוצה שבית המשפט יחמיר יותר מהפרקליטות הוא צריך לחתוך גם בעובדות כתב האישום"

    צילום: פלאש90
    18:44
    18.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on החזנים ביצעו את יצירתו של רוזנבלט: "שמור שארית ישראל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב המשפט של 'גלובס', אבישי גרינצייג שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המשא ומתן בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לפרקליטות על הסדר טיעון. "אתמול הוכרע מבחינת נתניהו שמתקדמים הלאה, עם זאת שום דבר עוד לא סגור ולא קרוב לכך", מבהיר גרינצייג. "המצב לא כזה קרוב לחתימה כמו שחושבים".

    הוא נשאל האם הדחיפות היא בשל סיום תפקידו של היועמ"ש מנדלבליט בסוף החודש: "הגורם שמעורב במשא ומתן זה גם כך פרקליט המדינה איסמן והוא גם יהיה ממלא מקום היועמ"ש עד למינוי יועמ"ש קבוע".

    גרינצייג הסביר על התהליך: "יש לא מעט דברים שצריך לעשות לפני שמגיעים להסדר. להסדר יש שני מרכיבים: באיזה סעיף עבירה הוא יודה ומה יהיה העונש שייגזר מכך, והמרכיב השני הוא באילו עובדות כתב האישום הוא מודה".

    "אני לא חושב שכל הסיפור הוא הקלון", הבהיר גרינצייג. "מבחינת הפרקליטות אין סיכוי שנתניהו יצא בלי כלום ורק עם קלון. כולנו מדברים כל הזמן על נתניהו אבל יש פה שאלה מול אנשים אחרים שהורשעו בהפרת אמונים ונשלחו לתקופות מאסר בפועל. צריך מדיניות אכיפה שוויונית".

    עוד הוסיף גרינצייג, כי "בית המשפט לא כפוף להסכם בין הצדדים, הוא יכול לומר אתם הסכמתם על (למשל) שלושה חודשי עבודות שירות ולגזור עונש חמור יותר". עם זאת, הוא הדגיש "נדיר שבית המשפט מתערב בהסדר טיעון".

    "אם נתניהו לא רוצה שבית המשפט יחמיר יותר מהפרקליטות הוא צריך לחתוך גם בעובדות כתב האישום. לכן זה מהותי מה ייכתב בכת האישום המתוקן. כאמור מאוד נדיר שבית משפט מתערב בהסדר טיעון, אך יש מקרים יוצאי דופן".

    גרינצייג נשאל על ההשפעה האפשרית של כניסתו של יועמ"ש חדש לתפקיד, על המגעים להסדר טיעון: "ברגע שנכנס יועץ משפטי חדש יקח לו זמן ללמוד את העניין ויכול להיות שהוא בכלל יבוא עם גישה אחרת של 'בוא ניתן לבית המשפט לומר את דברו'. אם רז נזרי, שהוא המועמד הפחות מוביל, ימונה אז המצב של נתניהו יהיה יותר טוב כי נזרי מלכתחילה לא האמין בתיק 2000 וחשב שצריך להוריד את סעיף השוחד בתיק 4000 אבל אם גלי בהרב מיארה תבחר לא ניתן לדעת".

    לסיום, הוא נשאל היכן עומד התיק בעניינו של ליצמן: "עד ממש לאחרונה מנדלבליט נטה לסגור את התיק, בניגוד לעמדת הפרקליטות. ממש בימים הקרובים יכול להיות שתהיה תנודה ונראה כתב אישום בשתי הפרשות".



    0 תגובות