דו"ח: כ-30% ממקרי האנטישמיות ברחבי העולם – בארה"ב

    אבי יעקב No Comments on דו"ח: כ-30% ממקרי האנטישמיות ברחבי העולם – בארה"ב

    לפי ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית, ניו יורק מובילה במספר מקרי האנטישמיות ב-2021. "האיומים נגד בתי כנסת ומוסדות יהודיים נמצאים בשיא"

    10:06
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ סוכות מבטיח: "לא נפר את הברית עם החרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח של ההסתדרות הציונית העולמית ושל הסוכנות היהודית חושף שכ-30 אחוזים ממספר האירועים האנטישמיים שהתרחשו ברחבי העולם בשנת 2021 היו בשטחה של ארה"ב. כך מתפרסם הבוקר ב"ישראל היום".

    נתוני הדו"ח, שפורסמו לקראת היום הבינלאומי למאבק באנטישמיות ויום השואה הבינלאומי, מעניינים במיוחד על רקע האירוע בשבת האחרונה בבית הכנסת "בית ישראל" בטקסס. לפי הנתונים, ארה"ב – השנייה ב"הובלה" במספר האירועים האנטישמיים ב־2021 לאחר יבשת אירופה.

    מהדו"ח עולה, כאמור, כי כ־30% מכלל אירועי האנטישמיות המדווחים בעולם מתרחשים בשטח ארה"ב, ומוסיפים כי למרות אירוע התקיפה החמור שאירע בבית הכנסת בטקסס, מדינת טקסס נמצאת "רק" במקום השישי בקרב מדינות ארה"ב. לפניה ממוקמות פנסילבניה, מסצ'וסטס, פלורידה, קליפורניה, והמובילה במספר מקרי האנטישמיות בארה"ב – ניו יורק.

    מניטור האירועים שנערך במחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית, עולה כי בארה"ב התרחשו יותר אירועי אלימות פיזית מאשר אלימות מילולית, זאת לעומת הפילוח הכללי, שלפיו רוב האירועים האנטישמיים בעולם התבטאו השנה באירועי השחתה ובאירועי תעמולה, ופחות מכך באלימות מילולית ופיזית.

    הדו"ח, המאגד את כלל הנתונים הנוגעים לאנטישמיות שהוציאו ארגונים ומוסדות בעולם ב־2021, מראה שאת העלייה באנטישמיות בארה"ב אפשר לראות גם בקמפוסים האקדמיים. כמו כן, בחודש מאי, בזמן מבצע שומר החומות, נראתה עלייה דרמטית במספר האירועים האנטישמיים. זאת, בהתאם למגמה כלל־עולמית שעליה מרחיב הדו"ח המלא על מצב האנטישמיות בעולם ושיפורסם בסופ"ש.

    רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית, אמרה כי: "מה שהתרחש בבית הכנסת בטקסס לא היה האירוע שפתח את שנת 2022, אלא שלרוב אירועים אלו קורים בשגרה וכלל לא מדוברים. תפקידנו הוא לא רק להעלות את המודעות למצב האנטישמיות ולעודד מדינות להילחם בה, אלא לספק מעטפת לקהילות היהודיות ולדאוג לחוסנן הקהילתי, ככל שיחפצו בכך. וכמדינה אנו יכולים להביא את הניסיון שרכשנו בדם גם לאחינו בתפוצות, ולהזכיר גם הפעם שמדינת ישראל תמיד תהיה עוגן לכל יהודי שירצה בכך".



    0 תגובות